Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere settes opp i Sigdal kommune -Prestfoss-

Startet av Biltesteren.no, tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:28

« forrige - neste »

Hansi

Hadde det ikke vært bedre å benytte betalingsløsningen til Grønn Kontakt eller Fortum som er utbredt?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Biltesteren.no

Jo, men de henvendte seg faktisk først til Grønn Kontakt og Fortum, men siden de skulle ha så høy provisjon så kunne ingen tjene på det. Men jeg har hele tida sagt til dem at det lønner seg å kjøre på Grønn Kontakt, men Fortum helst siden ladere i nærområdet er Fortum som har. Og for å gjøre det lettest mulig for utenlandske turister med Plugsurfing RFID eller APP gjør at de kunne brukt dette mot Fortum og gjort det så enkelt som mulig å reise. Og dessverre så vurderer de jo EasyPark hvor man fint kan snakke om 150,- pr. 15 minutter, men det ville igjen gjort at folk ikke lader i det hele tatt og holder seg til diesel og bensinbiler. Lade i Norge som også er et alternativ som de vurderer fortsatt krever Nordisk mobiltelefonnummer og gjør det tungvindt, men der vil selvfølgelig det være mulig for oss som er medlem av Norsk Elbilforening å knytte RFID brikka opp og lade enkelt. Men slik jeg har fått signaler om så blir laderne såpass lite brukt at de hadde kastet bort store summer bare i administrasjon av lader mot ladeoperatører enn å gi bort gratis lading. Bare folk viser vett ved laderen og slipper andre til og ikke lader mer enn faktisk nødvendig gjør at folk også i Sigdal går over til elbil!. Det skal komme opp hurtigladere i Eggedal Sentrum også. Så jeg tror de venter til lader i Eggedal Sentrum er oppe å går før de går for en betalingsløsning. Det er det jeg tenker.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

Joltus

Hva med bkk sitt opplegg? Det er jo mange av kraftselskapene som kobler seg til deres løsning.

Biltesteren.no

Dem har egentlig lyst å prise selv på laderne og ikke bli diktert til prising.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

Amatøren

Når de vil prise selv, hvorfor ikke bruke betalingsløsningen som EON Sverige, Circle K og Virta bruker?

De har ikke samme pris, men samme betalingsløsning. Det blir slik som roaming på mobilnett som gir enklere bruk.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Biltesteren.no

Dilemmaet er at ladestasjonene eies både av: Sigdal kommune, Midtkraft, Sigdal Senteret og Spar Prestfoss.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

Hansi

Inngå avtale med Fortum eller Grønn Kontakt om at Fortum/Grønn Kontakt drifter og håndterer betalingsløsning, fordel inntekter og kostnader mellom det Fortum/Grønn Kontakt skal ha for tjenesten og det resterende basert på prosent eierskap for de forskjellige eierne?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Biltesteren.no

Jeg er på saken og fortsatt diskuterer. Håper det blir Fortum siden da kan turistene komme å bruke Plugsurfing RFID på ladere.
Elbilblogger og fulltime YouTuber

Hansi

Det går fremover, jeg tok et par bilder da jeg passerte idag :)
Klarte ikke å resize det ene bildet..



Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA