Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Batteri pris på Model s P85

Startet av Birkus, lørdag 20. april 2019, klokken 16:23

« forrige - neste »

Birkus

Hei.

Tenker og kjøpe en bruk Tesla model S, Så først at man fikk de rimelig på finn.no
Men så gikk jeg på Tesla sin hjemmeside og snoket der, og overaskende nok rimelige der med tanke på km stand og garanti  :+1:

Det jeg tenker litt på, er om jeg kjøper meg en slik en, jeg sikter nok ned på de lavest prisete som er tilsalgs av P85 modellene.

Men hva koster f.eks ett nytt batteri til en P85, jeg tenker om jeg er maks uheldig og batteri ryker rett etter garantien har gått ut. 

mthoring

Snakker vel et par hundretusen eller mer for et nytt batteri.
Men det burde jo oppstå et marked og et tilbud om reparasjon av batteripakker etterhvert som endel biler havner utenfor garanti?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

1000kwh

Tror ingen vet dette enda.

Men hele batteriet må ikke byttes mest sannsynlig. Det rasjonelle er bytting av defekte deler eller celler.

noto

Blir nok et bruktmarked også etter hvert. Etter garantiutløp er de yngste bilene 8 år og så pass nedskrevne at en større andel av biler med karosseriskader vil bli vurdert som ulønnsomme å reparere og bli kondemnert. Ellers ser jeg ikke bort fra at Tesla kommer oss i møte med et bra innbytte/upgrade-tilbud når den tid kommer.

Hyperstress

Ligger brukt på Finn til under hundre tusen. Blir nok billigere etter hvert som flere blir tilgjengelig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 20. april 2019, klokken 17:42
Tror ingen vet dette enda.

Men hele batteriet må ikke byttes mest sannsynlig. Det rasjonelle er bytting av defekte deler eller celler.
Ulempen er at de tidlige pakkene (2013 og 2014) er forseglet med hele sulamitten inkludert hovedkontaktor. Det betyr at man må "bryte opp" forseglingen for å komme til, utføre en eventuell utskiftning eller reparasjon og forsegle på nytt. Det er litt enklere på nyere pakker, i det minste kontaktorbytte. Men tviler på at vi må "kaste" bilene våre om det oppstår feil på batteriet etter 8 år. Tror ikke vi skal avskrive muligheten for at Tesla vil tilby reparasjoner eller bytteordning.

Birkus

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 20. april 2019, klokken 17:42
Tror ingen vet dette enda.

Men hele batteriet må ikke byttes mest sannsynlig. Det rasjonelle er bytting av defekte deler eller celler.

Er nok mulig og reparere celler og holde batteri i drift lengre, Men jeg tenker at når først noen celler begynner og svikte, så ryker det flere på kort sikt.

Det jeg er redd for er at man har en batteripakke hvor man må bytte celler flere ganger i året...

Kramzz

Å kjøpe brukt via Tesla sine sider er meget gunstig no :+1: 2 år garanti og begrensing på 160000km er jo meget greit om bilen er gått rundt 100000 da kan man kjøre mye de 2 årene med garanti  :D Tror egentlig ikke batteriene er et problem etterhvert jeg heller
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA