Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Delivery day!

Startet av Meth0dical, lørdag 23. februar 2019, klokken 09:11

« forrige - neste »

Meth0dical

Noen her som har dokumentert med bilder/video fra delivery av TM3? Er nysgjerrig for å se opplevelsen til folk! Skal hente min Blå TM3P 28.02  :D

noGas

Drammen var ikke stort å forevige, en 18 åring som aldri har sutti i en tesla før skal lære deg om bilen. Jeg spurte hvor verktøyet til å nappe av center dekslet på felgene var og fikk til svar at jeg måtte kjøpe det hos service. Da åpnet jeg hanskerommet, vips der var den.

Tipper Lillestrøm blir mer dramatisk og verdt å filme.

hELgenen

Sitat fra: Meth0dical på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:11
Noen her som har dokumentert med bilder/video fra delivery av TM3? Er nysgjerrig for å se opplevelsen til folk! Skal hente min Blå TM3P 28.02  :D

Har vel kjøpt et titalls nye biler siste 20 årene - aldri opplevd noe som er verdt å skrive om.
Som regel møter man selger, kikker på betjening av en del brytere som selger vil fortelle om,  og så kjøres bilen ut av lokalet...
Ferdig... '

Forventer folk noe mer??


noGas

Varemessa har historisk sett bydd på show med lyd lys og røykmaskin.

Så ja, litt action kan det bli.

Meth0dical

Sitat fra: noGas på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:18
Drammen var ikke stort å forevige, en 18 åring som aldri har sutti i en tesla før skal lære deg om bilen. Jeg spurte hvor verktøyet til å nappe av center dekslet på felgene var og fikk til svar at jeg måtte kjøpe det hos service. Da åpnet jeg hanskerommet, vips der var den.

Tipper Lillestrøm blir mer dramatisk og verdt å filme.

Var vel sikker en temp ansatt?...men ellers var opplevelsen fin? Har sett en del delivery videoer på YouTube fra USA så var nysgjerrig på om opplevelsen her hjemme var noe lignende.

Counterpointer

Sitat fra: noGas på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:35
Varemessa har historisk sett bydd på show med lyd lys og røykmaskin.

Så ja, litt action kan det bli.
Sikkert gøy det.

Jeg vil ha bilen sjekke at den er uten skader og har med det som skal følge med.

Få registrert mobil og få nøkler.

Det holder for meg.

Kan ta et bilde og legge her nå i dag. Men det er altså i Drammen så forventningen om show er fraværende

Meth0dical

Sitat fra: hELgenen på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:31
Sitat fra: Meth0dical på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:11
Noen her som har dokumentert med bilder/video fra delivery av TM3? Er nysgjerrig for å se opplevelsen til folk! Skal hente min Blå TM3P 28.02  :D

Har vel kjøpt et titalls nye biler siste 20 årene - aldri opplevd noe som er verdt å skrive om.
Som regel møter man selger, kikker på betjening av en del brytere som selger vil fortelle om,  og så kjøres bilen ut av lokalet...
Ferdig... '

Forventer folk noe mer??

For meg, når jeg henter ut nybil så er det spennende, som jeg tenker det er for mange andre og. Når jeg kjøpte GTE for noen år tilbake så hadde Møller navnet mitt på storskjerm i tillegg til jeg fikk dra av preseningen på bilen for en reveal.

Autowinder

4/3 begynner det store trøkket med utleveringer fra Varemessen, uten at jeg vil gå inn på kilden for dette. Blir ikke overrasket om min varslede utlevering i Drammen flyttes dit i kaoset...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

noGas

Sitat fra: Meth0dical på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:41
Sitat fra: noGas på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:18
Drammen var ikke stort å forevige, en 18 åring som aldri har sutti i en tesla før skal lære deg om bilen. Jeg spurte hvor verktøyet til å nappe av center dekslet på felgene var og fikk til svar at jeg måtte kjøpe det hos service. Da åpnet jeg hanskerommet, vips der var den.

Tipper Lillestrøm blir mer dramatisk og verdt å filme.

Var vel sikker en temp ansatt?...men ellers var opplevelsen fin? Har sett en del delivery videoer på YouTube fra USA så var nysgjerrig på om opplevelsen her hjemme var noe lignende.

Jeg er biased. Dette er min sjette tesla og noe av spenning er borte. Men det skal sies, av alle seks er dette desidert den mest spennende og morsomme! Makan!

Klykken

Burde ikke bare bli vist hvordan man betjener bilen. Du burde få anledning til å gå gjennom bilen og evt varsle om kosmetiske feil og mangler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Svein el-freak

Jeg henter min 26.02.19 i Drammen
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

RuneW

#11
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:43
Kan ta et bilde og legge her nå i dag. Men det er altså i Drammen så forventningen om show er fraværende

Hadde jeg kunnet velge mellom show og ikke-show, hadde jeg soleklart valgt ikke-show...  ::)

Når det er sagt så hadde det vært interessant å sett en førstepersons-video av hele overleveringen. Selv er jeg dessverre ikke skamløs nok til å ha en GoPro i panna i en slik setting  :laugh:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Meth0dical

Sitat fra: RuneW på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:31
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:43
Kan ta et bilde og legge her nå i dag. Men det er altså i Drammen så forventningen om show er fraværende

Hadde jeg kunnet velge mellom show og ikke-show, hadde jeg soleklart valgt ikke-show...  ::)

Når det er sagt så hadde det vært interessant å sett en førstepersons-video av hele overleveringen. Selv er jeg dessverre ikke skamløs nok til å ha en GoPro i panna i en slik setting  :laugh:

Jeg skal ihvertfall filme og ta bilder for min egen del. :)

Sitat fra: Svein Leaf på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:17
Grattis! hvilke versjon har du bestilt?
Sitat fra: noGas på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:50
Sitat fra: Meth0dical på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:41
Sitat fra: noGas på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:18
Drammen var ikke stort å forevige, en 18 åring som aldri har sutti i en tesla før skal lære deg om bilen. Jeg spurte hvor verktøyet til å nappe av center dekslet på felgene var og fikk til svar at jeg måtte kjøpe det hos service. Da åpnet jeg hanskerommet, vips der var den.

Tipper Lillestrøm blir mer dramatisk og verdt å filme.

Var vel sikker en temp ansatt?...men ellers var opplevelsen fin? Har sett en del delivery videoer på YouTube fra USA så var nysgjerrig på om opplevelsen her hjemme var noe lignende.

Jeg er biased. Dette er min sjette tesla og noe av spenning er borte. Men det skal sies, av alle seks er dette desidert den mest spennende og morsomme! Makan!

Jeg henter min 26.02.19 i Drammen

6. Tesla?? damn!

Sitat fra: Klykken på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:03
Burde ikke bare bli vist hvordan man betjener bilen. Du burde få anledning til å gå gjennom bilen og evt varsle om kosmetiske feil og mangler.

Får ikke du tid til å gå over bilen alene?? Hørte fra noen andre at du kan skippe intro om hvordan bilen fungerer og heller bruke tiden på å inspisere bilen. Jeg har hatt en S 75D som jeg solgte for 1 mnd siden, så har ikke tenkt å bruke noe særlig tid på hvordan bilen fungerer.


Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 23. februar 2019, klokken 10:31

Når det er sagt så hadde det vært interessant å sett en førstepersons-video av hele overleveringen. Selv er jeg dessverre ikke skamløs nok til å ha en GoPro i panna i en slik setting  :laugh:
Jeg er nok heller ikke Gopro typen

Men noen bilder kan jeg ta.

HermanGatevold

Tesla er også meget restriktive på filming/fotografering ved alle anledninger. Mener at man ikke får lov til å ta noe annet bilde enn deg/dere selv og bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA