Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Supervisor

#1515
Jeg har også problem med bakluke. Trykte på skjermen fra innsiden av bilen, gikk ut, og hørte at bakluka hadde lukket seg igjen. Trykte igjen og igjen men den vil ikke åpne seg. Prøvde også å åpne bakluka med den fysiske knappen med samme resultat. Bakluka åpnet seg litt for så å lukke seg igjen. Bestilte service i appen samme kvelden og så at jeg vil måtte vente til 24.01. Tenkte at noen på verkstedet kunne ta en titt før mobile service kom, så neste morgen tok jeg tur innom Tesla Skøyen da jeg skulle på jobb. De kunne ikke se på bilen der og da, men har laget en purring på at hvis mobile service får tid før 24.01, skal de komme hjem til meg og se på saken.
Det som er interessant og som jeg ikke så den kvelden da det skjedde, er at det er fysisk skade mellom toppen av bakluke og taket. Bakluka har gnisset mot taket på venstre side. Det er første gang at jeg har vært borti noe lignende, og jeg har hatt og kjørt en del biler gjennom åra. Har ikke vært i noen ulykke eller brukt noe fysisk makt på bakluka, så det blir spennende å høre hvordan dette kunne ha skjedd.
Skal prøve å legge ut bilder for dere å se.
Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.

alagerqv

Kjennetegnet for dårlig teknisk design og løsning.

alagerqv

Det ser ut til at dette problemet dukker opp på alle Model 3 med elektrisk bakluke høres det ut som. De kjører samme design på fabrikkene i USA og Kina, så spiller neppe noen rolle hvor bilen kommer i fra.

Supervisor

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 13. januar 2022, klokken 08:17
Sitat fra: Supervisor på onsdag 12. januar 2022, klokken 16:06
Jeg har også problem med bakluke.
Hvilken årsmodell? Kinabil eller USA? (ikke at det hjelper deg, er bare nysgjerrig)

M3 LR 2021, USA. Kjøpt ny i april i fjor. Ingen problemer ellers.

alagerqv

Ja, at bilene fra Kina fremstår som bedre sammenskrudd er det liten tvil om, men nøyere produksjonslinje hjelper ikke mot designfeil. Tipper vi snart ser to motorer på bakluka også på TM3, så blir det ikke så mye kraft som brukes bare på den ene siden.

filtvet

Min har ingen panelgaps, men naboen har en eldre 3 - flatene har elendig tilpasning, ikke bare "gaps". Men hun bryr seg sikkert ikke om det. De fleste har bare bil for å kjøre med.

Handyman

Sitat fra: filtvet på torsdag 13. januar 2022, klokken 10:08
Min har ingen panelgaps, men naboen har en eldre 3 - flatene har elendig tilpasning, ikke bare "gaps". Men hun bryr seg sikkert ikke om det. De fleste har bare bil for å kjøre med.
Håer inderlig at bilen din har panelspalter (panel gaps). Hvis ikke vil det oppstå lakkskader ;-)
Det man vil ha er jevne/like panelspalter rundt om på bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Supervisor

Jeg hadde ingen problemer med skjeve eller unormale panelgaps helt inntil det her skjedde. Har tidligere sammenlignet panelene på min bil med en venn sin bil (også M3), og vi begge ble enige om at det ble bedre utført på min bil. Så, hva som har skjedd her er jeg veldig interessert i å finne ut av. Bakluka virket perfekt i ca. 8-9 måneder inntil det katastrofale skjedde, med ødelagt lakk og bøyd takbøyle.

Kim-

Min bakluke har også begynt å kødde nå. Ser tydelig at den drar skjeivt når den åpner. Derfor hadde jeg den på SC for mange mange måneder siden, og beskjeden jeg fikk var at lakksenter skulle kontakte meg. Sendte sms på nummeret om hvorfor ikke luken ble justert, men fikk ingen svar... Så tenker det er by design, at man må inn å lakkere hvert år på bakluken :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ladov

Er det flere som opplever at ryggekameraet 'lugger'? Tror det kom etter 'holiday update'. Det er ikke samme flyten i bildet det var før, det lugger og er litt forsinket. Har prøvd reset med ratt-knappene uten forbedring.

Har SW 2021.44.30 og HW3.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Ja, dessverre kjent sak, som også gjelder Y. Meldt om flere steder. Blir nok rettet opp igjen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Sitat fra: ladov på søndag 16. januar 2022, klokken 21:21
Er det flere som opplever at ryggekameraet 'lugger'? Tror det kom etter 'holiday update'. Det er ikke samme flyten i bildet det var før, det lugger og er litt forsinket. Har prøvd reset med ratt-knappene uten forbedring.

Har SW 2021.44.30 og HW3.

Merket det samme nå nylig. Byttet mellom drive og revers et par ganger og da løste det seg (i alle fall den gangen)
2020 Model 3

ladov

Det som gjør det ekstra rart er at de ikke lugger på sidekameraene..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

TøddiVedder


Kim-

Lugger mindre på sidekameraene, men helt klart lugging. Er det bedre i nyeste SW?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA