Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lys i dørhåndtak og døråpner

Startet av sjokomelk, søndag 24. februar 2019, klokken 20:07

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg var ute på tur i kveld, og la merke til at det ikke var lys i døråpneren og dørhåndtaket på innsiden av dørene foran. Men mente at det skulle vært lys der... Og når jeg setter meg i bilen igjen senere, ser jeg at det lyser faktisk der - helt til jeg setter bilen i Drive. Da slukker de to lysene, mens resten av døra fortsatt er opplyst.
Har det alltid vært sånn, og det er bare hodet mitt som tuller med meg? Eller har denne oppførselen forandret seg gjennom tiden med forskjellige versjoner av software?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

I min (x75d, 2019.4.3) slukker alle lys i hele døren når jeg setter den i D. Så hvordan får du lysene nederst i dørene og ev. ved pedalene til å fortsette å lyse?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Råde

Samme her. Alt utenom ledstripe under armlene i hver dør slukker i D og dimmer opp i P. Tror det alltid har vært sånn.
e-Golf | X75D

sjokomelk

Sitat fra: Vhagar på søndag 24. februar 2019, klokken 20:16
I min (x75d, 2019.4.3) slukker alle lys i hele døren når jeg setter den i D. Så hvordan får du lysene nederst i dørene og ev. ved pedalene til å fortsette å lyse?
Inne på Lights-menyen er det en knapp for "Ambient light".

Da oppfører bilen min seg likt deres, og det er hodet mitt som tuller med meg. :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vhagar

Tok turen ut og testet for å være sikker på at det ikke var hodet som tullet med meg også.

I Park med ambient knappen "av", så lyser fotbrønn og alle 4 lys i dørene fremme.
Setter jeg bilen i N så slukkes alle lys (både i fotbrønn og dører).

Skrur jeg "på" ambient knappen så dimmer de 4 lysene i dørene ned når bilen står i P (altså ikke helt ned, men dinnes noe i forhold til når knappen er "av"). Og setter jeg bilen i N så slukkes fotbrønn led'ene og de 2 øverste i dørene. Stripen og oppbevaringsrommet i døren er fortsatt opplyst.

Skulle gjerne beholdt lys i fotbrønnen også (særlig på passasjersiden).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

sjokomelk

Var ute i bilen igjen og sjekket her også. (Naboene må tro jeg har blitt klin-kokos :laugh:)
Samme oppførsel. Lysene i fotbrønnene og under forsetene slukkes når bilen står i gir.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA