Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtig/lyn-lading av Etron - ladekart?

Startet av tkjoerlaug, tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:51

« forrige - neste »

Ulle

Bumper gammel tråd for eventuelle etronister på Danmarksferie.

EON har 4x 175kw hurtiglader ved Q8 ved motorvei på østsiden av Storebæltbroen. Var innom her 17 og 22. juli og da var lading gratis (antar lader er helt ny).

God sommer!
2017 X75d AP2.5 MCU1
2017 BMW i3 94ah

olavxxx

Danmark er et u-land når det gjelder lading.
Jeg hadde tenkt å teste Ionity der, men det var så få. Men testet en rett før jeg var i Hamburg, kjørte da fra ikke med Audi altså, men bare siden folk skannet om Ionity. Det er for få stasjoner og for vanskelig å finne de.

Jeg logget meg dog på i bilen og brukte live data, så valgte jeg å sende lokasjonen til hurtiglader fra ABR til bilens navigasjon. Deretter var det egentlig bare å kjøre, plugsurfing brikke hadde jeg fra før.

elektro

Som den oppmerksomme forumleser har sett, er jeg generelt positiv til Audi e-tron 55 quattro. Synes den leverer på de fleste områder! :+1:

e-tron ruteplanlegger har jeg imidlertid skrudd av, all den tid den later til å kjenne til langt fra alle hurtigladerne i Norge- og ikke evner å velge de raskeste/beste. Med Elbilforeningen sin app (kun medlem) og abetterrouteplanner.com , kommer man imidlertid langt. For ikke å si alltid helt frem. ;) Enkeltladere kan man alltids søke opp manuelt i bilen også. Men er det noen håp om bedring her?

Delspørsmål 2: Noe nytt om Plug & Charge autentisering, som omtalt i Elbilpodden med Hr. Ihle fra Ionity (også på ITunes) fra ca. 19 min. Kommer dette også hos andre enn Ionity og Fastned?
https://youtu.be/mk5N187utRI

Se også denne:
https://youtu.be/wmWpdjSGSbM
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA