Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bakdør åpner fungerer ikke

Startet av GASH, tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:27

« forrige - neste »

GASH

Jeg har elektrisk bakdør. Den har lukket seg men kan ikke åpnes. Det indikeres for at den er åpen på skjermen, men når jeg prøver å lukke/åpne den, så piper det bare 2ganger og ingenting skjer. Har prøvd indre elbryter i baggasjerom, men det samme skjer her. Har også prøvd å åpne bakluken ved hjelp av utløservaier i baklukdøren, men her skjer det ingenting.
Noe tips for fremgangsmåte?

Motorwatt

Reset? Mulig det ikke funker på dette, men verdt forsøket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

GASH

Har allerede gjort dette. Ingen forandring og jeg får ikke åpnet bakluken. Noe irriterende....

GASH

Har funnet feilen. Googlet meg frem til kontakter og ledningsnett og dro utkontaktene og sprayet disse. Nå fungerer åpneren for bakluken som normalt. Dermed slipper jeg å stå i Teslakø for feilretting.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

SoftwareGeek

Eller hadde du rett og slett kjørt på så dårlig vei at ledningen ble ristet løs?

GASH

Mulig det, men ledningene står på sokkel med låsing, så det er nok utenkelig at de er ristet løs?

cra

Sitat fra: GASH på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:42
Har funnet feilen. Googlet meg frem til kontakter og ledningsnett og dro utkontaktene og sprayet disse. Nå fungerer åpneren for bakluken som normalt.

Najs!  :) :+1:  Foreslår en kort artikkel på elbilwiki.no; dette er garantert noe andre kommer til å komme borti etterhvert.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rawen76

Hei. Hvor fant du kontakten? Er det den som ligger på høyre side bak plast dekselet som hattehyllen ligger på ? Fått samme feil. Byttet Cinch motor for et par år siden og fått samme feil som du beskriver nå. Bilen tror luken er åpen, men den er låst fast i lukket posisjon, uten at den er dratt helt inntil.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA