Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reservasjonsbeløpet - hvor lang tid for å få refundert?

Startet av Mr Beach, torsdag 21. februar 2019, klokken 13:16

« forrige - neste »

Mr Beach

Jeg har slettet min reservasjon på Model 3. Noen som har erfaring meg hvor lang tid det tar å få pengene tilbake? På nettsiden står det opptil 45 dager...
Tesla Model3 SR+ 2021 - Hentes 22.06.21
Peugeot e2008 2020. Til salgs
Toyota Prius 2016 - solgt
VW Golf variant TSI 2015 - Leaset
BMW 320d touring 2012 - Leaset
MB E200d 2010 - solgt
BMW 318d touring 2008 - solgt
Audi A2 tdi 2003 - solgt
VW Golf GTI 1998 - solgt

Disqusor

Det tok litt i overkant en uke, så avventer jeg detaljer rundt TMY den 14  8)

Simen1

#2
Tenkte det ikke var vits å starte en ny tråd for dette, så jeg spør her:

1. Får man rente på det utestående beløpet i reservasjonstiden?
2. Får man en slags kontoutskrift ved årsskiftet? (regner med skattemyndighetene er interessert i å regne beløpet som formue, særlig om man har reservert Roadster 2020 founder series)
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

Magyar

Bra at dem har blitt bedre på det. Leste sm gammel tråd der det var snakk om flere uke måneder. Å vente en uke er helt ok.
Sitat fra: Disqusor på mandag 11. mars 2019, klokken 23:24
Det tok litt i overkant en uke, så avventer jeg detaljer rundt TMY den 14  8)


Mippen

37 dager og teller fortsatt. Purret og purret. Ikke betalt tilbake lånet mitt heller så får regninger fra DnB.
Fremtiden er elektrisk.

Magyar


Mippen

Sitat fra: Magyar på fredag 26. april 2019, klokken 12:21
Jeg har kun ventet i en uke. Så jeg får den i sommer? :(

De flest jeg har fått tilbakemelding fra sier at de holder lenge på pengene.
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

Sitat fra: Magyar på fredag 26. april 2019, klokken 12:21
Jeg har kun ventet i en uke. Så jeg får den i sommer? :(
Som det står øverst i tråden kan det opptil 45 dager.

For to av de som har svart tok det ca 1 uke.

Jeg fyllte vel og merke ut alle feltene (IBAN osv).. 


geear

Avbestilte 1. mars og hadde penger på konto 8. mars. Og det var i en forholdsvis hektisk periode for Tesla...

Dere som venter, husk at det dere har betalt inn fra kredittkort som fortsatt er aktive vil komme tilbake inn på kortet, og det fikk iallfall ikke jeg noe varsel fra kortleverandør om noe sted.

Mippen

50 dager og venter fortsatt. Advokat satt på saken nå. Drittlei av Tesla. De har ikke klart å slette lånet jeg måtte ta opp heller fordi jeg fikk den før tiden slik at jeg ikke fikk tid til å frigjøre kapital. Hadde avtale om mai/juni, men fikk den i mars.
Fremtiden er elektrisk.

CaZpaH

Bestilte først en Model Y LR AWD, men ombestemte oss og bestilte en Model Y Performance isteden. La derfor inn en ny bestilling da den gamle ikke kunne endres og vi ønsket å legge inn bestilling før prishoppet.

Tok cirka 1 uke for reservasjonsbeløpet for den første bestillingen å være tilbake på konto.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

fonberg

Jeg kansellerte en 3-er reservasjon på torsdag eller fredag i forrige uke. I dag har jeg de 10.000,- på konto, altså etter en eller to virkedager.
Jeg kansellerte fra konto-sida på tesla.com.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA