Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Ionity ved Circle K Sira.

Startet av goev, onsdag 20. februar 2019, klokken 11:24

« forrige - neste »

goev

I går stoppet jeg for å lade på Ionitys ladere ved Circle K Sira, men etter å ha prøvd lader nr.4 og så nr.2 ga jeg opp og kjørte til Grønn Kontakts lader i Flekkefjord.

Er det noen som har fått ladet med Ionity der noen gang? Og hvilken av laderene brukte dere?

Det er utrolig irriterende å betale 160kroner for absolutt ingenting. Jeg ringte Ionitys support-telefon. De sa nummer 4 var nede, men det sa ikke "appen" deres noe om. De ville at jeg skulle prøve nr.1, men så gikk ironisk nok telefonen min tom for strøm, og da gadd jeg ikke mer tull.
Var litt sur og sendte en krass mail til de og ba de tilbakebetale pengene, for dette er bare for dårlig.
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Haakon-

Bruker stort sett alltid nr. 2. Har fungert hver gang, også etter gratisperioden. Knotet litt med kort-betaling på nett. Viktig at ting blir gjort i riktig rekkefølge.
VW e-up! - med takboks

zbk

Trist at Ionity starter med å kløne til brukeropplevelsen for kundene sine. Her har man en potensielt flott aktør i lademarkedet som foreløpig ser ut til å styrke den ladeangsten som allerede eksisterer blant elbilistene. Det skal ikke mye surr til ved lading før gjennomsnittsbilisten heller velger fossilbilen (om de har et valg) på langtur.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Tellus

Har lest flere steder nå at CCS protokollen er såpass uklar at de som lager utstyr både på lade og på bilfronten sliter med å finne en felles måte å kommunisere på. Jaguar skal komme med en programvare oppdatering i nær fremtid som skal kunne enable CCS2 lading. Foreløpig har jeg kun sett I-Pace lade mer enn 80kW en eneste gang.

Kia og Hundai bruker vel kun CCS1 så der er kanskje ting litt enklere.

Amatøren

Så var det igjen sammenblanding av terminologi.

CCS1 og CCS2 angir pluggtype.

Husker ikke hvor jeg så definering av kommunikasjonsprotokollen i farten.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

Jeg har sett flere med Jag måtte gi opp helt. Dvs testet alle ladere uten å få dem i gang.
Og Bjørn la akkurat video av forsøk på å lade på en 175kW lader hos Fortum med M3. Bare feilet i handshake.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

GJ

Har også opplevd kluss på Sira. Koblet til og betalte via nett, men istedenfor å lade, fikk jeg beskjed om å koble fra da lading var ferdig. Ringte kundeservice og de sa det var teknisk feil på denne, og ba meg prøve den på siden. Jeg gjorde dette, men det samme skjedde der, så jeg fullførte ikke betaling, ble lading på Moi istedenfor.
2020 - Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak
2019- Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.Brannoffer på Sola..
-Sandnes

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA