Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.4.3 c63775a

Startet av JorEl, fredag 22. februar 2019, klokken 09:08

« forrige - neste »

SoftwareGeek

Elon bør åpenbart flytte softwarevirksomheten til sunnmøre!
Imponerende liste. Tilt mirror fungerer ikke heller. Ny versjon er på cei ut 2019.5.3. Vi får vel den snart

Vhagar

Elon kan flytte den dit han vil for min del. Der den er nå så gjør de mye skade/feil i hvertfall så noe må gjøres.

Listen er imponerende med negativt fortegn, det er merkelig mye slurvete bugs (feil som løses og re-introduseres i nyere software uten opplagte sammenhenger). Uansett, software er på ingen måte enkelt (har drøyt 30 års erfaring på området så det vet jeg mye om), men forventningene er høyere enn det de leverer i skrivende stund.

En liten oppdatering på kartproblemet.
I 2019.4.2 tråden nevner Motorwatt at Tesla bruker ABS som støttefunksjon her. Og jeg nevnte før det at "I tillegg kompenserer den for svinger i tunellene ved andre kalkuleringer." og følger videre opp med dette om det temaet:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44423.msg771725#msg771725

Poenget er at Tesla har all mulig grunn til at dette ikke skal være et problem. De har bare en bråte merkelige bugs for tiden.

Kan slenge på en bug til på lista.
Satte som vanlig bilen til lading når jeg kom hjem, den står fast på 70% men var et lite ærend og da måtte bilen "våkne" etter at jeg satte meg inn og da var bilen på 100% og det var limit baren satt til også.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Råde

Høres jo nesten ut som om du har hatt en installasjon som har gått litt skeis. Jeg har tidlig 2018 6 seter med EAP og kjenner meg fint lite igjen i listen din (heldigvis)...
e-Golf | X75D

emmern

MCU1 og MCU2 er 2 forskjellige arkitekturer. Tipper at MCU2 (Model S/X etter mars 2017 og Model 3) har fokuset nå, og at MCU1 er neglisjert...

Kjenner mange eiere med MCU1 og alle har en eller annen form for bugs.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Øyvind.h

Trodde det stort sett bare var bugs på mcu2? Det ble i hvert fall rapportert mye mer krøll etter at de gikk over til ny mcu. Spesielt i starten var det store sw problemer på den nye arkitekturen.
Min mcu1 derimot fungerer feilfritt, men jeg har holdt meg unna sw9. Og mcu1 gir ikke like smooth bruk som mcu2.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vhagar

Lite jeg kan gjøre når softwaren som installeres ikke lykkes dersom det er årsaken her. Det er et scenario som Tesla bør ta høyde for. Noe de gjorde før da det ofte kom "software updated failed", og trolig også vil gjøre i fremtiden da det er nevnt at "request latest firmware" knapp skal komme (jada, teslauker). Tydligvis trengs en "reinstall" feature også. Om ikke så kan de glede seg over alle med softwarebugs som renner ned service senterene i tillegg.

emmern, MCU2 kom vel i 2018, jeg har 2017 bil som nevnt så dette er da en MCU1 men jeg skjønner poenget ditt. Tesla er flinke til å holde liv i bilene sine med software updates, men vi går nå inn i en ny tid hvor vi ser at biler med avleggs hardware faller fra også når det kommer til bugs.

Til nå er det 3 ting jeg ser for meg at jeg i fremtiden vil føle behov for å oppgradere. MCU1 til MCUx, batteripakken og setene.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

turfsurf

Sitat fra: emmern på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:45
MCU1 og MCU2 er 2 forskjellige arkitekturer. Tipper at MCU2 (Model S/X etter mars 2017 og Model 3) har fokuset nå, og at MCU1 er neglisjert...
MCU2 kom til S/X i feb/mars 2018...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Råde

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:13
Sitat fra: emmern på onsdag 27. februar 2019, klokken 13:45
MCU1 og MCU2 er 2 forskjellige arkitekturer. Tipper at MCU2 (Model S/X etter mars 2017 og Model 3) har fokuset nå, og at MCU1 er neglisjert...
MCU2 kom til S/X i feb/mars 2018...
Jepp. I produksjon, ikke levering. Min er prod i jan, lev i mars. Har mcu1 og fungerer fint. Selv mirror tilt.
e-Golf | X75D

mthoring

Har MCU1 og har vært jevnt over fornøyd med den.
Har merket at DAB volum høres lavere ut nå. Og at acc er i overkant skvetten. Har også hatt problem med manglende lyd ved utgående samtaler på første forsøk i lengre tid, men er usikker på om problemet er mobilen, bilen, eller en kombinasjon. Jeg opplever ikke at MCU1 er ustabil, fryser eller rebooter av seg selv med denne sw.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

emmern

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. februar 2019, klokken 15:13
MCU2 kom til S/X i feb/mars 2018...

Ja feil av meg der! 2018 mente jeg selvfølgelig.

Jeg ser også at Model 3-eiere har problemer med spotify, og de har jo definitivt MCU2. Så hva i all verden foregår?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA