Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Huseierne: - Elbil-eierne blir sponset av naboene

Startet av hELgenen, tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:54

« forrige - neste »

Amoss

Model S 85D

Mippen

Tåpelig påstand. Elbiler er fortsatt nytt for mange så det er kanskje noen som ikke har fått på plass rutiner rundt lading av elbil, men det er også mange som har alt på stell. Elbil foreningen har laget guide som sameier kan bruke. Ettet hvert vil sameier få på plass løsninger som fungerer bedre. Jeg bor selv i et sameie. Måtte betale 5000 for å koble meg til anlegget,  elektriker og ladeboks kom utenom. Jeg betaler 250 kroner i måneden for strøm, og bruker jeg mer får jeg en regning på slutten av året for det jeg har bruke for mye. Jeg får derfor ikke noe gratis. Det er etter hvert mange ulike lade løsninger, så det vil komme gode løsninger naturlig etter hvert som det kommer flere elbiler. Dette er et av de største bolig byggelagene i Bergen, og de fleste sameier som er inn under dette boligbyggelaget bruker liknende løsninger.
Fremtiden er elektrisk.


Beckern

Noe spesielt å bruke en bilist som kjører 18 kW pr hverdag i snitt. Det betyr vel selv nå på vinteren en kjørelengde på vel 100 km pr dag og en tesla som kjører enda lenger. (med 25 kW/100km i forbruk kjører den 135 km pr arbeidsdag.)
Det er et veldig lite mindretall i Oslo som kjører så langt daglig. De ligger nok trygt opp i øverste 5% og det passer jo godt å bruke disse to som eksempel på at naboen sponser elbilister.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA