Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av TM3 med Salto 503

Startet av Rooki3, torsdag 21. februar 2019, klokken 16:11

« forrige - neste »

Rooki3

Hei, jeg vurderer å kjøpe Tesla Model 3 og har allerede en lader (Salto 503) med 3,5 kW og 16 Ah sikring. Det jeg lurer på er da hvor lang rekkevidde jeg får ved å lade over natten i f.eks. 8 timer?
I da har jeg BMW i3 og den lader helt opp i løpet av 8 timer. Vil en Tesla M3 også lade ca 2 mil i timen, altså 16 mil på 8 timer?
Og vil det være noen forskjell på ladehastighet i eldre Model S vs Model 3?

Wibla

(3,5kW * 8 timer) / 160Wh/km gir deg ca 175km ladet på 8 timer.
2018 Tesla Model S 75D

Motorwatt

Det er ikke sikkert man oppnår 100% effektivitet hvis batteriet ikke har optimal temperatur. Ladet i natt, og fikk 88.8%. Noe går også bort under ladingen:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rooki3

Takker, da bør ikke lading være et problem :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA