Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bensinbesparelser - Bensinpris på 96,90 i 18

Startet av Bergh, søndag 14. august 2022, klokken 11:09

« forrige - neste »

Bergh

Noen som kan forklare meg hva dette betyr?

«Bensinpris på 96,90 i 18»
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Virker som setningen mangler noe her.. og hvorfor anslår den så høye bensinpriser?

RJK

Trykket du der det står "Finn ut mer"?

Kanskje du finner svaret der?

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bergh

Har trykket ja. Kommer bare til Tesla sine nettsider med generell info vedr ladestatistikk. Ingen forklaring på hva det er ment å stå eller hvor den henter bensinpriser fra.

RJK

Slik jeg tolker dette, også etter å ha lest på Tesla sine sider, ville en bensindrevet bil av ca samme type fylt bensin for 96,90 kr. Altså total kostnad for bensin i denne perioden basert på faktisk kjørte km. Det er altså ikke litersprisen, men sum av de literne du ville brukt på samme kjøringen.

https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-app/charge-stats

Som det står der, den viser ikke besparelsen om bensinbilen kunne vært kjørt like billig/dyrt eller billigere, og en bør vurdere hvor en lader, og når på døgnet, for en bedre kWh-pris.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Bergh

Det er et godt forslag, men her må jeg ta selvkritikk for å ikke ha vist hele bildet.

Appen estimerer en besparelse på 1359kr og en totalpris for bensin til 3207kr.
Skjønner derfor ikke hvor «96,90kr i 18» kommer fra.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

OlaM

"18" er området, Norge eller et område i Norge. Det er noe tekst som mangler der, kanskje det ikke kom med i oversettelsen eller noe sånt. 96,90 høres dyrt ut for en liter, men hvis du deler på 3,81 som er antall liter i en US gallon, så blir det 25,43. Stemmer ganske bra for pumpeprisen i sommer, om ikke akkurat nå.

Det er rett og slett et klasseeksempel på dårlig internasjonalisering. Det er dessverre så vanlig at jeg ofte foretrekker å ha dataen, mobilen osv på engelsk.
'21 3LR

RJK

Takker for den. Tenkte og at 18 var område/region. Det lå også i mine tanker at det kanskje kunne være per US gallon, men avventet å foreslå det, siden det ikke helt så riktig ut. Men med resterende tall på plass, så er nok dette forklaringen.

Tenker dog det er 3,7854 som jeg får opp som US Gallon, og da er prisen 25,60 NOK (pirke :police: et)

8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

'21 3LR

Bergh

Takk for forklaringen :)

Da har de hvertfall relativt nøyaktig priser som grunnlag.
Blir spennende å se hvor nye vi sparer framover. Får endelig ladeboks hjemme 🥳🥳

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA