Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Capping av supercharger effekt på 85-pakke; hva opplever du på din bil?

Startet av Muffinman, onsdag 19. juni 2019, klokken 17:13

« forrige - neste »

Muffinman


Hodetelefoner

Dere kan uansett glemme tallet bilen viser.
Min P85D er egentlig en P70D nå.
Hadde Tesla vært snille hadde de beregnet rekkevidde utifra faktisk kapasitet,
S60D S75D lader fortsatt nye raskere enn de av oss som har 85 batteri med en del kilometer.  Selv om de ikke har (hadde) over 110kW i to minutter, som vi opplever.
Fruens 75D har større kapasitet enn mitt 85 batteri. 150.000km forskjell :)

havardma

Mai 2015. Rullet 84k km. Litt vanskelig å si akkurat når det begynte, men tror det kom etter siste oppdatering til 2019.20.1 Har vært sånn i 2 uker, men mener det fungerte bra på tur for 3 uker siden.

Muffinman

Ser ut som reduksjon av ladeeffekten henger sammen med softwarereduksjonen av batterikapasiteten som Tesla har rullet ut i det stille. Mange som også får brå dropp i ladeeffekten i disse tider, selv på biler som er knapt superladet.

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.msg820657#msg820657

Muffinman

Siden disse temaene sannsynligvis henger sammen stenger jeg denne inntil videre, og legger link til den andre tråden her.

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA