Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Takstativ for glasstak (ikke pano) nå tilgjengelig

Startet av mthoring, fredag 22. februar 2019, klokken 13:02

« forrige - neste »

Golding

Noen som har fått montert takstativ for glasstak (Model S produsert etter februar 2019) ennå?

Jeg har fått selve stativet fra Tesla, men er svært usikker på om jeg tar sjansen på å montere det selv. Har forsøkt såvidt med disse bøylene, men var absolutt ikke rett frem. Eller, monteringen er nok enkel, men risky mtp at man ikke merker om man treffer disse skjulte festene på undersiden av taket, samtidig som man nesten virker tvunget til å skrape opp lakken når man skal bøye selve metallbøyla bakover for å få det til å sitte? Og, gummimista blir jo dytta og knørva hit eller dit i samme slengen, vil dette være tett?

lognvik

#31
Har S produsert i april 2019 og er veldig interessert i dette sjøl. Fikk akkurat tilbakemelding om at Thule ikkje kommer til å produsere takstativ for denne, så ein er vel låst til Tesla sitt dyre takstativ. At du får den utfordringa du snakkar om her likar eg lite i og med at skisesongen endelig står for tur. Har du snakka med Tesla om dette?
Kikkar på instruksjonen og den "ser" enkel ut... Hva ga du for stativet og bestilte du det fra webshoppen i USA?

TeslaK

Tesla sitt koster ca. 1900. Syns ikke det er så galt.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

lognvik


mthoring

Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:13
1900kr hadde eg kjøpt igår, men det eg finner på shoppen i USA kostar 550 usd https://shop.tesla.com/product/model-s-roof-rack---glass-roof

550usd er billig ift vi som har eldre S. Der blir prisen rundt 13000 inkl stativet. Spørsmålet da er om det er mer fornuftig å gå for hengerfeste for sykler og ski i stedet.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

lognvik

Sitat fra: mthoring på fredag 04. oktober 2019, klokken 12:23
Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:13
1900kr hadde eg kjøpt igår, men det eg finner på shoppen i USA kostar 550 usd https://shop.tesla.com/product/model-s-roof-rack---glass-roof

550usd er billig ift vi som har eldre S. Der blir prisen rundt 13000 inkl stativet. Spørsmålet da er om det er mer fornuftig å gå for hengerfeste for sykler og ski i stedet.
Kan jaggu virke sånn for de produsert før februar...

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Golding

Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:04
Har S produsert i april 2019 og er veldig interessert i dette sjøl. Fikk akkurat tilbakemelding om at Thule ikkje kommer til å produsere takstativ for denne, så ein er vel låst til Tesla sitt dyre takstativ. At du får den utfordringa du snakkar om her likar eg lite i og med at skisesongen endelig står for tur. Har du snakka med Tesla om dette?
Kikkar på instruksjonen og den "ser" enkel ut... Hva ga du for stativet og bestilte du det fra webshoppen i USA?

Betalte 1900 og bestilte direkte hos Tesla Skøyen :)

lognvik

Sitat fra: Golding på lørdag 05. oktober 2019, klokken 00:38
Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:04
Har S produsert i april 2019 og er veldig interessert i dette sjøl. Fikk akkurat tilbakemelding om at Thule ikkje kommer til å produsere takstativ for denne, så ein er vel låst til Tesla sitt dyre takstativ. At du får den utfordringa du snakkar om her likar eg lite i og med at skisesongen endelig står for tur. Har du snakka med Tesla om dette?
Kikkar på instruksjonen og den "ser" enkel ut... Hva ga du for stativet og bestilte du det fra webshoppen i USA?

Betalte 1900 og bestilte direkte hos Tesla Skøyen :)
For samme takstativet du kan kjøpe hos Tesla USA for over 500 dollars???

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


Golding

Sitat fra: Golding på lørdag 05. oktober 2019, klokken 00:38
Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:04
Betalte 1900 og bestilte direkte hos Tesla Skøyen :)
For samme takstativet du kan kjøpe hos Tesla USA for over 500 dollars???

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Ja. Altså kun for stativet for bil produsert i april i år med det nyeste glasstaket, ikke noe montering elle retrofit eller noe sånt.

lognvik

Sitat fra: Golding på lørdag 05. oktober 2019, klokken 16:54
Sitat fra: Golding på lørdag 05. oktober 2019, klokken 00:38
Sitat fra: lognvik på fredag 04. oktober 2019, klokken 10:04
Betalte 1900 og bestilte direkte hos Tesla Skøyen :)
For samme takstativet du kan kjøpe hos Tesla USA for over 500 dollars???

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Ja. Altså kun for stativet for bil produsert i april i år med det nyeste glasstaket, ikke noe montering elle retrofit eller noe sånt.
Det er jo konge kjøper på mandag. Takk

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


lognvik

Sitat fra: Golding på onsdag 02. oktober 2019, klokken 19:27
Noen som har fått montert takstativ for glasstak (Model S produsert etter februar 2019) ennå?

Jeg har fått selve stativet fra Tesla, men er svært usikker på om jeg tar sjansen på å montere det selv. Har forsøkt såvidt med disse bøylene, men var absolutt ikke rett frem. Eller, monteringen er nok enkel, men risky mtp at man ikke merker om man treffer disse skjulte festene på undersiden av taket, samtidig som man nesten virker tvunget til å skrape opp lakken når man skal bøye selve metallbøyla bakover for å få det til å sitte? Og, gummimista blir jo dytta og knørva hit eller dit i samme slengen, vil dette være tett?
Har du hørt med Tesla? Ser jo greit ut på tegninger, men kanskje ikke like greit da?

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA