Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TeslaFi, LinkMyTesla, ScanMyTesla og tilsvarende monitoreringsapper/nettsider

Startet av GOS, lørdag 23. februar 2019, klokken 23:39

« forrige - neste »

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Toalmar

Sitat fra: ok67 på tirsdag 17. september 2019, klokken 21:32
Korleis veit Teslafi at bilen ikkje var i slepe mode når den var offline?
Ett par utklipp i fra min Teslafi under. Ene viser Asleep andre viser Offline.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ok67

Hmmm, må prøve det.

Uansett så bør ikkje Teslafi forhindre at bilen går i slepe mode når den er offline, då eg tolkar det som at Teslafi ikkje har kontakt med bilen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ok67

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 17. september 2019, klokken 21:40
Sitat fra: ok67 på tirsdag 17. september 2019, klokken 21:32
Korleis veit Teslafi at bilen ikkje var i slepe mode når den var offline?
Dette sier Teslafi: Recent firmware versions have been reporting the vehicle as offline during an idle session instead of the vehicle being asleep.  When the vehicle reports offline during an idle session TeslaFi will now consider this as a sleep session.  This feature can be turned off in settings->sleep modes->advanced.

Min Teslafi seier:

"Some firmware versions may report the vehicle as offline when it may actually be asleep. When this option is enabled TeslaFi will indicate offline sessions as being asleep when the vehicle was in an idle session."

Det synes eg harmonerer betre. Kan forståast som at dersom bilen går offline så har Teslafi ingen muligheit til å registrere at den seinare går i sleep mode. Det kan då vere rimeleg å gå ut frå at den etterkvart går over i sleep.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Motorwatt

Fant idag problemet med min bil og soveprosedyre. Hos meg viste det seg å være WiFi-tilkoblingen som sørget for å holde den våken. Den har alltid vært tilkoblet WiFi når den har stått parkert hjemme, men idag kuttet jeg WiFi-tilgangen. Bilen gikk umiddelbart i Sleep, og har sovet de siste 4 timene. Nå har jeg lagt inn en schedule på routeren slik at den bare er tilkoblet Wifi annenhver dag i 2 timer fra kl. 0030.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Jag krysset av for følgende nå sist uke: Show offline as asleep
TeslaFi viste da bilen asleep igjen. Nå i helgen har jeg vært på Oslo-tur. Bilen har stått parkert i ett parkeringshus fra fredag kveld til i dag tidlig. Bilen sovnet der 1 time og 4 minutter etter jeg parkerte og har "sovet" til i dag tidlig kl 04:14 Da våknet den uten at jag har gjort noe. Den var våken frem til kl 07:05 da "sovnet" den igjen og sov til jeg skulle reise kl 09:37

Det som er spesielt her er at forbruket under denne typen asleep er mye mindre enn når bilen er i ordentlig asleep. Har sjekket dette via TeslaFi for flere datoer i sommer / høst.
F. eks så lørdag "sov" den hele døgnet og viser ett forbruk på 0,73 km og 0,1 kWh

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

SitatBilen gikk umiddelbart i Sleep, og har sovet de siste 4 timene.

Lurer på om den våkner igjen:  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da etter litt sove problemer bestemte jeg meg for å krysse av for at offline = Asleep
Da "sovnet" bilen igjen.
Det vil si noen ganger har den nesten ikke strømforbruk, andre ganger mye selvom det står Asleep.
Nå etter at jeg har fått 2019.32.11.1 ser jeg at det står Asleep i mange felt i TeslaFi, det gjorde det ikke tidligere i dag, eller i går for den saks skyld.
Blir spennende og se "forbruket" i morgen tidlig


Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Etter at bilen har fått 2019.32.12.2 sover den igjen uten å ha krysset av for at offline = Asleep.
Ser også på tiden før den sovner er mye høyere når jeg står hjemme i forhold til på jobb.
Hjemme går det vanligvis mellom 2 timer og 2 timer og 30 minutter før den sovner.
På jobb sovner den etter 20 til 30 minutter. Hjemme står den som regel tilkoblet lader med utsatt lading til kl 02:00 og tilgang til wifi, på jobb ingen lader eller wifi.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Boge

Jeg prøver å teste TeslaFi og lurer på noe angående lading.

Jeg har en TWC stilt på 3-fas 32A 230V. Noe som skal gi meg 7-8 kW på min TM3.

På en lading 7 timer mener TeslaFi at jeg har brukt 86,6 kWh men Added er 47,64 kWh. Men i følge strømselskapet kan jeg ikke ha brukt mer enn ca 50 kWh.

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Used 86,6 kWh må da være feil ?

Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Boge på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:15
Jeg prøver å teste TeslaFi og lurer på noe angående lading.

Jeg har en TWC stilt på 3-fas 32A 230V. Noe som skal gi meg 7-8 kW på min TM3.

På en lading 7 timer mener TeslaFi at jeg har brukt 86,6 kWh men Added er 47,64 kWh. Men i følge strømselskapet kan jeg ikke ha brukt mer enn ca 50 kWh.

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Used 86,6 kWh må da være feil ?

Tesla har en bug som gjør at den rapporterer feil effekt på 230V 3-fase. Den forplanter seg da inn i TeslaFi.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

magenuss

Noen her som har forsøkt å ta ut en effektmåling av de ulike bilene?
Så at P hadde godt over 500 hk, noen som vet hva LR AWD har?
Dere som har canbus adapter, kan dere ta en måling?
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Trultefan

Sitat fra: Boge på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:15
Jeg prøver å teste TeslaFi og lurer på noe angående lading.

Jeg har en TWC stilt på 3-fas 32A 230V. Noe som skal gi meg 7-8 kW på min TM3.

På en lading 7 timer mener TeslaFi at jeg har brukt 86,6 kWh men Added er 47,64 kWh. Men i følge strømselskapet kan jeg ikke ha brukt mer enn ca 50 kWh.

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Used 86,6 kWh må da være feil ?


TeslaFI > Account > helt nederst under Advanced > Three Phase Correction > enable og sett til 2
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

ok67

Sitat fra: Trultefan på torsdag 31. oktober 2019, klokken 10:02
Sitat fra: Boge på søndag 27. oktober 2019, klokken 19:15
Jeg prøver å teste TeslaFi og lurer på noe angående lading.

Jeg har en TWC stilt på 3-fas 32A 230V. Noe som skal gi meg 7-8 kW på min TM3.

På en lading 7 timer mener TeslaFi at jeg har brukt 86,6 kWh men Added er 47,64 kWh. Men i følge strømselskapet kan jeg ikke ha brukt mer enn ca 50 kWh.

Hva er det jeg ikke har fått med meg? Used 86,6 kWh må da være feil ?


TeslaFI > Account > helt nederst under Advanced > Three Phase Correction > enable og sett til 2

Trur kanskje du bør bruke 1.73 som faktor på Model 3. 1.73 er kvadratrota av 3, som er faktoren mellom ein og trefase effekt.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA