Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot til e-Niro vs Tesla

Startet av jj44nn, søndag 17. februar 2019, klokken 23:27

« forrige - neste »

jj44nn

Hei

Er det store forskjeller på autopiloten til e-Niro og Tesla?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

tornaldo

Ikke erfaring med e-Niro selv, men du kan jo se testene til Bjørn Nyland fra Korea. Der kjører han en del med dette, og mener å huske han gjør noen sammenligninger med Tesla.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

a1101

Har testet begge. Kia har lane assist og acc mens tesla har automatisk filskifte i tillegg. Kia sin virker grei nok, men dro ut av veien noen ganger selv om vegmerkingen var ok. Tesla sin virker noe bedre, men ved passering av påkjørsler på e18 dro den inn mot midten av de 2 feltene som gikk sammen

Espen Hugaas Andersen

En stor forskjell er at Teslas autopilot blir bedre og bedre over tid. Det kommer fortløpende oppdateringer.

Den er også stort sett akseptert å være det beste på markedet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

geear

Ja, det er store forskjeller på Tesla sin autopilot og e-Niro sin filholder. To forskjellige ligaer. Mulig jeg blir mer komfortabel med Kia sin etterhvert, men foreløpig syns jeg den er lite imponerende.

Electric cars in Norway

#5
gr  :+1: :+1: enig - store forskjeller men jeg tror man kan leve godt med begge både e-Niro og Tesla. har kjørt begge flere ganger. Flotte biler begge to :+1: :+1:

Har du sette denne trolige gode Youtube videoen jeg lenker til fra en kar som tester både e-Niro og Tesla og viser de i samtidig. Det er en veldig god norsk video og jeg fant den på FB e-Niro gruppen.

Resultatene kommer oppsummert på slutten og for å si det som det står skrevet her inne - Tesla er i en helt annen liga.

Det blir nesten som å sammenligne topplaget Rosenborg fotball klubb med Odd amatørene  :) :)  - uff nei nå roter jeg igjen  ;D  :) for det var så 2010 det ;D  nå er det jo omvendt - nå er det Odd som ligger på 3. plass  og Rosenborg som ligger på nest nederst på 15. plass.

Kan det snu seg for Kia e-Niro også om noen år? Vil feks AI og alt som nå skjer på selvkjøringsfronten / autonom kjøring - på sikt medføre at markedet blir mer likt?

Jeg vet ikke men bare spør.

Hvis ikke så tror vi får en Kodak situasjon i elbilbransjen (merk nevner ikke fossilt av prinsipp :-)) for det er såååå 2010 :-) det også.  Det betyr som med Kodak, de går konkurs de årligste elbilene merkene.

Som vanlig bare synsing fra min side en lørdag morgen  :D ;D

Artig TU.no nyhet fra 2016 om selvkjøring da på nivå 2  :D :)   https://www.tu.no/artikler/slik-virker-selvkjorende-biler/358826

https://youtu.be/B5ztCSsZp8s

Shagma

Ikke Kodak situasjon, men en Nokia burning platform situasjon vil jeg si. De store gamle har ikke koding i sitt DNA. Se på VW sin tidligere elendige app for fjernstyring. Den ble laget og driftet i India. Det gir kun mening å outsource om man ikke skjønner verdien av å utvikle dette selv. De som ikke gjør utvikling av autopilot etc. in-house, vil bli forbigått imho.

Electric cars in Norway

Shagma enig. Inhouse  :+1:

Eller at flere aktører går sammen og deler på felles løsninger :+1:

Strøm Tycoon

Sitat fra: Shagma på søndag 12. mai 2019, klokken 21:09
Ikke Kodak situasjon, men en Nokia burning platform situasjon vil jeg si. De store gamle har ikke koding i sitt DNA. Se på VW sin tidligere elendige app for fjernstyring. Den ble laget og driftet i India. Det gir kun mening å outsource om man ikke skjønner verdien av å utvikle dette selv. De som ikke gjør utvikling av autopilot etc. in-house, vil bli forbigått imho.

Hyundai og da kommer vel Kia med på lasset, er veldig langt fremme, men lar ikke kundene beta-teste. Når de kommer, så kommer de fort.

https://www.youtube.com/watch?v=rHigTm4yhjI

GM's Super Cruise er regnet som den beste tilgjengelige løsningen i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA