Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trangt om plassen på supercharger fremover?

Startet av tornaldo, onsdag 20. februar 2019, klokken 19:40

« forrige - neste »

SoftwareGeek

Sitat fra: emmern på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:15
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 21. februar 2019, klokken 14:31
Sunnmøringer bor i utkanten der det er billig, der hvor det tilfeldigvis er superladere. Jeg vet om to sunnmøringer som bor i Lier, de har bestilt stock TM3 i black og skal ikke ha lader hjemme. Regner med at det er flere av dem

De har fått med seg at det ikke er gratis supercharging lengre? :) OG at batteriet blir nerfed når det har ladet X antall ganger på Supercharger

Dette har sunnmøringene regnet på. Lading på jobb og spe på med superlading.

Øggen

#31
Sitat fra: SoftwareGeek på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:31

Dette har sunnmøringene regnet på. Lading på jobb og spe på med superlading.

Utsagn som dette er ødeleggende for debatten.
Det er derfor tatt bort.
MVH
Moderator
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Muffinman

#32
Utsagn som dette er ødeleggende for debatten.
Det er derfor tatt bort.
MVH
Moderator

OhmPaPa

Kjære SoftwareGeek.

Elon Musk har sagt at å lade på supercharger er helt OK hvis du bor slik at du ikke får ladet hjemme.

Som mange av oss vet så sliter det mere på batteriet å SuC'e hele tiden enn å saktelade hjemme. Men det er altså OK.

For min del er det dyrt målt i tid å bruke så mye tid på SuC når man kan lade hjemme mens man sløver på sofaen. Men bedre at folk sløver på SuC enn at de kjøre dieselbil! Som altså er Elon Musk sin holdning også.

PS! Ikke sunnmøring og lader mest hjemme. Men håper SuC fylles opp av nordmenn som identifiserer seg som sunnmøringer! Ej lika Teslaen min ej!

Øyvind.h

I utgangspunktet vil jeg tro bilens bruktverdi faller veldig mye mer enn verdien av strømmen man klarer å lade. Hvem vil ta i en Tesla som bare er hurtigladet? Det må jo opplyses av selger, med mindre man vil drive med svindel.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Roy Aasen

Finnes det muligheter til å ta ut logger fra bilen på SuC-lading?   

Muffinman

Du kan lese ut hvor mange kWh DC-lading den har fått ja. Vel og merke fra en gang i 2014/2015. Telleren ble lagt til OTA en gang da, slik at de eldste bilene ikke har telt opp alt.

Wibla

Må man inn med diagnoseverktøy for å få fatt i de tallene, eller kan man hente det ut via APIet?
2018 Tesla Model S 75D

cra

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:51
PS! Ikke sunnmøring og lader mest hjemme. Men håper SuC fylles opp av nordmenn som identifiserer seg som sunnmøringer! Ej lika Teslaen min ej!

Det bor en liten sunnmøring i (nesten) alle. De som ikke har en liten sunnmøring i magen kan du stort sett se på Luksusfellen. Der får de gjerne "transplantert" en slik at situasjonen bedrer seg. :)

Angående trangt om plassen på SC så ser jeg håp i at det etterhvert vil bli mange som betaler for ladinga på disse plassene, slik at det i alle fall ikke blir en stor utgiftspost, om det ikke akkurat blir en stor inntektskilde med det første heller. Jeg spår flere lokasjoner og flere staller på hver lokasjon. Bra for alle, uansett bokstav! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SoftwareGeek

Pratet med en sunnmøring på Lier superlader en gang, han skrøt av at han hadde fått gratis burger på max. Trikset var å ta med knust glassbit, legge den i burgerpapiret, klage rett før du har spist opp hele burgeren og få refundert burgeren

Øyvind.h

#40
Må si jeg var litt spent på nettverket i går. Jeg skulle først kjøre fra Oslo ned til Koster-fjorden i Sverige for å prøve ny båt, deretter handle, sette av søsteren min i sentrum, hjem, pakke, hente kona på jobb og så kjøre til Hafjell. Alt sammen på onsdag i påskeuken som er en travel utfarts- og bulkedag. Og alt på stramt tidsskjema.

Gikk som en drøm. På Rygge var 30 av 42 ledig.
På nebbenes var 29 av 44 ledig.

Etter flommen av M3 siste måned fryktet jeg fulle ladere, men det gikk strålende.

Sjekket for moroskyld Brumunddal, Øyer og Lillehammer også i karter. 13 av 20 ledig på de to første og 8 av 14 på Lillehammer.

På veien så vi ikke mindre enn to kjedekollisjoner. Ved Moss var det tre biler involvert. Ved Skedsmokorset var det 4 biler.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Var på Aksdal og der er det 8 ladere og 2 av dem har TM3prioritet, selv om alle kan bruke dem.
Jeg unner våre nye søsken såpass. :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA