Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med lading og lys

Startet av Oliver Vasvik, fredag 22. februar 2019, klokken 11:47

« forrige - neste »

Oliver Vasvik

Hei

To ting:

1. Lyset inne i bilen slår seg på når jeg kjører på humpete vei. Den står på Auto. Jeg har prøvd å slå av de mange lyset om for så å slå tilbake til Auto mens jeg kjører og da er lyset fortsatt på. Dørene er lukket og det kommer ingen indikasjon på at de oppfattes som åpne.

2. Ved lading på Supercharger for to dager siden begynnte hele bilen og vibrere så kraftig av viften at jeg faktisk trodde der var en massasjefunksjon i setet. Viftelyden var for høy til å føre en samtale i bilen. Jeg koblet ut laderen og bråkungen sluttet  koblet den så inn igjen, og det Lyste rødt ved ladeporten. Jeg koblet den så inn og ut en siste gang og da ladet den normalt. Jeg har ladet to ganger til etter dette uten problemer, hvorav en gang på Supercharger.
Jeg pratet med Tesla og de skulle komme med en tilbakemelding men det kan sikkert ta lang tid.

Med en viss fare for å høres dum ut må jeg innrømme at jeg faktisk ble litt skremt av hennes og i et øyeblikk lurte jeg på om hele forbannede bilen skulle eksplodere. Det bør også gi en indikasjon på hvor kraftig denne vifte aktiviteten faktisk var.

Er det noen som har opplevd lignende, og hvis så vet dere hva dette kommer av?


Klykken

Har lest at det kan komme is, snø og rusk inne sammen med viften som starter for å regulere temp mens lading foregår. Antageligvis det som har skjedd hos deg også.

Ellers, dette med lysene virker jo som en løs kontakt en eller annen plass. Ta det opp med SC.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SoftwareGeek

TS, har du ny bil eller brukt fra 2013???

Oliver Vasvik


Thor2014


...

Sitat fra: Thor2014 på fredag 22. februar 2019, klokken 22:46
Sitat fra: Oliver Vasvik på fredag 22. februar 2019, klokken 22:33
Sitat fra: SoftwareGeek på fredag 22. februar 2019, klokken 12:20
TS, har du ny bil eller brukt fra 2013???

Jeg har en TMS 85D 2015 modell
Shit
Hvilket bidrag til forumet...
Til trådstarter: Trykk på T'en i touchscreen og ring nummeret til veihjelp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA