Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

App. Til Kona.

Startet av Aknedude, søndag 17. februar 2019, klokken 11:28

« forrige - neste »

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Mikkey

Trist at folk som allerede har bestilt bil ikke får med dette selv om de ikke får bilen før i 2020. Det er også dårlig at dette ikke kan ettermonteres i både Kona og Ioniq.

kvile

Min forhandler (Mobile Follo) fortalte meg at alle biler som ble satt i produksjon fra desember 2018 har mulighet for ettermontering for støtte av app når appen har kommet til Norge. Er dette bare sprøyt?

ID4


Mikkey

Sitat fra: kvile på torsdag 09. mai 2019, klokken 16:12
Min forhandler (Mobile Follo) fortalte meg at alle biler som ble satt i produksjon fra desember 2018 har mulighet for ettermontering for støtte av app når appen har kommet til Norge. Er dette bare sprøyt?

Ja, mest sannsynlig kun en selger som har lyst til å selge. De bare beklager og sier at de fikk feil informasjon av Hyundai. Det er ikke satt opp noe mulighet for appstøtte, hverken på Kona eller Ioniq.

sylwester

Det vil jo være når de produserer bilen som bestemmer om du får det og ikke når du har bestilt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Mikkey

Sitat fra: sylwester på fredag 10. mai 2019, klokken 14:06
Det vil jo være når de produserer bilen som bestemmer om du får det og ikke når du har bestilt.

Ja, man skulle trodd det, men dette sier noe annet:

"Nye KONA electric får dermed en oppgradering og en rekke utstyrselementer som vil gi kundene en enda bedre brukeropplevelse. Dette vil medføre en prisøkning som foreløpig ikke er kjent. Kunder som allerede har lagt inn ordre på dagens KONA electric vil i utgangspunktet få levert bilen de har bestilt."

sylwester

Det er sykt. Jeg ville prøvd å reforhandle og vært med på å utsette levering for å få det. Bilen uten appstøtte er mindre verdt på andrehåndsmarkedet.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

kvile

Sitat fra: Mikkey på fredag 10. mai 2019, klokken 08:48
Sitat fra: kvile på torsdag 09. mai 2019, klokken 16:12
Min forhandler (Mobile Follo) fortalte meg at alle biler som ble satt i produksjon fra desember 2018 har mulighet for ettermontering for støtte av app når appen har kommet til Norge. Er dette bare sprøyt?

Ja, mest sannsynlig kun en selger som har lyst til å selge. De bare beklager og sier at de fikk feil informasjon av Hyundai. Det er ikke satt opp noe mulighet for appstøtte, hverken på Kona eller Ioniq.

Merkelig da vi spurte lenge etter kontrakt var signert og igjen når vi hentet bilen i april.

For en gjeng...

e-curious

@sylwester: "....en prisøkning som foreløpig ikke er kjent".  Det kommer litt an på hvor mye denne prisøkningen blir.

sylwester

@e-curious Prisøkningen kan ikke være så stor.
Husk at alle må ha eCall og at flere leverandører har app uten ekstra kostnad.Det og at Nissan og Tesla har justert priser og ser ut ti å ha en liten priskrig gjør at jeg tror dagene der du kan bestemme prisen fordi etterspørselen alltid er mer enn leveringskapasiteten begynner å snu.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Stjerneglis

Greitt at Kona kommer med app, men vil det fortsatt være pålrevd å plugge inn bilen ifm forvarming?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

stvjfp1

#27
1 August 2019
Bluelink® Connected Car Services on all models

https://www.hyundai.news/eu/brand/bluelinkr-connected-car-services-on-all-models/

ikke så mye nytt.

Den Europiske versjonen av Blue Link for Android ligger på: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hyundai.bluelink.eu&rdid=com.hyundai.bluelink.eu.

Fikk installert og registret meg som bruker, men VIN til min bil ble ikke godkjent. Ikke overrasket men måte prøve.  :D

Men vi har jo Evnotify, og så det dukket opp en annen app for android kalt "Kia Soul EV Spy - BETA", som også fungerer på Kona. Se: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy






© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA