Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Indre ladelokk løsnet..

Startet av ladov, tirsdag 19. februar 2019, klokken 22:31

« forrige - neste »

ladov

For noen dager siden merket jeg at det indre lokket oppførte seg litt rart. Nærmere undersøkelse viste at hengslet hadde sprukket opp i nedkant. Godset har en tykkelse på 2-3mm der det sprakk. Usikkert på hvordan det har skjedd men når jeg ser hvor tynt det er tenker jeg at det ikke skal sleives mye under til/frakobling før noe ryker.. :(

Samlet opp restene og la det i hylla. Er dette lokket egentlig nødvendig? Så lenge det ytre lokket er intakt har knapt det indre lokket noen funksjon..


Noen som vet hvor dyrt det blir å fikse dette? Ser ut som hengslet er en del av kontakten i bilen og da kan det jo bli dyrt hvis 400v anlegget må kobles ut osv..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

HCO

Hele kontakten må skiftes har blitt skrevet her tidligere (har heldigvis ikke opplevd det selv).

Dersom bilen er innenfor garanti, får du fikset det kostnadsfritt. Dersom bilen er eldre enn 5 år er vel det beste tipset å gå for et gummideksel fra BMW i3 (tror jeg).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bjaolsen

Mitt ble byttet på garanti forrige vinter. Mener de sa at det nye lokket hadde bedre design.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

minibiti

It is also a good idea to put some silicone on the axis of the inner lock to keep everything smooth :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

ladov

Takk for svar. :)

Ringte Motorforum Lillestrøm i dag og de kunne fortelle at denne gikk på garantien. Den henger sammen med en kabel som går nesten inn i batteripakka så de må ha en mekaniker med kompetanse på 400 volt for å fikse det..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA