Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil Tesla model 3 som sedan floppe fordi det ikke er crossover/SUV

Startet av Arthur Morgan, tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:21

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: SKYNET på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:43
Er e -golf eller Nissan leaf en sedan?
Jeg har ikke nevnt med et ord om
Kombi biler som selger fortsatt bra.

Tenker du får ta de svarene du får jeg. Eller gå til et byrå og legge spørreoppdraget der  :laugh:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Dette er jo et forum med allskens synsere, ikke SSB
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

DeepFu

Har hatt selve "ur-suven" Jeep Grand Cherokee. Been there, done that. Byttet den glatt ut i en stasjonsvogn med 4WD, og bytter nå til TM3. Ideellt skulle jeg hatt en "liten" stasjonsvogn, på størrelse med Ford Focus eller Mazda 6. I daglig bruk ser jeg ingen fordeler med SUV, så sant man ikke er bevegelseshemmet, og har problemer med å komme inn og ut av en vanlig bil.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

THE

Liker best sedan, både utseendemessig og med lav sitteposisjon. Dessverre har det blitt stasjonsvogner pga. familie, og nå Tesla X (hva nå den kan klassifiseres som, kombi coupe på stylter?) pga mangel på alternative elbiler med rekkevidde, plass og tilhengerfeste.

Ser for meg å kjøpe en sedan igjen når barna er flyttet ut, og Model3 er absolutt en bil jeg kunne tenkt meg å kjøpe da.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

emurof

"Nesten ingen vil kjøpe TM3" er et merkelig utsagn i lys av alt som har skjedd i USA og som er i ferd med å skje i Europa.

Model3

Merkelig resonnement sett i lys av hvor populær Model S er og alltid har hvert. Har selv kjørt 3,5 år og 125.000 km i Model S uten å føle at jeg satt lavt. Tror Model 3 vil bli svært attraktiv som bruktbil uansett og særlig dersom vi ser for oss at incitamentene rundt MVA og engangsavgift forsvinner om kort tid. Stikkord, er inovativ, rask, kompakt og økonomisk. En sikker vinner:-)

RuneW

Sitat fra: emurof på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:17
"Nesten ingen vil kjøpe TM3" er et merkelig utsagn i lys av alt som har skjedd i USA og som er i ferd med å skje i Europa.

Det er jo selvsagt bare for å provosere...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Balrog

Å kjøre SUV er jo som å ri på en elefant. Alt av assosiasjon til sportslig kjøring/kjøreglede forsvinner. Det eneste argumentet jeg ser for å velge Model X eller Y måtte være hengerfeste for campingvognentusiaster eller om man produserer veldig mye søppel så man må på dynga hver uke. Top Gear har solid testet og dokumentert denne bilklassen.

Det hjelper liksom ikke å ha verdens raskeste elefant. Ingen tror at den er rask, så da må man kjøre som en idiot for å vise at det er verdens raskeste elefant. Og etter å ha gjort akkurat dette vil de fleste nok nikke anerkjennende og tenke "Jepp en idiot", ikke "for en rask elefant". Derfor synes seg grisetunge raske SUVer (Model X, Cayenne, X6) er noe av det rareste jeg ser på veien utenom griseharry pickups.

Herlig pensjonistargument fra trådstarter med at det er digg å klarte opp i bilen i stedet for å sette seg ned i bilen. Det gjelder vel bare om man er over 80 eller veier over 120 kg? "Erna i Ferrari"...

Trådtittelen er jo episk.

Hva er egentlig argumentet for SUV? Bakkeklaring? Min Model 3 har i praksis samme bakkeklaring som Model S med luftfjæring på HIGH. Når i all verden trenger man mer? Når man skal gjete sauer mens man sitter i bilen? Eller forresten: SUV er jo praktisk når man skal kjøre fort over fartsdempere...

En ting jeg alltid har forundret meg over er hvor lite plass det er i en SUV. Det ser ut som de har plass til hele garderoben til Erna, men KONA har vel akkurat samme innvendige plass som en E-Golf.

Kona er forresten en meget bra bil (om noen ble lei seg)

Vent det er mer: SUV med tohjulstrekk... hehehe
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Arthur Morgan

Sitat fra: Nordbø på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:54
Sitat fra: SKYNET på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:43
Sitat fra: romeoS på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:36
Tja, du har et poeng, men det drukner desverre i kategorisk og dårlig begrunnet argumentasjon. Mest solgte bil også i Norge, de siste år er Golf, før Leaf tok over ifjor. Sjansen er svært stor for at det i 2019 blir Tesla model 3. Alle vil ha SUV blir litt feil utgangspunkt for debatten,
.

Er e -golf eller Nissan leaf en sedan?
Jeg har ikke nevnt med et ord om
Kombi biler som selger fortsatt bra.

"Ingen vil ha lav bil" skrev du. Leaf og Golf er lave biler;-)

Lav bil som model 3 skrev jeg, du må ta med hele innlegget mitt,
du kan ikke bare dra en setning ut av hele innlegget mitt. dessuten skrev jeg sedan mange ganger i innlegget, burde da være lett og tolke riktig da, men du skjønner kanskje hva jeg mener nå?

Øggen

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:34

Herlig pensjonistargument fra trådstarter med at det er digg å klarte opp i bilen i stedet for å sette seg ned i bilen. Det gjelder vel bare om man er over 80 eller veier over 120 kg? "Erna i Ferrari"...


Vel, ikkje heilt pensjonist, men midt i livet, lett korpulent og 188cm lav. Tross min sporty kropp,blir både Model S og Model 3 "trange" å komme seg inni i forhold til det å "sette seg rett inn" i en Model X.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Arthur Morgan

Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:33
Sitat fra: emurof på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:17
"Nesten ingen vil kjøpe TM3" er et merkelig utsagn i lys av alt som har skjedd i USA og som er i ferd med å skje i Europa.

Det er jo selvsagt bare for å provosere...

Selvsagt !

Arthur Morgan

Sitat fra: Karma på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:38
Totalt uenig!

TM3 kommer til å bli en av Norges mest solgte biler gjennom tidene

Skal huske det utsagnet der ja, dagens.
Totalt uenig!

Arthur Morgan

Sitat fra: emurof på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:17
"Nesten ingen vil kjøpe TM3" er et merkelig utsagn i lys av alt som har skjedd i USA og som er i ferd med å skje i Europa.

Og det har ingen ting med at det er en elbil og gjøre ? Som nederste alternativ i avstemningen min og gjøre ? Innlegget mitt ble skrevet i dag, når begynte Tesla og selge model 3 i usa ?

Arthur Morgan

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:07
Sitat fra: SKYNET på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:43
Er e -golf eller Nissan leaf en sedan?
Jeg har ikke nevnt med et ord om
Kombi biler som selger fortsatt bra.

Tenker du får ta de svarene du får jeg. Eller gå til et byrå og legge spørreoppdraget der  :laugh:



Espen Hugaas Andersen

Jeg tror Model Y vil langt på vei utradere salget av Model 3 i Norge. Kanskje redusere det med omkring 80%, antatt at Model Y koster noe sånt som 25.000-50.000 kroner ekstra.

Men før den tid rekker nok Model 3 å bli mest solgte bil i Norge i 2019 og kanskje 2020 også.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA