Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tilbehør til Model 3

Startet av Vesel, mandag 18. februar 2019, klokken 01:32

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: HalvorV på tirsdag 26. februar 2019, klokken 15:54
Man skal lete veldig etter problemer hvis man skal få dette til å blir en reell problemstilling.
Skal man jekke så forbannet høyt anbefaler jeg en slik:
http://toolmonger.com/2007/09/07/eastwoods-tilt-a-car/
Poenget med at flata blir skrå er ikke at det er den utløsende faktoren, det er det jekkens sidekrefter som sørger for. Poenget er at selv en litt skrå flate bare øker problemet som jekken forårsaker.
Jeg har sett flere eksempler på at folk har jekket "kantene" som man vanligvis finner som jekkanlegg skjeve, og disse er ofte solide med flere lag stål. Årsaken er at garasjejekken ikke har dratt seg inn under bilen.
Problemet er absolutt reelt og kan bli svært dyrt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

erikf

Sitat fra: ladov på mandag 25. februar 2019, klokken 18:29
Har noen kommet over en beskytter til DC-delen av CCS-kontakten? Hvis det kommer ikke-vertikal nedbør blir det fort vekk fuktig der..
Ingen ting på thingverse enda, men burde ikke en slik være 3dprintbar?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

ladov

Så en kommentar i ladetråden om at det blåser luft *ut* av DC-porten under AC-lading. Bilen var riktignok på siden eieren holdt på med noe men hvis det blåser uansett under lading er kanskje ikke eget deksel til DC-porten nødvendig?


Sjekker noen? Skulle gjerne gjort det selv men av åpenbare grunner får jeg ikke gjort det før tidligst 8/3. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Toalmar

Dette tror jeg dere skal ta med knusende ro. Dere tror vel ikke at dette ikke er testet ut. Det snør faktisk også andre steder enn i Norge.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jorgror

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. februar 2019, klokken 21:19
Dette tror jeg dere skal ta med knusende ro. Dere tror vel ikke at dette ikke er testet ut. Det snør faktisk også andre steder enn i Norge.
Ingen andre Model 3 enn de som blir levert i Europa nå som har CCS ladeport, derfor er erfaringene begrenset. Bekymringen kommer mye på grunnlag av at alle andre elbiler med CCS port har mulighet til å dekke til DC delen av porten ved Type 2 lading.


Sent from my iPad using Tapatalk
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

ladov

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 26. februar 2019, klokken 21:19
Dette tror jeg dere skal ta med knusende ro. Dere tror vel ikke at dette ikke er testet ut. Det snør faktisk også andre steder enn i Norge.
Samtidig er det sånn at man heller ikke får testet alt, dessuten hender det også at gammel kunnskap 'blir borte'..

Om bilen kan sende luft ut ladeporten kan det potensielt løse minst 2 problemer, det ene er å holde DC-kontakten noenlunde tørr ved nedbør, det andre er at det kan tine opp en fastfryst ladeport(en gjenganger på min egen Zoe)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

fredag

Automatisk parkeringsur for parkering på kommunale parkeringsplasser uten å måtte stille viserne manuelt:

https://www.parkeringsskive.no/produkt/park-life/



Prisen er ca det samme som første parkeringsbot fordi man glemte å stille viserne.

Parkeringsur skal monteres i nederste høyre hjørne av frontruten.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Inop

Noen som vet hva forskjellen er mellom "Park life" og "Park one 2" (bortsett fra prisen)?

https://www.parkeringsskive.no/produkt/park-one/
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

GreenEyez

Fikk 4 stk jackpad igår. I det jeg la den ene i bilen for sikkerhets skyld, slo det meg: Hva søren skal jeg med 4 stk? Løfter jo ikke opp bilen med 4 jekker når jeg skal skifte dekk, tar èn om gangen.

Er det noen som har solgt tre av jackpadene sine? Tenker jeg kanskje like gjerne gjør det...
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Autodidact

Om du noen gang ender opp på en bukk hos andre enn Tesla, så er du ikke garantert at de har puck's - eller at de i det hele tatt vet de må bruke slikt.
Det ante ikke de jeg handlet felger hos. Og de hadde kun hatt gummiblokker som i verste fall ikke hadde gått bra.

Håkon

Gusse

Folie Midtkonsoll Matt sort
Koppholder innlegg for mindre kopper
Temperert glass (9H) Skjermbeskyttelse
Jack pad
Aero Wheel Cap Kit Sort, med sølv Tesla "T"
3D MAXpider Foran+bak+frunk+trunk
Bagasjeromsmatte bak nede
Nomad Trådløs lader

S4e

Sitat fra: Autodidact på fredag 04. oktober 2019, klokken 19:55
Om du noen gang ender opp på en bukk hos andre enn Tesla, så er du ikke garantert at de har puck's - eller at de i det hele tatt vet de må bruke slikt.
Det ante ikke de jeg handlet felger hos. Og de hadde kun hatt gummiblokker som i verste fall ikke hadde gått bra.
Sjansen for å skli av 4 gummiklosser for løfter bilen jevnt er vel bortimot 0?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Dudex

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et slik i Norge? Skulle gjerne hatt snarest.


TøddiVedder


ok67

Finmaska gitter til friskluftsinntaket. Kjøpte sjølv på ebay, tok vel ein måneds tid før eg fekk det.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA