Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Senka bil på service, konsekvens for garanti?  (Lest 678 ganger)

geear

• Gold Member
    • Vis profil
Senka bil på service, konsekvens for garanti?
« på: Fredag 15. Mai 2020, klokken 08:42 »
Mente jeg hadde tatt det opp før, men fant det ikke igjen. X-en er senka ca. 40 mm og skal inn for å bytte til FSD-computer. Har noen opplevd at de reagerer noe på senking? Kjipt hvis de lager seg et notat og bruker det mot eventuelle reklamasjoner på understell for fremtiden.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy. Har Tesla Fawlty X, e-Niro og kosebil med V12, for å kompensere for elbilene.

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Senka bil på service, konsekvens for garanti?
« Svar #1 på: Fredag 15. Mai 2020, klokken 10:50 »
Har du senka bilen så vil selvsagt det påvirke garanti (i mitt hode i alle fall). Hvis det gir etterfølger så var vel det en risiko du visste om og var villig til å ta før du valgte å senke bilen. Men FSD-kompjutern har ikke noe med det å gjøre og bør likevel bli skiftet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

geear

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Senka bil på service, konsekvens for garanti?
« Svar #2 på: Fredag 15. Mai 2020, klokken 18:56 »
Skjønner det, og selvfølgelig monterer de FSD-computer, det har jeg betalt for. Det er ikke noe feil på bilen, lurer bare på om noen har opplevd at de har kommentert det.

I praksis så har senkingen ingen innvirkning på levetid/slitasje på understellskomponenter, siden den kjøres i standard (står ikke med auto lowering), og det er ikke noe lavere enn very low uten senk. Man mister ikke garantirettigheter av å alltid kjøre very low.
« Siste redigering: Fredag 15. Mai 2020, klokken 19:04 av gr »
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy. Har Tesla Fawlty X, e-Niro og kosebil med V12, for å kompensere for elbilene.