Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det noe poeng å bestille "Fastmontert veggboks levert av DEFA"?

Startet av kodax, tirsdag 12. februar 2019, klokken 22:39

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 16. februar 2019, klokken 13:27
Eller billigere. Om det f.eks blir null effektavgift mellom 00 og 06. Da bør man ha rask nok lading til å fullade i det tidsrommet.

Og det har man jo, nesten, med 11kW. :) Sjelden man kommer hjem med 0% på batteriet og ønsker det ladet til 100% dagen etter. La oss si at du kommer hjem med 10% på batteriet og søndag kveld, så holder det trolig å lade til lader til 90% mandag morgen.

Vet ikke hvordan det er på e-tron, men på e-Golf kan man enkelt sette huke av for "Nattstrøm" i appen, og sette det opp sånn at ladingen avsluttes kl. 06:00. Eneste man skal passe på er at man ikke setter opp at bilen skal være varm til kl. 06:30 da, for da fortsetter den trolig å dra 11kW en stund etter klokka har slått 06:00.. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Gitzern

Min selger tror at det ikke går å oppgradere bilen fra 11kw til 22kw. 22kw kommer først i 2020. Rigger opp til mulighet for 22kw uansett og tenker jeg får bli positivt overrasket om jeg kan oppgradere bilen. Uansett blir det greit å ha til neste bil.

daktari

Min erfaring tilsier at 22 kW er bra for destinasjonslading på langturer, men finner relativt færre slike enn 11 kW. Kanskje sjeldent man får igjen for det i praksis.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Jeg ser vel 22 kW lading først og fremst som en fordel ved lading på tur. Trenger man å fylle litt underveis og DC laderne er opptatt, så vil det være veldig fint å kunne lade med AC 22 kW. De virker stort sett alltid og er sjelden opptatt. Men spørsmålet er når det blir tilgjengelig og ikke minst, til hvilken pris. Hva tar Tesla for debbeltlader ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA