Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Svakheter med e-NV200?

Startet av tomrh, søndag 17. februar 2019, klokken 19:55

« forrige - neste »

teimann

Nå har vi hatt vår 40 kWh 7 seter i 1 år og kjørt 22.000 km og er veldig godt fornøyd.

Det har dryppet vann inn i motorrommet fra "risten" under vindusviskerne og ned på festet til høyre støtdemper. Dermed har en av de tre boltene som holder støtdemperen rustet. Denne ble skiftet på service i dag, og iflg. verkstedet ble lekkasjen tettet.

Jeg kjører mest til og fra jobb på ca 60 km hver dag. Utenom det har vi hatt mange turer til Danmark og i sommer var vi en tur på nesten 2.000 km til Danmark, Sverige og Norge. Vi har maksimalt kjørt ca 450 km pr dag, og selv om vi har hurtigladet flere ganger samme dag så er ikke ladehastigheten redusert mye. Batteriet har aldri blitt overopphetet, og aktiv kjøling fungerer både ved hurtiglading og saktelading.

Ser at noen ikke er fornøyd med forsetene. For meg med lange ben fikk jeg for lite støtte under lårene. Det ordnet vi greit med en "skråpute" som vi lagde selv av en madrass. Den er på 5-7 cm tykk i forkant og ned til nesten 0 i bakkant. Dermed fikk jeg den lårstøtten jeg manglet og nå sitter jeg veldig godt, også på langtur. Kona er også godt fornøyd med setene etter at de ble "justert" med "skråputene".

Når det gjelder varme og a/c så fungerer det godt. Var nettopp på tur i varmen med passasjerer på de 2 bakerste setene i vår 7 seter. Begge 2 som satt der merket kjølingen godt og vi i forsetene og de i baksetene var enige om at det fungerte godt.

Når det gjelder kjøreegenskaper så kjører jeg litt mer forsiktig på ujevn vei. På god asfalt synes jeg bilen er god og behagelig å kjøre.

Ellers er vi veldig fornøyd med den gode plassen i en bil med forholdsvis små utvendige mål. Har overnattet i "full lengde" i bilen. Tar ut midterste seterad og legger inn madrass på 200x120 cm.

akb

Bare jeg som synes det er foruroligende at man får løse bolter av dårlig vannavledning? Enda godt å høre at de tok tak i det på service.  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA