Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny inndeling av funksjoner i AP / FSF

Startet av Elkjell, fredag 01. mars 2019, klokken 13:43

« forrige - neste »

Elkjell

Nå kommer  AP uten bla. summon og autopark til lavere pris. Disse funksjonene er flyttet inn i FSF-pakken.

Jeg lurer på hva som skjer med oss som har Extended auto pilot fra før , kommer vi til å ha det som før ?
Da må Tesla operere med tre forskjellige pakker.

o.b.lix

Sitat fra: Elkjell på fredag 01. mars 2019, klokken 13:43
Jeg lurer på hva som skjer med oss som har Extended auto pilot fra før , kommer vi til å ha det som før ?

Svaret er ja, i følge Elon Musk på twitter..
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

pers1

This message previously only contained one or more inline attachment references all of which are now invalid.
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Belloq

Hva med oss som kjøpte fsd med ap 2.0 , hva vil vi få ?når de som kjøpte vanlig autopilot får akkurat de samme funksjonene. Høres ut som Tesla nå får litt problemer med en rekke folk som har god grunn til å bli en smule grinete
P85 2014

hoffa

Sitat fra: Belloq på fredag 01. mars 2019, klokken 18:45
Hva med oss som kjøpte fsd med ap 2.0 , hva vil vi få ?når de som kjøpte vanlig autopilot får akkurat de samme funksjonene. Høres ut som Tesla nå får litt problemer med en rekke folk som har god grunn til å bli en smule grinete
Jeg er i samme båt, og har vært temmelig grinete i snart to år. Vi får vel HW3 montert gratis når den kommer, eller...
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Øggen

Fått høre fra statane, at ej får HW3 montert på min AP 2.5 november Model X om ej kjøpe FSD pakken. Har aktivert AP fra før.
Vurdera å investere 25k faktisk men vil ha det bekrefta svart på kvit før ej kjøpe.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Det ble veldig rotete dette fra Tesla sin side, de har en jobb å gjøre i å rydde opp i kommunikasjonen sin her vedr. hva som inngår i de ulike pakkene kjøpt til ulik tid og pris.

Så vidt jeg har fått med meg så flyttes en del funksjoner fra EAP til FSD, men for de som allerede har EAP så beholdes desse? Så vidt jeg skjønner så har alt nevnt under foruten lyskryss vært en del av EAP pakken? Med mindre advanced summon er noe mer enn dagens summon?

"Full Self-Driving capability includes Navigate on Autopilot, Advanced Summon, Auto Lane Change, Autopark and, later this year, will recognize and respond to traffic lights."
Kilde:
https://www.tesla.com/no_NO/blog/upgrading-autopilot-and-full-self-driving-capability

Om jeg ikke får beholde noe av dette i EAP (som ble kjøpe med bilen) så betaler jeg garantert ikke 25k for å beholde det. Det skal MYE til, da skal Tesla garantere meg gratis hardware oppgradering i hele bilens levetid på EAP/FSD hardwaren (siden de statig flytter kravene til hardware for å klare å innfri løftene sine) _og_ MCU'en som i dag er latterlig, v9 skulle liksom gi den en ytelsesboost men scheduleren avslører at den mangler hardware til å dra rundt v9, mye pga kartene er default app og stjeler 99% av ressursene som MCU v1 har.

Og dersom dette fortsatt er inkludert i allerede kjøpt og levert EAP, så ser jeg ikke noen grunn til å kjøpe FSD selv til 25k før Tesla har vist at de får det til på den hardwarene som på den tiden er tilgjengelig OG at myndighetene har godkjent det. Noe jeg tror ligger none år frem i tid for Tesla sin del og enda flere år frem i tid fra myndighetenes side.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

z4rd

La inn i en annen tråd om X også, men synes dette er beste oversikten så langt:

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

ElbilErik

Bra oversikt, men ifølge denne og flere andre, skal jeg med min model S, pre 2019 med EAP (non FSD) kunne kjøpe FSD for 2000usd. På Tesla kontoen min står det derimot at jeg må ut med 25.100NOK for å oppgradere til FSD. Får det ikke helt til å stemme, noen som kan opplyse meg?

z4rd

Det gjelder de punktene som er omfattet av «D» på tabellen de ca 25k er for. Jeg har samme opplegget på min konto. Vi må visst betale litt mer enn amerikanerne. 2000 USD tilsvarer kr 17 130,- med dagens kurs.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vhagar

Kommenterte oversikten i den andre tråden så gjør ikke det her.

Men, ja enten har de et greit valutapåslag i Norge enda eller så må de justere ned prisen ytterligere.
Jeg antar at Tesla nevner 2000 dollar og at så klart er eks.mva., men jeg vet ikke om 25.100 prisen i Norge er ink. eller eks. mva. Om den er førstnevnte må den litt ned og er det sistnevnte må den mye ned.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

1000kwh


k1

Har pre 2019 (Des 2017), betalte da 41000 for EAP (C) og har nå mulighet for full FSD (D) for ytterligere 25000 - totalt 66000 i My Tesla.
Føles litt urettferdig mot dem som ikke kjøpte noen av delene; de fikk mulighet for en lengre prøveperiode i fjor, og kan i dag kjøpe A og B for 5000 iht den oversikten.
Vil jo ikke akkurat skryte av at EAP har vært "bug free" heller i den perioden jeg har hatt dette frem til nå.

Det rette nå syns jeg ville vært å gi oss med tidligere C, også D, og heller funnet en minnelig løsning for dem som den gang betalte for FSD (D).

Apache

Sitat fra: ElbilErik på søndag 03. mars 2019, klokken 19:19
Bra oversikt, men ifølge denne og flere andre, skal jeg med min model S, pre 2019 med EAP (non FSD) kunne kjøpe FSD for 2000usd. På Tesla kontoen min står det derimot at jeg må ut med 25.100NOK for å oppgradere til FSD. Får det ikke helt til å stemme, noen som kan opplyse meg?

Fikk min i sep/oktober 2018 og kjøpte ikke med FSD, bare EAP. På nettet fram til nå nyrlig så kostet det ca 50k for å oppgradere til FSD, nå står det 25,100,- så nesten 50% reduksjon er ikke ille. Det er nesten det kosta hvis jeg hadde valgt det da jeg kjøpte bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA