Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Røde kalipre på LR NON-Performance? DIY

Startet av Pocoloco, søndag 17. februar 2019, klokken 21:24

« forrige - neste »

Pocoloco

Er det noen der ute som er like fristet som meg til å lakkere de "kjedelige" originale gråe-kalipre til TM3 LR? 
Har sett en del videoer der resultatet ser veldig bra ut, både med spraylakk og med pensel...
Hva synes dere?



https://youtu.be/LfEUQuC-rFQ

Tesla Model ≡ 06.04.19

olavxxx

Du kan også kjøpe deksler som er røde, da kan du rive av hvis du angrer :-)
Personlig ville jeg ikke sprayet på caliperene på en ny bil, mtp garanti osv. En annen ting på en Volvo fra 1979.

noGas

Dette tror jeg du lett kan få et godt resultat på. Go for it! DIY er gøy!

Bilen blir jo ikke din før du har satt preg på den.

Pocoloco

Hmmm tenkte ikke på garantien, må ev. høre med tesla ang. det.
Men som @noGas sier, det er litt gøy å sette preg på bilen sin :P
Tesla Model ≡ 06.04.19

Toalmar

Kunne helt klart tenkt meg røde kalipere på min LR Non-Perfomance, men ville nok gått for forslaget til olaxxx, deksler ja
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Pocoloco

Har dere ev. forslag til gode deksler? Ser at enkelte fraråder de pga bl.a. at de hindrer lufting og da blir det fort varmt.
Tesla Model ≡ 06.04.19

olavxxx

Sitat fra: Pocoloco på søndag 17. februar 2019, klokken 22:02
Har dere ev. forslag til gode deksler? Ser at enkelte fraråder de pga bl.a. at de hindrer lufting og da blir det fort varmt.
Fins av ALU også, men vær obs på at de ofte krever 19" felger.

SoftwareGeek

Bytt ut Tesla-logoen med Ferrari logo når du først er i gang. Herregud.

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

AppleKnocker

Er ikke dette i samme gate som «emblem trimmerne» som kjøpte P85D merker på nettet fra Kina og klistret på sine Model S60 og S85
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Pocoloco

Hva andre gjør med model S sine skilt er ikke noe jeg bryr meg om. Jeg ønsker å bytte farge pga at jeg synes det er kult med fargekombinasjonen (svart bil og svarte felger), ikke for at den skal fremstå som en Performance. Siste jeg sjekket, var det ikke patentert at røde kalipre måtte KUN brukes på Ferrari eller 3P.
Men uansett hva man gjør er det alltid noen som klager  ::)
Tesla Model ≡ 06.04.19

najtrox

Jeg skal selv foliere min i satin black og med svarte felger kunne jeg godt tenkt meg røde kalipere, rent estetisk

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


Muffinman

Jeg brukte Foliatec to-komponent kaliperlakk på begge våre biler. Rød på P85`en, og gul på 85D`en. Det ser ut til å holde utrolig bra to vintre senere.

Pocoloco

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. februar 2019, klokken 14:29
Jeg brukte Foliatec to-komponent kaliperlakk på begge våre biler. Rød på P85`en, og gul på 85D`en. Det ser ut til å holde utrolig bra to vintre senere.
Har du hørt noe om garantien hos tesla når du har vært på service i ettertid?
Tesla Model ≡ 06.04.19

hemi


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA