Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Nihon

Når jeg hadde dugg og dråper alle baklyktene mine så fikk jeg beskjed fra Tesla at lyktene har to lag så det er normalt med dug mellom dem og de nektet å gjøre noe med det. Det jeg fikk beskjed om er en ren løgn og jeg sa det rett ut til dem, men kom ingen vei.

Så kom vinteren og alle lyktene sprakk som følge av at duggen/dråpene frøs til is inne i dem og denne gangen så la de skylden på meg og sa at jeg hadde brukt sterke kjemikalier til å vaske bilen som har gjort at plastikken har sprukket. Etter mye krangling så byttet de dem på "good will" med streng beskjed om at neste gang så måtte jeg betale selv.

Naboen hadde i samme periode kjøpt en brukt M3 som også hadde like mye dogg/dråper som min og han fikk byttet dem direkte uten noen om og men på samme sted som nektet å gjøre noe med mine.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

Tom

2019 varme i sittepute fører sete virker ikke.. ryggen blir veldig varm..nesten for varm..
Regner med at det skal være varme i sitteputa og?

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pekle

PKK på min mars19 i dag. Null hull, men de justerte lyktene, da de var for lave (igjen)

Elmo

Sitat fra: pekle på lørdag 10. desember 2022, klokken 16:25
PKK på min mars19 i dag. Null hull, men de justerte lyktene, da de var for lave (igjen)
Så du tok den hos Tesla (?).  Hva kostet den?
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

pekle

Sitat fra: Elmo på lørdag 10. desember 2022, klokken 16:49
Sitat fra: pekle på lørdag 10. desember 2022, klokken 16:25
PKK på min mars19 i dag. Null hull, men de justerte lyktene, da de var for lave (igjen)
Så du tok den hos Tesla (?).  Hva kostet den?
Gikk på limpinnen til NAF, da de sendte melding på onsdag med en "bestill her"-link. 1190kr. (Oslo)

Lipslide

Hei, nettopp fått min 2021. Har satt på sånn tidsplan for å forvarme bilen før jeg drar til jobb, opplever at appen varsler om ferdigvarmet bil 15 minutter før planlagt avreise?

turfsurf

Sitat fra: Lipslide på onsdag 28. desember 2022, klokken 08:24
Hei, nettopp fått min 2021. Har satt på sånn tidsplan for å forvarme bilen før jeg drar til jobb, opplever at appen varsler om ferdigvarmet bil 15 minutter før planlagt avreise?
Ja, luft-temperaturen i kupeen er da på innstilt verdi. Men det tar fortsatt tid før det er lunk i batteriet og overflatene har tatt til seg varme. Den holder fremdeles varme på til litt over avreisetid.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Lipslide

Sitat fra: turfsurf på onsdag 28. desember 2022, klokken 10:09
Sitat fra: Lipslide på onsdag 28. desember 2022, klokken 08:24
Hei, nettopp fått min 2021. Har satt på sånn tidsplan for å forvarme bilen før jeg drar til jobb, opplever at appen varsler om ferdigvarmet bil 15 minutter før planlagt avreise?
Ja, luft-temperaturen i kupeen er da på innstilt verdi. Men det tar fortsatt tid før det er lunk i batteriet og overflatene har tatt til seg varme. Den holder fremdeles varme på til litt over avreisetid.
Supert, tusen takk for svar :)

Kim-

Mye sløsing av strøm spør du meg. Start forvarming 10-15 min før du skal kjøre
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

knegg

Noen som kjenner igjen knirkingen?
Skru gjerne litt opp. Kommer ikke når jeg snur rattet, men mer når jeg justerer wattpedalen.

https://www.youtube.com/shorts/PsBvaiNGFAA
2020 Model 3

Hagenisseen

Sitat fra: knegg på torsdag 05. januar 2023, klokken 20:10
Noen som kjenner igjen knirkingen?
Skru gjerne litt opp. Kommer ikke når jeg snur rattet, men mer når jeg justerer wattpedalen.

https://www.youtube.com/shorts/PsBvaiNGFAA

Høres ut som utfordringer med "Lateral link front" enten høyre eller venstre. Er vel nedre bærearm? Korriger meg hvis jeg tar feil.

Upperpylon

Sitat fra: Hagenisseen på torsdag 12. januar 2023, klokken 14:57
Sitat fra: knegg på torsdag 05. januar 2023, klokken 20:10
Noen som kjenner igjen knirkingen?
Skru gjerne litt opp. Kommer ikke når jeg snur rattet, men mer når jeg justerer wattpedalen.

https://www.youtube.com/shorts/PsBvaiNGFAA

Høres ut som utfordringer med "Lateral link front" enten høyre eller venstre. Er vel nedre bærearm? Korriger meg hvis jeg tar feil.

Ja, kan være den, eller FUCA (front upper control arm), som har et kuleledd som går tørt og knirker. Fikk byttet begge kostnadsfritt. Lyden høres ut som den samme jeg hadde på min 2019.

Contango

Vi har en '22 LR der temperaturen har en tendens til å falle kraftig en periode inne i bilen for etterhvert å komme tilbake igjen når man justerer opp termostaten. Da blir det for varmt og man må justere ned igjen. I det siste har det begynt å komme en ulekker lyd fra frunken ved oppstart. Høres ut som om noen står med brekkjern og skal jekke ut deler av innmaten. Gir seg etter noen få sekunder. Gjetter på at det er varmepumpen som starter opp og kommuniserer at den snart pensjonerer seg.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hstad

Sitat fra: Contango på søndag 05. mars 2023, klokken 12:04
Vi har en '22 LR der temperaturen har en tendens til å falle kraftig en periode inne i bilen for etterhvert å komme tilbake igjen når man justerer opp termostaten. Da blir det for varmt og man må justere ned igjen. I det siste har det begynt å komme en ulekker lyd fra frunken ved oppstart. Høres ut som om noen står med brekkjern og skal jekke ut deler av innmaten. Gir seg etter noen få sekunder. Gjetter på at det er varmepumpen som starter opp og kommuniserer at den snart pensjonerer seg.
Høres ut som samme problemet vi hadde på vår '22 SR. lydene vart verre og verre, helt til varmepumpe tok kvelden i går morges, når utetempen var -21...  Meldte inn saken på app i går kl 0900, kl 1130 leverte eg bilen i Brummundal og tok ut lånebil, regner med å få igjen bilen i dag med ny varmepumpe:) Kjedelig at det skjer på ny bil, men servicen er upåklagelig!!
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA