Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Referral, hvor bekrefte?

Startet av Vhagar, søndag 24. februar 2019, klokken 21:26

« forrige - neste »

Vhagar

Ikke alle som får med seg at de må bekrefte gevinst innen 28. feb, snakket med en tidligere idag. Men fikk nå høre at han ikke ante hvordan? Jeg trodde det kom opp som liste på kontoen eller i app'en? Må en bekrefte det pr mail eller svippe innom nærmeste butikk/service senter?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

streken

#1
I teorien skal det vel være nok å gjøre det i Tesla-appen på telefonen. Bare trykke på skattekisten oppe i høyre hjørne, så velge "my awards" og deretter velge premie.

Edit: tror ikke man får velge før etter at bilene referral er brukt på er levert ut. Det kan nok være lurt å kontakte Tesla og spørre.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Vhagar

I følge fyren så var det ikke noe å trykke på noen som helst sted, så jeg også ba han kontakte Tesla. Men tenkte å høre her for folk har da vel valgt seg ut priser tidligere. Det er mulig å få ut før biler blir levert nå, men de må faktisk bli levert før Tesla leverer ut noen priser så lenge man bestemmer seg før 28. februar.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

hemi

jeg har masse refferals, får ikke trykka på en dritt i appen, og de svarer ikke på mailen

Vhagar

Ba han stikke innom og snakke med en selger jeg. Går datoen ut så tenker jeg Tesla kommer med nye datoer.
Teslauker er jo velkjent, men tror de bruker formelen utetemp i C omgjort til F gir ventetid i uker.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

alda

Sitat fra: streken på søndag 24. februar 2019, klokken 23:13
I teorien skal det vel være nok å gjøre det i Tesla-appen på telefonen. Bare trykke på skattekisten oppe i høyre hjørne, så velge "my awards" og deretter velge premie.

Edit: tror ikke man får velge før etter at bilene referral er brukt på er levert ut. Det kan nok være lurt å kontakte Tesla og spørre.
Jag kunde välja utan att bilen är utleverad (bilen, en TM3 som levereras i mars, står fortfarande som "ordered" i appen). Hade en referral från tidigare program, så det blev en wall Connector till - står som "scheduled" i appen efter att jag har valgt den.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hemi

refferals og myawards virker nå! MEN får ikke valg felger til model 3 der... :|

Vhagar

Så hvilke mobiltelefon og versjon av OS'et har dere og hvilke versjon av Tesla app'en bruker dere?
Fikk tilsendt screenshots av mobilen og Tesla app'en men det finnes ingen måter å velge noe på etter at man trykker loot box icon'et oppe til høyre og trykker på my awards som lister opp awardene (trykker på de igjen og det kommer bare opp info, ingen mulighet til å velge noe eller trykke på noe).

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

alda

Sitat fra: Vhagar på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:09
Så hvilke mobiltelefon og versjon av OS'et har dere og hvilke versjon av Tesla app'en bruker dere?
Fikk tilsendt screenshots av mobilen og Tesla app'en men det finnes ingen måter å velge noe på etter at man trykker loot box icon'et oppe til høyre og trykker på my awards som lister opp awardene (trykker på de igjen og det kommer bare opp info, ingen mulighet til å velge noe eller trykke på noe).
Iphone 8/IOS 12.1.4, 3.8.2 på Telsa-appen.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Vhagar

Så Tesla kunder med Android mobiler er utelatt fra referral programmet altså, greit å vite.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

hemi

Jeg har android, jeg får model S  uten farger og model X felger i 2 farger

får også opp lader, caps, tidlig tilgang til software osv...

får derimot IKKE opp model 3 hjul? :(

fristen går jo ut i dag... så må velge noe

Øyvind.h

Sitat fra: Vhagar på torsdag 28. februar 2019, klokken 13:17
Så Tesla kunder med Android mobiler er utelatt fra referral programmet altså, greit å vite.
Jeg har Android og har alt på plass hos meg. Hva mener du med at Android er utelatt?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

L3eif

Send en Mail til Referral med dine valg og ta vare på den automatiske e-posten du får som svar. Da har du ditt på det rene og har sporbarhet i at du gjorde valgene før fristen til tross for at appen ikke fungerer.

Jeg var innom Tesla Skøyen i går og det var fremgangsmåten jeg fikk beskjed om å bruke. Til info. sendte jeg e-post dit for 2 uker siden og har fortsatt ikke fått svar. De som svarer på den epostsløyfen driver visstnok også med utlevering av Model 3, så behandlingstiden er lang. Men, så lenge du har sendt e-post dit og Tesla fikk valgene tilsendt før fristen skal alt være OK.
Oslo
2023 Tesla Model Y Perf. - Quicksilver [Bestilt 2020]
2017 Tesla Model S 75D [Desember] - Midnight Silver - Premium sort karbon - Panorama - Luft - CCS - HW3 - MCU2 - FSD - Versjon: 2022.44.25.3
2013 Nissan Leaf (2. Gen) 85.000 km [Solgt]

hemi

Jeg tror jeg bare velger model S felger i dag, og mailer de og sier jeg heller vil ha model 3
så får jeg iaf noe....

maila refferal mailen 2 ganger på 3 uker uten svar

Vhagar

Ikke jeg som skal ha, bare bistår en som ikke var klar over fristen og han får det ikke til.

Men ja, mail er sendt til referral mailen uten svar (han har tatt vare på det automatiske svaret) og det ser ut til å være et lotteri om android app'en virker når det kommer til slike valg. Så da gjennstår det å se hva Tesla gjør.

Skal de baser seg på slikt i en app med tidsfrister så må de sørge for at det virker på alle plattformer de tilbyr det på. Android er svært segmentert, så det er en jungel å ha support på. De burde hatt et webskjema på profilsidene i stede. Enklere for alle parter.

I dag er det også 28. feb. Og i følge han så står det i app'en at noe med noen bilder skal bli tilgjengelig i februar (dette året?) Så tydligvis virker det ikke likt for alle. Ulik android versjon som gjør det? Eller manglende aktivering av profiler fra Tesla sin side?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA