Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Registreringsnerding

Startet av Lynkjapp, tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:43

« forrige - neste »

Lynkjapp

Med et mål om at ca 5000 biler skal leveres i løpet av februar/mars så er det litt gøy å følge med på om de får det til. Derfor har jeg regnet litt på det, med utgangspunkt i teslastats rapportering:
http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Tesla%20Model%203&mnd=%&year=%&sort=8

Hittil er altså 87 biler registrert siden kunderegistreringene begynte 13. februar. Hvis vi forutsetter at bilene blir registrert mandag til lørdag, men ikke søndag så kan vi få fram to prognoser om hvor mange biler som er registrert fram til og med lørdag 30. mars.

1. Hvis det blir registrert like mange biler hver dag fremover som på den dagen det ble registrert flest (42, i går) så blir tallet 1557.

2. Hvis det blir registrert like mange biler i snitt hver dag som det har blitt registrert frem til nå så blir tallet 696.

Begge tallene er langt under 5000, så vi kommer helt sikkert til å se en markant økning. :) Jeg skal prøve å oppdatere denne tråden dag for dag hvis noen synes det er gøy.

Handyman

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:43
Med et mål om at ca 5000 biler skal leveres i løpet av februar/mars så er det litt gøy å følge med på om de får det til. Derfor har jeg regnet litt på det, med utgangspunkt i teslastats rapportering:
http://www.itanywhere.no/E-reg.php?car=Tesla%20Model%203&mnd=%&year=%&sort=8

Hittil er altså 87 biler registrert siden kunderegistreringene begynte 13. februar. Hvis vi forutsetter at bilene blir registrert mandag til lørdag, men ikke søndag så kan vi få fram to prognoser om hvor mange biler som er registrert fram til og med lørdag 30. mars.

1. Hvis det blir registrert like mange biler hver dag fremover som på den dagen det ble registrert flest (42, i går) så blir tallet 1557.

2. Hvis det blir registrert like mange biler i snitt hver dag som det har blitt registrert frem til nå så blir tallet 696.

Begge tallene er langt under 5000, så vi kommer helt sikkert til å se en markant økning. :) Jeg skal prøve å oppdatere denne tråden dag for dag hvis noen synes det er gøy.
De har bare såvidt begynt å varme opp. Du bør heller dele 5000 på antall dager som er igjen, og sammenlikne tallet med dager med rekordutleveringer av S og X.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Amoss

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:43
Med et mål om at ca 5000 biler skal leveres i løpet av februar/mars så er det litt gøy å følge med på om de får det til.

Nja, det var vel kun ca 4500 bestillinger ved nyttår? Og det var kun de som ble bestilt før nyttår som de lovet at skulle få bil i løpet av februar/mars.

Ut over det rakk Handyman å skrive det meste jeg ellers hadde tenkt å skrive :) 

Btw: det er alt i gang igjen nå, så to nye registreringer i dag så langt.
Model S 85D

GRS

#3
Blir alle registreringer gjort fra et sentralt deliveryteam, eller blir det håndtert lokalt? Om det siste er tilfelle vil det jo øke voldsomt etterhvert som bilene dukker opp rundt omkring i landet.

Ble litt nysgjerrig også...Hva er antallet biler på de beste dagene for registrering/utlevering av X og S? :)
TM3P sort/sort

GRS

TM3P sort/sort

Pocoloco

Sitat fra: Amoss på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:00
Nja, det var vel kun ca 4500 bestillinger ved nyttår? Og det var kun de som ble bestilt før nyttår som de lovet at skulle få bil i løpet av februar/mars.
Er ikke enig. Jeg bestilte i Januar, og fikk estimert levering i mars. Har også lest om et par tilfeller der det ble bestilt så sent som 31.jan og har allerede fått leveringsdato i februar.
Tesla Model ≡ 06.04.19

rogersen

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:17
Sitat fra: Amoss på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:00
Nja, det var vel kun ca 4500 bestillinger ved nyttår? Og det var kun de som ble bestilt før nyttår som de lovet at skulle få bil i løpet av februar/mars.
Er ikke enig. Jeg bestilte i Januar, og fikk estimert levering i mars. Har også lest om et par tilfeller der det ble bestilt så sent som 31.jan og har allerede fått leveringsdato i februar.

Jeg bestilte fredag sist uke og da stod det fortsatt levering i mars.

Dani3l

Det er vel kun Drammen som har startet utleveringer, så her er det åpenbart rom for en kraftig økning av daglige utleveringer når de andre stedene kommer igang.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Autowinder

Sitat fra: Pocoloco på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:17
Sitat fra: Amoss på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:00
Nja, det var vel kun ca 4500 bestillinger ved nyttår? Og det var kun de som ble bestilt før nyttår som de lovet at skulle få bil i løpet av februar/mars.
Er ikke enig. Jeg bestilte i Januar, og fikk estimert levering i mars. Har også lest om et par tilfeller der det ble bestilt så sent som 31.jan og har allerede fått leveringsdato i februar.
Er jo en overvekt av P mot LR i størrelsen 60/40-ish, så det kan være prioriteringen for å få mer penger inn så fort det er mulig. Vet du om 31. jan bestillingen gjaldt P ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

#9
Biltilsyet er stengt lørdager, så 30 dager til 1/4. 5000/30= 168 per dag. Ikke veldig mye. Når Varemessa starter utleveringene går det nok fort.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Pocoloco

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:17
Vet du om 31. jan bestillingen gjaldt P ?
Vet ikke om det var P eller LR nei...
Tesla Model ≡ 06.04.19

Handyman

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:21
Biltilsyet er stengt lørdager, så 30 dager til 1/4. 5000/30= 168 per dag. Ikke veldig mye. Når Varemessa starter utleveringene går det nok fort.
Tror ikke de er avhengige av at SVV har åpent. Tesla og bilforhandlere har skilter liggende og registrerer dette selv i  systemene til SVV. Tror de kan gjøre det akkurat når det passer dem selv. Ser for eksempel at det ble registrert biler både på første og andre Juledag, og ellers alle dagene i romjula.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Ja, jeg fikk registrert en X 22/12-2017 sent på kveld, 20-21 tiden. Skilt ligger hos forhandlere og de ordner alt via nett, så fremt man har ordnet finans og forsikring.

Lynkjapp

Da ble det 52 nye biler registrert i går. Med 52 nye biler hver dag fra rekker vi 1907 i løpet av mars. Med gjennomsnittet hittil rekker vi 927 biler.

Jada, jeg vet at disse dagstallene kommer til å øke markant. Jeg bare liker å følge med på at de gjør det. :) At Tesla rekker å levere 5000 eller flere biler i løpet av februar/mars ser jeg som svært sannsynlig med den opprampingen som er på vei.

Ravna

Jeg snakket akkurat med Tesla Finans. De ga beskjed om at det for tiden er noen problemer med registreringssidene til statens vegvesen. Dette medfører at registreringer ikke skjer så raskt som ønsket, og at biler som skal registreres i dag kanskje ikke blir registrert før i morgen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA