Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.4.3 c63775a

Startet av JorEl, fredag 22. februar 2019, klokken 09:08

« forrige - neste »

JorEl

Ferdig innstalert og samme oppdaterings-info som 4.2...+ bug fixes :)
Ikke så spennende men kjekt at Tesla tenker på bilen min ;) og at den nå kanskje er enda mer klar til en stor fantastisk oppdatering :-\ :)

Edit; kjenner at jeg gleder meg litt til Sentry-mode og opptak fra flere cameraer.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Råde

Fikk den nå også. Jaggu kjapt etter 2019.4.2, den fikk jeg onsdag.
e-Golf | X75D

JorEl

#2
Kjekt å se deg med en Tesla Råde. Du var jo en av de flinke, seriøse på E-golf-forumet :+1:
På E-golfen ble det ikke mye oppdatering på meg, utenom en meget tungvint prosess når jeg la inn nye karter på 2015-Egolfen. Men jeg fikk det til og kunne se de "nye tunnellene" her på Haugalandet.

Edit; Der fikset jeg meg et fint profilbilde og en info-signatur ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Denne har i alle fall fikset feil fra 4.2 med lys som ikke kunne slåes av og på i quick meny.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rfagerdal

Fått tilbud om denne oppdatering jeg også, men får heller vente med å slenge den inn etter bilen er hjemme igjen.
Godt oppdateringene kommer hyppig, gleder meg til opptak fra flere kameraer.

Wibla

Jeg oppdaterte til 4.2 her om dagen, og fikk tilbud om 4.3 i dag, går fort i svingene nå...
2018 Tesla Model S 75D

zbk

Samme skjedde med meg. Under fire døgn på 2019.4.2 før 2019.4.3 var på plass.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

emmern

Nå har jeg også sett 2 tilfeller der folka har fått NoA også på 2019.4.2... og i Norge, der den ene har model 3 og har hverken rootet den eller er i noen spesiell ordning.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

Sånn jeg forstår det har bilene trodd de er i California rett etter oppdatering, og derfor gitt det valget. Men så fort de slås på og kjøres så hopper de til Norge..

DagfinnN

Fikk denne i går og kjørte fra Molde til Kr.sund. Ble veldig overrasket over hvor mye ACC nå slakker farten før krappe svinger. Noen som har opplevd lignende?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

OhmPaPa

Om det er denne eller .2 skal jeg ikke si - men kjørt mye på motorvei i det siste. Og den er mye flinkere til å bytte felt. Slutt på full panikk og svinge brått tilbake.

Råde

Sitat fra: DagfinnN på søndag 24. februar 2019, klokken 19:00
Fikk denne i går og kjørte fra Molde til Kr.sund. Ble veldig overrasket over hvor mye ACC nå slakker farten før krappe svinger. Noen som har opplevd lignende?
Ja, men det begynte den vel med på 2018.50? Faktisk så klarer den mange svinger ganske bra, men en del andre er den veldig brå, slakker av mye og gir bånn pinne på helt feil sted i kurven.
e-Golf | X75D

Wibla

Virker som om de har endret atferd på ACC fra 50.6/50.7 til 4.2/4.3. Før brukte jeg avstand 7 på ACC og syns jeg lå for nærme på landevei, og ca riktig på motorvei, nå kan jeg kjøre med avstand 5 i begge scenarioer. Den har også blitt mye mer nervøs for endringer i fart på bilen(e) foran, og bremser ganske brått ned lenge før det er behov.
2018 Tesla Model S 75D

rfagerdal

Virker som de har gjort noen endringer som gjør at den er blitt mer forsiktig i noen situasjoner. Merker det ganske mye når den bremser ned selv og skal følge trafikken foran så gir den ikke full spiker med engang og ruller sakte framover istedet ( mer behagelig i kø )

Vhagar

Bug report!

2019.4.3 c63775a
X75D, 5-seter, late-2017 edition.

Dette er den mest buggy versjonen jeg har hatt på bilen noen sinne!

Tiltak utprøvd
* Reset MCU
* Reset Instrumentclusterskjermen
* Power off hele bilen (var av i ca 8 minutter)
* Skiftet språk

MCU
* Henger seg ofte og tilfeldig i alle mulige slags menyer med påfølgende automatisk resett (under kjøring).
* Uresponsiv for kortere perioder, da virker heller ikke knappene på rattet (ev. med unntak av reset-komboen).
* Reset med scrollhjul virker ikke alltid, skjermen blir svart men rebooter ikke, kommer umiddelbart på igjen uten boot-screen.

Nettleser
* Laster sider "normalt" når bilen står stille, men bruker flere minutter på "google.com" når bilen er i fart (50km/t med god LTE dekning).

Spotify
* Musikk hakker på random plasser, selv etter flere ganger på repeat både i fart og stillestående på 4g og wifi.
* Blir tidvis uresponsiv og da virker ikke knappene på rattet til å skippe låt, men bytter istede mellom radio favoritter.

Radio/DAB
* Volum er blitt merkbart lavere enn volum til Spotify, noe som er irriterende ved bytte.

Bluetooth
* Innkommende samtaler er fortsatt muted i noen tilfeller. (Android)

Kart
* Restarter seg selv svært ofte uten at det hjelper.
* Kart (uten satelitt view) forsvinner, kun finmasket rutenett som vises, ellers helt tomt.
* "Pila" følger ikke veien en kjører på men glir langt ut til begge sider flere titalls meter.
- dette gjelder også utenfor tuneller. "Snap to road" funksjonen virker i hvertfall ikke som før.
- nøyaktighet på gps er ca 1 meter (sier bilen selv) så det burde ikke være data fra gps som er problemet.

HVAC
* 20 grader (auto) gir iskald luft selv om det er 9-12 grader "kjølig" ute og langt i fra 20 grader inni bilen.
* 20,5 grader (auto) veksler mellom iskald og lunken luft ved samme forhold som over.
* 21 grader gir stødig varme som aldri gir seg selv med alt på auto og samme forhold som over.
* Auto skrur sev av og på uten brukerinput. Hverken endret viftehastighet eller temperatur fra skjerm/knapper eller annet.

ACC
* Helt alene på veien og den er så skvetten at en skulle tro den såg spøkelser på høylys dag!
- Merk dette er kun fartsholderen, ikke styringen, den tør jeg ikke å prøve for tiden.

Ryggekamera
* kommer ikke alltid på når bilen settes i R, uavhengig av tidligere bruk, men virker 100% ved manuell kontroll.
* Skrur seg ikke av når bilen skifter fra R til N/D.

Lys
* Når bilen settes i Park på ferge og en skrur av hovedlysene manuelt i menyen, så kommer de på igjen etter en liten stund.
* Av og til går de ikke helt av og en må skru de på og så av for å få de helt av.
- Dette skjer når bilen står i P, før det har gått ca 15 minutter slik at den går til "power off".

Power off car
* Virker ikke, velger det og ventet 8 minutter, trykker på pedal og bilen er instant på - ingen bootskjermer som vanlig.
* Prøvde 2 ganger med samme resultat. Tredje gangen trykte jeg på (MCU) skjermen etter ca 2 minutter og bilen våknet instant til live igjen.

Forbedringer
* Når bilen står parkert ca 15 minutter og går i "power off" (gjerne på ferger en merker det) så blinker den ikke lenger med hovedlysene.

Bekymringer
* Med så dårlig kart app, hvordan kan en stole på den for navigering på ukjente veier i Europa - særlig for å navigere til Superchargere?
* Det hjelper jo ikke å bruke nettleser for backup navigering til superchargere, så hvilken mobilapp er beste alternativet?
* Reset og power off som ikke virker, hvordan fjerne virkelig kritiske bugs som kan hindre at en kommer seg videre uten å måtte berges?

Elon har ikke et problem med servicekapasitet og logistikk på delelageret sitt, han har et softwareproblem som er langt større!

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA