Her var det da overraskende stille…
Plukket nylig opp en rimelig & pent brukt 20-modell. Bilen er overraskende fri for knirk og slitasje, utover det man forventer fra en Tesla av denne årgangen (vindsus…)

Samtidig var det to feil (gjengangere):
- Dugg (dråper) på innsiden av lyktene (begge sider).
- Deksel på innsiden av hjulbuene bak slapp litt inn mot bakfangeren.
Meldte inn disse to sekvensielt, via appen, med bilder og en kjapp forklaring. Svar fra Tesla innen 24t. «Dette fikser vi, dekkes av garanti».
Begge feilene ble fikset av Tesla uten noen form for protester. Lyktene tilbød de å fikse via mobil service, men siden jeg har et service-punkt beleilig plassert så valgte jeg dette.
Time for utbedring bookes i appen. Kontaktfri levering og henting. Bare hensette bilen, og plukke den opp når ferdig (følger med på progress på appen).
Rett og slett et meget effektivt & imponerende opplegg, og det kan virke som om selskapet har endret litt policy mht. kundeservice. Alternativt er jeg bare heldig med service-punktet. Samtidig ser jeg at henvendelsene mine oversettes til engelsk, noe jeg antar betyr at de behandles sentralt, for å sikre en mer enhetlig tilnærming og mitigere mot at enkelte service-punkt tar seg friheter utover sitt eget mandat / bryter med sentral-linjen.
Også prisverdig at Tesla viser meg kostnadene, selv om jeg ikke blir fakturert. Gir forutsigbarhet ift. et evt. eierskap utenfor garanti. Deleprisene / arbeidstiden ser slettes ikke så verst ut.