Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TeslaFi, LinkMyTesla, ScanMyTesla og tilsvarende monitoreringsapper/nettsider

Startet av GOS, lørdag 23. februar 2019, klokken 23:39

« forrige - neste »

Boge

Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Trultefan

Sitat fra: ok67 på torsdag 31. oktober 2019, klokken 12:18
Sitat fra: Trultefan på torsdag 31. oktober 2019, klokken 10:02
Sitat fra: Boge på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:15
Jeg prøver å teste TeslaFi og lurer på noe angående lading.

Jeg har en TWC stilt på 3-fas 32A 230V. Noe som skal gi meg 7-8 kW på min TM3.

På en lading 7 timer mener TeslaFi at jeg har brukt 86,6 kWh men Added er 47,64 kWh. Men i følge strømselskapet kan jeg ikke ha brukt mer enn ca 50 kWh.

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Used 86,6 kWh må da være feil ?


TeslaFI > Account > helt nederst under Advanced > Three Phase Correction > enable og sett til 2

Trur kanskje du bør bruke 1.73 som faktor på Model 3. 1.73 er kvadratrota av 3, som er faktoren mellom ein og trefase effekt.

Men model 3 rapporterer 3 fase 230v rart, så derfor blir faktor 2 riktig. Se på "Charge Efficiency". Bruker man 1,76 får du charge efficiency på ~96%. Bruker du 2 får du ~83% som er mer normalen på AC lading
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

Kim-

Fått meg 3 FAS lading til Xn og nå rapporterer teslafi om 47kwt lagt til, men 130kwt brukt. Hvilken faktor skal brukes i fase kompensasjonen?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Lekte litt med APIer og diverse, hvilket resulterte i dette:

Ok, Google. Send statusrapport. (3 sekunder senere kommer denne mailen)

____________________________________
BILEN:
Tesla status: Online
Batterinivå: 77%
Rekkevidde: 355 km
Ladestatus: Disconnected
Ladenivå: 50%
Tid gjenstår: 0:00
Lagt til siste lading: 84 km
Nettstatus: Waiting for Sleep
Klima satt til: 21,5°C
Innetemperatur: 21,4°C
Utemperatur: 15,5°C
Software-versjon: 2020.12.10 e0ccfda3d911

_____________________________________
HUSET
Innetemperatur 23,6°C
Utetemperatur 16,7°C
Turvann: 26,1°C
Returvann: 26,1°C
Lyssetting: Sol
_______________________________________

STRØM
Strømpris: 9,8 øre
Lav: 9,6 øre
Høy: 10 øre

Akkumulert forbruk i dag: 1,5 kr
Akkumulert forbruk i dag: 15,26 kWh

Pris i dag:
00:00: 9,8 øre 12:00: 9,9 øre
01:00: 9,7 øre 13:00: 9,8 øre
02:00: 9,6 øre 14:00: 9,5 øre
03:00: 9,6 øre 15:00: 9,4 øre
04:00: 9,6 øre 16:00: 9,8 øre
05:00: 9,7 øre 17:00: 9,8 øre
06:00: 9,7 øre 18:00: 9,9 øre
07:00: 9,8 øre 19:00: 10,0 øre
08:00: 9,8 øre 20:00: 10,0 øre
09:00: 10,0 øre 21:00: 10,0 øre
10:00: 10,0 øre 22:00: 9,9 øre
11:00: 9,9 øre 23:00: 9,7 øre
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mr.rs4

Leser igjenom denne gamle tråden her, og lurer på hva er deres meninger nå idag?
Har en Tesla Model 3P 2021, og ønsker litt info ifra bilen, spesielt hvor mye strøm som går til bilen. Og evt utgifter(ikke så viktig da man kan regne det ut selv).

Er det fortsatt slik at det er TeslaFi som er det beste?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mr.rs4

Sitat fra: Motorwatt på søndag 03. mai 2020, klokken 16:14
Lekte litt med APIer og diverse, hvilket resulterte i dette:

Ok, Google. Send statusrapport. (3 sekunder senere kommer denne mailen)

____________________________________
BILEN:
Tesla status: Online
Batterinivå: 77%
Rekkevidde: 355 km
Ladestatus: Disconnected
Ladenivå: 50%
Tid gjenstår: 0:00
Lagt til siste lading: 84 km
Nettstatus: Waiting for Sleep
Klima satt til: 21,5°C
Innetemperatur: 21,4°C
Utemperatur: 15,5°C
Software-versjon: 2020.12.10 e0ccfda3d911

_____________________________________
HUSET
Innetemperatur 23,6°C
Utetemperatur 16,7°C
Turvann: 26,1°C
Returvann: 26,1°C
Lyssetting: Sol
_______________________________________

STRØM
Strømpris: 9,8 øre
Lav: 9,6 øre
Høy: 10 øre

Akkumulert forbruk i dag: 1,5 kr
Akkumulert forbruk i dag: 15,26 kWh

Pris i dag:
00:00: 9,8 øre 12:00: 9,9 øre
01:00: 9,7 øre 13:00: 9,8 øre
02:00: 9,6 øre 14:00: 9,5 øre
03:00: 9,6 øre 15:00: 9,4 øre
04:00: 9,6 øre 16:00: 9,8 øre
05:00: 9,7 øre 17:00: 9,8 øre
06:00: 9,7 øre 18:00: 9,9 øre
07:00: 9,8 øre 19:00: 10,0 øre
08:00: 9,8 øre 20:00: 10,0 øre
09:00: 10,0 øre 21:00: 10,0 øre
10:00: 10,0 øre 22:00: 9,9 øre
11:00: 9,9 øre 23:00: 9,7 øre

Fungere dette enda? Hvilke smarthus dibbedytter har du i hjemmet?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Motorwatt

Akkurat denne kommer fra Homeseer integrert med Tibber og en Tesla-plug in (Tesla Vehicle). Finnes flere alternativer. Hvis man bare vil ha informasjoner, kan Teslamate anbefales. Den kan ikke sende kommandoer til bilen, men gir flott statistikk. Mitt oppsett er litt sært, da automasjon er en hobby. Jeg har derfor Teslafi, Teslamate, og Home Assistant med MQTT koblet opp mot Tesla.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA