Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model 3 - Fattig Manns Tesla?

Startet av Knokkel knokkel, onsdag 20. februar 2019, klokken 11:11

« forrige - neste »

olavxxx

Den eneste fattige er den som tror han får status av å eie en bil. En idiot i Ferrari er fremdeles en idiot.

tornaldo

Det er mange hvite riddere som rir nettforumet her, men ser man hvor mye folk bruker på dill og dall og styling utvendig, er det en og annen som er opptatt av hva andre synes om bilen. Det tror jeg er trygt å si, selv som en udokumentert påstand.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Amoss

Sitat fra: Knokkel knokkel på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:29
Tullete påstand! Selv om jeg er ny så er jeg ett troll? Dette er min første EL bil og jeg er svært positiv til Tesla, det er kun nå som leverings dato nærmer seg -og bilen står snart klar i Lillestrøm at flere Tesla eiere jeg kjenner ser ned på M3. Som en over skriver " kone bil " eller Tesla Leaf som andre påstår. 

Jeg blir selv litt lunken og vurderer å kansellere bilen og oppgradere til X eller gå for en brukt Porsche Panamera.

Nei, det er ikke fordi du er så ny at det du skriver er trolling.  Men når du registrerte deg her, og etter 2 døgn fortsatt har kun lagt inn 3 innlegg her, og aller er i denne tråden, så er det i det minste rimelig tydelig at du registrerte deg her for å starte denne debatten.

To av innleggene - de som var før mitt innlegg - var mer fremstilt som rene påstander enn som reelle spørsmål. Joda, du hadde med "Deler dere samme oppfatning ? " i toppinnlegget så du kunne påstå at det var ett spørsmål. Men som det fremkommer av ditt innlegg nr. 2 var det neppe ment som ett seriøst spørsmål.

Når så påstandene går ut på å stemple en god del av brukerne her som "lavstatus" og "fattige" så er det helt klart ren trolling etter definisjonen her: https://no.wikipedia.org/wiki/Trolling_(Internett)
Sitat
Et troll på nettet skriver innlegg som skal provosere folk, fremkalle krangler og avspore den opprinnelige diskusjonen. Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

Men joda, det finnes tullinger i alle grupper mennesker, så er sikkert noen få som i større eller mindre grad deler ideene du fremmer, evnt. at du får støtte fra andre troll. Slike folk kan vi enten le av eller ignorere.

Om du vil føle deg bedre om du kjøper en S eller en X istedet for 3, vel, da bør du gjøre det. Sett i gang, løp og kjøp! Ikke noen hensikt å ta dette opp til "diskusjon" her for å avgjøre hvilken bil du selv føler at gir deg mest status.

Dersom det er tekniske grunner til tvilen din, så er det en mer fornuftig ting å spørre om her. Finnes mange gode grunner til å velge S/X over 3 - eller omvendt. Alt bunner i at folk har forskjellige livssituasjoner og derved også forskjellige behov som skal dekkes av bilen. Joda, finnes alltids noen med så lav selvtillit at "status" er ett "behov" som ønskes dekket. Om det gjelder deg så vær så god  - kjøp den bilen du selv føler at gir deg "passe" med status.

Men husk, kjøper du en Model S eller X kan sikkert de også ansees som "fattigmanns *" der * er en dyrere bil.
Model S 85D

tornaldo

Sitat fra: Knokkel knokkel på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:29
Jeg blir selv litt lunken og vurderer å kansellere bilen og oppgradere til X eller gå for en brukt Porsche Panamera.
Panamera er jo blitt allemannseie, er jo nede i drøye 400k på Finn. DET er blitt fattigmanns statusbil.  ;)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Panamera er kule biler, men er du opptatt av status og utseende, så mener jeg en brukt Panamera er feil vei å gå. Det som er kjedelig med de er at Porsche stadig gjør endringer som gjør at de fryktelig fort ser gamle ut. Cayenne får akkurat samme behandlingen.

Knokkel knokkel

Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.

Wibla

Kjøper du bil til deg selv eller for at naboen skal ha respekt for deg?

Om det står så dårlig til med selvfølelsen at dette i det hele tatt er et tema foreslår jeg at du oppsøker psykolog.
2018 Tesla Model S 75D

jlan

Jeg tror helt klart en Tesla Roadster er bilen for deg. + en Model 3. Det koster deg ikke mer enn en TMX P100D til sammen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 22. februar 2019, klokken 20:01
Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.
Hvis du må spørre om prisen, så har du ikke råd!

Det du er ute etter er en Chiron/LaFerrari/918 til prisen av en litt godt utstyrt E-Golf. Sier seg selv at det ikke er mulig.

Sats på et årskort på toget/t-banen og finn deg en hobby hvor du kan være den med det dyreste leketøyet for den egenkapitalen du har.

Tror ikke du får så mye trøst i denne tråden.

Bmwi3

Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 22. februar 2019, klokken 20:01
Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.
Og har du kjøpt deg M3 så er du på feil forum. Da er det et BMW forum du bør være på...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

olavxxx

#40
Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 22. februar 2019, klokken 20:01
Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.

Det er som i fight club, når han ene sier: You are not your f* kahkis. Og med det mener man at du kan kjøpe så kule bukser du bare vil, men du er ikke buksene dine, så de gjør deg ikke noe kulere.

Counterpointer


Råde

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 21. februar 2019, klokken 17:26
Sitat fra: Knokkel knokkel på onsdag 20. februar 2019, klokken 11:11
Jeg hører at M3 / M3 Performance er sett på som fattig manns biler -og at det er kun X & S som gjelder. Deler dere samme oppfatning ?
Var det høyt ned fra stellebordet?
Pokker folkens, alle dere som snakker om troll har blitt ekstremt hårsåre. Jeg skjønner godt at folk snakket om menighet osv.

Dette var et greit spørsmål som, etter hvert, ble fulgt opp med utdypninger ettersom anti-troll trollene lempet eder og galle over tastaturet.

Hva med en unnskyldning og et «velkommen til forum» og «hva mener du med det du skrev?» neste gang?
e-Golf | X75D

Knokkel knokkel

Sitat fra: knut.aulie på fredag 22. februar 2019, klokken 22:26
Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 22. februar 2019, klokken 20:01
Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.
Hvis du må spørre om prisen, så har du ikke råd!

Det du er ute etter er en Chiron/LaFerrari/918 til prisen av en litt godt utstyrt E-Golf. Sier seg selv at det ikke er mulig.

Sats på et årskort på toget/t-banen og finn deg en hobby hvor du kan være den med det dyreste leketøyet for den egenkapitalen du har.

Tror ikke du får så mye trøst i denne tråden.

Jeg vet min kolleksjon av vintage Rolex klokker, en av Norges største, er hobby nok Knut!

Counterpointer

Sitat fra: Knokkel knokkel på lørdag 23. februar 2019, klokken 09:17
Sitat fra: knut.aulie på fredag 22. februar 2019, klokken 22:26
Sitat fra: Knokkel knokkel på fredag 22. februar 2019, klokken 20:01
Min levering dato er skjøvet til 13.03.19 så jeg har nå litt tid vurdere kjøpet på. Jeg registrer at det er mange lavpisede Panameraer på Finn.no i disse dager og det er mulig ett valid poeng at denne også er en fattigmanns bil for gutta som «prøver for hardt»
Syntes det er sørgelig at M3 får så lite goodwill -og men svært få bra reviews i norske medier.
Hvis du må spørre om prisen, så har du ikke råd!

Det du er ute etter er en Chiron/LaFerrari/918 til prisen av en litt godt utstyrt E-Golf. Sier seg selv at det ikke er mulig.

Sats på et årskort på toget/t-banen og finn deg en hobby hvor du kan være den med det dyreste leketøyet for den egenkapitalen du har.

Tror ikke du får så mye trøst i denne tråden.

Jeg vet min kolleksjon av vintage Rolex klokker, en av Norges største, er hobby nok Knut!
Se der Da dropper du bil og holder deg til klokker De stiger vel i pris også om du velger riktig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA