Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 22:10
Men det betyr selvsagt ikke at misfornøyde kunder ikke skal oppføre seg anstendig.
Det er vel vanlig folkeskikk å la ting gå innom kontrolltårnet før man sier noe, man har en tendens til å beherske seg litt mere da
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

lintho

#91
Jeg har hatt noen issues med at lysene er justert tilsynelatende veldig høyt. Mange blinker mot oss og jeg har ikke på langlys. Jeg overså melding om at det måtte justeres av ekspert og justerte de litt ned. Nå virker det som de er tilbake til høy stilling. Har noen det samme problemet?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

jantoret

Jeg merket idag at lakken på hvert hjørne av bagasjeromsdøren var i ferd med og slites bort. Det er også merker der døren har truffet fanger. Tydeligvis feilinnstilt dør. Treffer borti når døren lukkes. Kan være greit å følge med på. . Så da er det inn og klage :/

trykkertor

Sitat fra: jantoret på søndag 10. mars 2019, klokken 21:57
Jeg merket idag at lakken på hvert hjørne av bagasjeromsdøren var i ferd med og slites bort. Det er også merker der døren har truffet fanger. Tydeligvis feilinnstilt dør. Treffer borti når døren lukkes. Kan være greit å følge med på. . Så da er det inn og klage :/
Kan du vise noen bilder?

lintho

I dag var det ikke så lett å få opp dørene. 7 minus. Rutene satt fast. Tips?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Tunk

Forvarm bilen. Sett inn lister med silkon. Sørg for at bilen er så tørr som mulig nå det blir kalt.

hemi

Venstre LED lyset mitt blinker når bilen står kaldt, noen andre som har? etter noen minutter begynner det fungere.

LITT IRITERENDE.

lintho

Sitat fra: hemi på mandag 11. mars 2019, klokken 08:37
Venstre LED lyset mitt blinker når bilen står kaldt, noen andre som har? etter noen minutter begynner det fungere.

LITT IRITERENDE.

Det så jeg også i går kveld ved rundt 5 minus.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

Sitat fra: Tunk på mandag 11. mars 2019, klokken 08:27
Forvarm bilen. Sett inn lister med silkon. Sørg for at bilen er så tørr som mulig nå det blir kalt.
Hvis ikke de forbyggende tiltakene hjelper, kan du stikke ned et «bankkort» mellom vindu og gummilista og dra langs lista/ruta.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

ryggekamera forsvinner også nå i kulda hele tiden, noen ganger ved boot kommer det tilbake, andre ganger må den stå varmt for å komme tilbake.


Asarin

Sitat fra: hemi på mandag 11. mars 2019, klokken 09:09
ryggekamera forsvinner også nå i kulda hele tiden, noen ganger ved boot kommer det tilbake, andre ganger må den stå varmt for å komme tilbake.

Har du meldt dette til Tesla?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

hemi

Meldt masse til tesla, men ikke fått 1 svar på de 9 siste henvendelsene.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

zaltoz

En ting jeg fryktet med rammeløse vinduer, som i går viste seg å ikke være ubegrunnet, er vannlekkasje ved høytrykkspyling. Andre opplevd dette? Gjaldt bare det ene vinduet, og var kun snakk om 3-4 dråper som rant ned på innsiden av vinduet. Det er vel kanskje mest teknikken man bør passe på, og heller spyle ovenifra og ned spesielt rundt vinduene? Har også opplevd at et par småstein har blitt liggende i kanten under panseret, er noen mm jevnt rundt hele slik at dette kan skje. Plukket enkelt ut disse igjen.

Ellers fungerer bilen som en drøm. 1-2 mm bredere mellom front- og bakdør på høyreside ift. venstreside, men det lever jeg greit med. Nå må de bare se å få pushet ut oppdateringen som inkluderer AP, rimelig døllt med Tesla uten ACC engang (ja, jeg var gjerrig og valgte bort EAP for å spare 41.000,-)
Tesla Model 3 LR m/AP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA