Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TeslaFi, LinkMyTesla, ScanMyTesla og tilsvarende monitoreringsapper/nettsider

Startet av GOS, lørdag 23. februar 2019, klokken 23:39

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: bno på fredag 01. mars 2019, klokken 22:16
@GOS
Takk for innholdsrikt og meget god info. Vi to har ventet på E i tre år. S ble for stor. Det er betryggende å høre din feedback på bilen. Var bestemt på Tesla tidlig. Ventepølsene ligger i profilen. Ser nå frem til våre plalagte Europa turer med forventning. Da går jeg nok for Teslafi.

Ingen årsak.
Jeg blir mer og mer fornøyd med 3'ern og er veldig imponert av det lave forbruket. Bortsett fra litt mer støy og litt dårligere HiFi så er den for oss en bedre bil enn S'en.

Når det gjelder TeslaFi så har jeg ikke klart å identifisere noen parameter der som dokumenterer at den genererer en form for batterivarmer, men tok en test i dag morges med kald bil/batteri, lot den trekke 11 kw fra min vegglader, full varme på, mens ladehastigheten tilsa at det bare kom 1,5 kw effekt inn på tilført rekkevidde. Altså 9,5 kw gikk til å varme kupe og batteri samt noe tap. (Mener å ha lest at både kupe og batterivarmer via motor er begge rundt 4-5 kw, så da har jeg grunn til å tro at den kan varme batteriet i det minste når den står tilkoblet strøm)


Ps, ser du bor i Stavanger du også, ta gjerne kontakt på PM om det er noe du lurer på.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Contango

Jeg ser av Teslafi at det er uvanlig varmt i bilen når parkert (i kald garasje). 7-8 graders forskjell mellom ute og innetemperatur etter en hel natt. Har også hatt batterivarmer symbolet i Teslafi når parkert og observert at varmen i kameramontasjen i vinduet har stått på en natt bilen sto ute under snøfall. Har for sikkerhets skyld prøvd range mode men har ingen innvirkning på det solide vampire drainet eller innetemperatur. Har veldig vanskelig for å tro at Teslafi skrur på varmen i bilen, batterivarmeren eller kameravarmeren.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

JorEl

 :+1:
STATS virker som en verdig konkurrent til TeslaFi? Jeg har ikke brukt noen av dem, men jeg kunne tenkt meg muligheten til å  lese av batteri temperatur. Jeg har ikke lenger Iphone.
https://www.youtube.com/watch?v=QtqtWxdE_kk
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Bruker begge, og Stats kan ikke lese av batteritemperatur. Denne muligheten mangler i APIen fra Tesla. Stats og Teslafi er veldig ulike, men sammen utfyller de hverandre. Noen informasjoner vil man finne i begge.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Har prøvd Trial perioden på Teslafi og er bruker nå en Trial periode med Teslaspy.
Teslafi var en veldig fin side med mye god informasjon, i tillegg veldig bra oversikt.
TeslaSpy er ikke fullt like fin og har mindre informasjon, har i tillegg App som er Vedlig dårlig.

Med Teslafi fant jeg ingen innstilling som fikk bilen til å falle i søvn som den burde gjøre, mens TeslaSpy sover den som ett barn neste hele tiden.

Hva velger man?

Teslafi for info, men mye battery drain, TeslaSpy for søvn, lite battery drain og lite info eller ingen av delene?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Har du prøvd begge to samtidig? Kan det være slik at Teslafi også holder Teslaspy "våken"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 17. juli 2019, klokken 19:52
Har du prøvd begge to samtidig? Kan det være slik at Teslafi også holder Teslaspy "våken"?
Ja det har jeg og TeslaFi gjorde nok at TeslaSpy ikke fikk bilen til å sove.
Nå er jo ikje det problemet, men motsatt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på onsdag 17. juli 2019, klokken 18:46
Hva velger man?

Teslafi for info, men mye battery drain, TeslaSpy for søvn, lite battery drain og lite info eller ingen av delene?
Da ble det TeslaFi selvom bilen har litt vanskeligheter med å falle i søvn. Fant ut at infoen der teller mer enn søvnen fra TeslaSpy.

Skal på tur til Danmark og Sverige med avreise på mandag så skal bli fint å se all infoen underveis :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Ser at bilen faller i søvn kjapt hjemme, men ikke når den står andre steder som f. eks på ferie.
Hva påvirker det?
Til info så går den offline med API Error. Kan det være at den ikke får nett?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Kim-

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 30. juli 2019, klokken 09:33
Ser at bilen faller i søvn kjapt hjemme, men ikke når den står andre steder som f. eks på ferie.
Hva påvirker det?
Til info så går den offline med API Error. Kan det være at den ikke får nett?

Lurer også litt på dette, hjemme sovner den alltid etter 2 timer nøyaktig, men andre steder går den offline etter mange timer. Har det noe med wifi å gjøre?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på fredag 09. august 2019, klokken 00:46
Har noen erfaring med Appen Automate for Tesla?

https://hamblinsoft.com/automate/
Har sett på den, men synes at Stats er atskillig bedre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på fredag 09. august 2019, klokken 00:49
Sitat fra: Toalmar på fredag 09. august 2019, klokken 00:46
Har noen erfaring med Appen Automate for Tesla?

https://hamblinsoft.com/automate/
Har sett på den, men synes at Stats er atskillig bedre.
Det er mulig, men for en pris det er på Stats da


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA