Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

kc

Sitat fra: kc på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:10
Plast rail under bilen på fører side er delvis løs og det er nå et hulrom der salt og småstein kan kverne mot metallet. Dette er forøvrig en kjent feil som ble meldt for drøyt et år siden på amerikanske forum. Service ble booket på dag en, pga overfladisk skramme i clearcoatingen.

Liten oppdatering: Fikk fikset siderailen selv ved å øke spennet i clipsen ørlite grann og skyve den skrått på plass. Like greit å gjøre det selv ettersom det er klin umulig å få service time relativt raskt i Oslo.

Vesel

Sitat fra: Tafsern på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:17
Gratulerer med bil forresten :)
Takk! Er kjempefornøyd med det aller meste så langt, bare så det er sagt.


Det med takboks var jo et godt argument for å få dem til å fikse dette. Ønsker jo muligheten for det en gang i fremtida. Er mest redd for at det skal oppstå problemer etter at nybilgarantien løper ut om 5 år da.

Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Spiro

Har bestilt en m3p og gleder meg som en unge
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

DagfinnN

Sitat fra: Spiro på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:32
Har alltid hørt at en ikke må lese på forumer... Men stemmer alt dette negative som blir skrevet har jeg spart nesten 600.000.
Hvorfor ødelegger du gleden din ved å lese her?
Ta ut bilen. Liker du den ikke, kan du levere den tilbake å få igjen pengene. Så vidt jeg vet er det ingen andre billeverandører som gjør det.
Jeg har tatt ut to Teslaer og begge var strøkne.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Øyvind.h

Enig. Du kan virkelig ikke ta forumet som en fasit for hva du vil møte.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bmwi3

Enig med de over...Har lest på dette forumet opp og ned om bilen men gleder meg fortsatt som en unge til å hente den. Har med sjekkliste og er jeg ikke fornøyd så tar jeg heller ikke ut bilen. Er ikke vanskeligere enn det :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Rolf Gjerdsjø

2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

geirci2

Husk dette da:

Iflg. forbrukerkjøpsloven skal en fabrikkny bil være feilfri.

feilfri (adjektiv): som er uten en feil, perfekt, lytefri
flawless (engelsk): being entirely without flaw or imperfection
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Handyman

Sitat fra: Vesel på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:00
Har i likhet med bno fått tildelt bil med dårlig aligna bakre glassplate på taket. Jeg har henta ut bilen da i motsetning til han. Var verre enn jeg trodde da jeg fikk studert nøye i dag i dagslys. Kosmetisk bryr dette meg lite, men er redd for at det kan gi lekkasjer eller andre problemer på sikt. Bør kanskje be Tesla fikse dette. Ellers var det ingen panel gaps. Panel mot panel er for det meste perfekt. Noen nærmest usynlige mikroriper her og der som ikke bryr meg det spor. Synes lakken er helt flott.

Bildene er tatt fra hver sin side av bilen.
Gummilistene er bare for å hindre vindsus og rusk og rask (de første bilene i USA kom uten gummilister). Glasset er limt til en flens som stikker opp, så lekkasje fordi pakningene ikke tetter helt vil ikke skje.
Jeg ville heller bekymret meg for om det er plass nok til krokene til takstativet.
Uansett vil jeg anta at det er like enkelt å justere glasset som det er å bytte frontrute på andre biler, antakelig enklere. Skjeve glass bør altså være enkelt for Tesla å ordne i ettertid.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gruffalo

Sitat fra: Spiro på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:32
Har bestilt en m3p og gleder meg som en unge helt til jeg kom over denne tråden. Bilene virker som prototyper. Er det noen som har positive tilbakemeldinger? Har alltid hørt at en ikke må lese på forumer... Men stemmer alt dette negative som blir skrevet har jeg spart nesten 600.000. Kjøper heller enda Leaf 30kw som har funket veldig bra. Håper ikke all denne negativiteten gjelder alle biler.

Bilen bråker av hjul og vind. Dårlig lakkering. Problemer med anlegget. Dårlig montering av hele bilen. Sluker sand i bunnpanelet osv.
Er det virkelig mulig alt dette som blir skrevet her? Blir sjokkert og vurderer avbestilling på en bil jeg har gledet meg til siden 2017
Jeg har opplevd bare positive og normale ting, og bilen er kanonbra!

:)

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

kc

#130
Sitat fra: kc på onsdag 13. mars 2019, klokken 16:20
Sitat fra: kc på tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:10
Plast rail under bilen på fører side er delvis løs og det er nå et hulrom der salt og småstein kan kverne mot metallet. Dette er forøvrig en kjent feil som ble meldt for drøyt et år siden på amerikanske forum. Service ble booket på dag en, pga overfladisk skramme i clearcoatingen.

Liten oppdatering: Fikk fikset siderailen selv ved å øke spennet i clipsen ørlite grann og skyve den skrått på plass. Like greit å gjøre det selv ettersom det er klin umulig å få service time relativt raskt i Oslo.

Oppdaget feilmontert filt på innside av bakrehjulbue på førerside. Innebærer stort mellomrom mellom karosseri og filten. Resulterer trolig i mere støy også. Jaja, mail nummer tre sendt, vurderer sterkt å heve kjøpet, begynner å bli litt mye på en seks dager gammel bil. Bilen forøvrig er knall, men med så mange feil begynner det å bli en belastning. Er nok B-laget som skrudde sammen mitt eksemplar, dessverre.

hemi


kc

#132
Sitat fra: hemi på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:32
inni bagasjerommet?

Nei, I hjulbuen over bakhjulet. Filten er montert riktig på andre siden og sitter som støpt mot karosseriet. Oppdaget det ved en tilfeldighet når jeg etterfylte luft i dekkene. Bilen ellers er knall, men Tesla greier rett og slett ikke å følge opp kvalitet med så mange leveringer og stor pågang.  Det er uansett viktig å påpeke slike feil, slik at de forhåpentligvis får orden på QA.

N1klas

Samme her. Mangler også noen knotter som holder innerskjermene på plass

C_B_

#134
Sitat fra: Spiro på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:32
Har bestilt en m3p og gleder meg som en unge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA