Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Løytnanten

Postet dette som eget innlegg, men ser nå at det skulle vært postet her. Er ikke Junior-medlem for ikke noe.

Vår TM3-2019 kjørt 70k ble levert på sin første service i Oslo i går. Bilen har vært problemfri siden overleveringen på Lillestrøm for vel to år siden. Dette ble en utelukkende positiv erfaring.

Vi fikk tilbud om dekket Uber-transport og/eller lånebil. Ferdig i dag (før estimert tid). Alle bemerkninger vi hadde ble utbedret kostnadsfritt og uten diskusjon. Knirk fra h. side i forstillingen - Upper Control Arm begge sider ble skiftet. Liten sprekk i det bakre panoramataket - taket skiftet. Sensor Parking Distance skiftet.

Verkstedet oppdaget også noe vi ikke hadde anelse om. "Damage to the liftgate and bumper trim due to maladjustment". Innkalling til frittstående lakkeringsverksted følger om kort tid.

Totalt beløp (NOK) - kr 0.00

Eksemplarisk!

alagerqv

De fleste Model 3 har tydeligvis problem med at bakluken treffer fangeren. Samt dørlister som riper opp dørstolper.


Sent from my iPad using Tapatalk

Løytnanten

Sitat fra: alagerqv på søndag 10. oktober 2021, klokken 17:18
De fleste Model 3 har tydeligvis problem med at bakluken treffer fangeren. Samt dørlister som riper opp dørstolper.

No problem når leverandøren takler det så elegant som dette!

alagerqv

Tja, 6 mnd for å fixe bakluke og fanger synes jeg er i overkant. Og designfeilen i dørene «hadde de aldri hørt om før» og skyldte på feil bruk...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kim-

Jeg hadde min inne for fix på bakluken. Fikk kun beskjed om at jeg skulle bli kontaktet av lakkerer. Ser ingen steder at bakluken har blitt justert ???
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

GreenEyez

Sitat fra: C_B_ på fredag 12. april 2019, klokken 11:06
Sitat fra: Handyman på fredag 12. april 2019, klokken 09:45
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 20:33
Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
Toppers med tilbakemeldinger. Tesla har konstatert feil med lyden og sier nå at de skal prøve å gi bedre tilbakemelding innen 14. dg. For meg er det vanskelig å vite hva optimal lyd og bass er osv. Mulig jeg må finne en annen TM3 slik at jeg kan sammenligne bedre...
For første gang siden mars 2019 opplever jeg nå at lyden svikter. Det kommer en spinkel lyd kun fra en liten høyttaler bak skjermen høres det ut som. Må resette med knappene for å få tilbake lyden (og da hører du hvor god lyd det egentlig er).

Jeg tror dette begynte å komme etter at bilen var på SC for bytte av ledningsnett til bagasjelokket.

Andre som har dette? Og hvordan fikk dere løst dette?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Talas

Er det flere som sliter med å sette tidspunkt for avgang under "Tidsplan" i Tesla-appen?

Uansett hvilket klokkeslett som velges blir tiden satt til standardtiden 18:00.

Får samme problem uansett om tiden settes via drop down menyen og via tastaturet.



Elmo

Sitat fra: Talas på mandag 15. november 2021, klokken 14:43
Er det flere som sliter med å sette tidspunkt for avgang under "Tidsplan" i Tesla-appen?
Uansett hvilket klokkeslett som velges blir tiden satt til standardtiden 18:00.
Får samme problem uansett om tiden settes via drop down menyen og via tastaturet.

Ingen problem her
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

GreenEyez

Sitat fra: GreenEyez på mandag 25. oktober 2021, klokken 08:12
Sitat fra: C_B_ på fredag 12. april 2019, klokken 11:06
Sitat fra: Handyman på fredag 12. april 2019, klokken 09:45
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 20:33
Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
Toppers med tilbakemeldinger. Tesla har konstatert feil med lyden og sier nå at de skal prøve å gi bedre tilbakemelding innen 14. dg. For meg er det vanskelig å vite hva optimal lyd og bass er osv. Mulig jeg må finne en annen TM3 slik at jeg kan sammenligne bedre...
For første gang siden mars 2019 opplever jeg nå at lyden svikter. Det kommer en spinkel lyd kun fra en liten høyttaler bak skjermen høres det ut som. Må resette med knappene for å få tilbake lyden (og da hører du hvor god lyd det egentlig er).

Jeg tror dette begynte å komme etter at bilen var på SC for bytte av ledningsnett til bagasjelokket.

Andre som har dette? Og hvordan fikk dere løst dette?
Dette fikset seg med neste SW-oppdatering t.o.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Pauli

Tilnærmet ny bil hentet ut i september måtte bytte AC-kompressor i oktober. Idag er det samme problemet igjen kun lunk som kommer ut av anlegget. Noen andre som har opplevd det samme?
Frykter vi må ta en ny runde på verksted.
Leaf 24 kWh -14 solgt
Soul 30 kWh -18
Model 3 LR -21

Klykken

Sitat fra: Pauli på onsdag 01. desember 2021, klokken 08:34
Tilnærmet ny bil hentet ut i september måtte bytte AC-kompressor i oktober. Idag er det samme problemet igjen kun lunk som kommer ut av anlegget. Noen andre som har opplevd det samme?
Frykter vi må ta en ny runde på verksted.
Samme problem, dog sporadisk, på omtrent samtlige Model Y.  Plutselig blir det kjølig og holder seg kjølig i fem minutter, før det blir sauna.

Mer her: https://elbilforum.no/index.php?topic=58684.0
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

hovik

Sitat fra: Løytnanten på søndag 10. oktober 2021, klokken 14:32
Verkstedet oppdaget også noe vi ikke hadde anelse om. "Damage to the liftgate and bumper trim due to maladjustment". Innkalling til frittstående lakkeringsverksted følger om kort tid. \

Innkalt enda? Har ventet i 9 måneder på lakkering av bakluke (andre gang) ...
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

ladov

Sitat fra: hovik på fredag 10. desember 2021, klokken 16:31
Sitat fra: Løytnanten på søndag 10. oktober 2021, klokken 14:32
Verkstedet oppdaget også noe vi ikke hadde anelse om. "Damage to the liftgate and bumper trim due to maladjustment". Innkalling til frittstående lakkeringsverksted følger om kort tid. \

Innkalt enda? Har ventet i 9 måneder på lakkering av bakluke (andre gang) ...
Tok..3 måneder for meg(tror jeg var). Hadde bilen på service i sommer (bremser, hjulstilling luftfilter), bytte til HW3 og justering av bakluke. Innkalling til lakkering (hos MPS) kom i høst.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Autowinder

jepp, tok meg 9 mndr og tre purringer før det ble tatt tak i, med samme problemet.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Løytnanten

Sitat fra: hovik på fredag 10. desember 2021, klokken 16:31
Sitat fra: Løytnanten på søndag 10. oktober 2021, klokken 14:32
Verkstedet oppdaget også noe vi ikke hadde anelse om. "Damage to the liftgate and bumper trim due to maladjustment". Innkalling til frittstående lakkeringsverksted følger om kort tid. \

Innkalt enda? Har ventet i 9 måneder på lakkering av bakluke (andre gang) ...

Nei, ikke hørt et ord fra verken Tesla eller lakkeringsverkstedet. Skuffende!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA