Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jack pad for Tesla model 3

Startet av Toalmar, søndag 17. februar 2019, klokken 09:30

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: HCO på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:29
Er det noen her som har mottatt bil OG som har jackpad'en fra Reverse Logic, og som vil ta seg bryet med å måle bakkeklaring fra pad til bakke, når pad'en er plugget inn i et av jekkfestene?

Såvidt jeg kan bedømme fra bilder er jackpad'en 3-4cm tykk. Med bakkeklaring på 14 cm og litt ujevn gårdsplass kan det bli vrient å rulle under en jekk som bygger 10cm. Jeg ser det er ganske stor forskjell på "utgangshøyden" på jekkene det er linket til ovenfor - fra 8,5cm til 13cm.

Nå har jeg fått både bil og Reverse Logig-pad. På mitt garasjegulv er det 9,5cm klaring fra pad til bakken, når pad'en er satt på plass. Det vil si at man trenger en svært lav jekk.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

olavxxx

Sitat fra: HCO på onsdag 20. mars 2019, klokken 21:30
Sitat fra: HCO på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:29
Er det noen her som har mottatt bil OG som har jackpad'en fra Reverse Logic, og som vil ta seg bryet med å måle bakkeklaring fra pad til bakke, når pad'en er plugget inn i et av jekkfestene?

Såvidt jeg kan bedømme fra bilder er jackpad'en 3-4cm tykk. Med bakkeklaring på 14 cm og litt ujevn gårdsplass kan det bli vrient å rulle under en jekk som bygger 10cm. Jeg ser det er ganske stor forskjell på "utgangshøyden" på jekkene det er linket til ovenfor - fra 8,5cm til 13cm.


Nå har jeg fått både bil og Reverse Logig-pad. På mitt garasjegulv er det 9,5cm klaring fra pad til bakken, når pad'en er satt på plass. Det vil si at man trenger en svært lav jekk.
Fikk ikke byttet dekk i dag, så jeg måtte kjøpe ny jekk..
Men det var på tide, jeg har en veldig gammel og liten biltema hydraulisk :P

Så nå ble det en skikkelig alu lavprofil jekk, så forhåpentligvis kommer den seg under i morgen :P
Har uansett ingen hastverk da, er meldt pluss til over helgen, men hadde tenkt å slenge det på først som sist i dag.

Men får heller se om jeg får opp Q800 Pro dashcam i kveld og så bytte hjul til helgen til vinterhjulene.

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

trykkertor

#65

Rsk1

Er den "tappen" på jack pad'en der bare for å holde den på plass? Den bærer ikke noe av vekten? I så fall tror jeg at jeg bare bruker den harde gummi-padden jeg har i dag. Skal mye til for at den skal skli under jekking. Viktigere å ha et godt underlag.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

indianrunner70

Racing jekk hos biltema er et godt valg sammen med Reverse Logic jack pad... og så slipper en den grelle biltema blåfargen :)

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/racing-jekk-aluminium-2-tonn-2000034360

Toalmar

Sitat fra: Toalmar på søndag 17. februar 2019, klokken 09:30
Da ble det egenprodusert Jack Pad på meg. Her ikke fått testet den enda da jeg ikke har fått bilen, men går ut i fra den stemmer. Kjøpte Ishockey puck på Biltema og 3D printet knotten som skal sitte oppå pucken selv.
Da er denne Jack Paden testet. Funket helt fint.
Brukt først foran på den ene siden, så bak på samme side. På andre siden satt jeg den i for å ta bakhjulet, men det gikk helt fint å jekke opp bilen så mye at jeg fikk skiftet begge hjulene med ett løft.
Kikket over den etter jeg har brukt den, og den har ingen antydninger til å ikke holde flere løft.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ladov

I følge bruksanvisningen skal bilen jekkes opp på alle 4 punkter samtidig. Er vi på tynn is hvis vi tar et hjul om gangen eller er bruksanvisningen skrevet 'med belte og bukseseler'?

Vurderer *2* jekker så jeg kan ta en aksling om gangen.. :P
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Ingeniøren

Sitat fra: ladov på tirsdag 16. april 2019, klokken 22:49
I følge bruksanvisningen skal bilen jekkes opp på alle 4 punkter samtidig. Er vi på tynn is hvis vi tar et hjul om gangen eller er bruksanvisningen skrevet 'med belte og bukseseler'?

Vurderer *2* jekker så jeg kan ta en aksling om gangen.. :P

Det går nok veldig bra, hvis ikke er det en meget dårlig bil  :) :)

Forøvrig skjønner jeg ikke at Tesla ikke har lagt ved en slik puck i bilen ? Gjelder forøvrig veldig mange merker i dag som trenger litt spesielle løsninger.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trønderleaf

#71
Sitat fra: trykkertor på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:31
Sitat fra: geirci2 på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:17
Hvor kjøpte du denne jekken? Link?
Denne går. Men litt begrenset vektklasse.
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002087/#tab02

Lavere, sterkere men dyrere.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-002094/#tab02

Biltema har også disse jekkene i blått. Tror de er billigere hos Biltema når de ikke er på tilbud hos Jula.

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809

Den 2 tonns jekken du refererer til fra jula passer bra, også med jackpad. Den er forøvrig langt innenfor vektbegrensning, det er langt i fra hele bilvekten du løfter når du jekker opp på en side, den ville heller ikke hatt noe problem med å løfte hele bilvekten, det skal være god margin lagt inn i vektbegrensningen på jekken.

De større jekkene er jo noen beist som veier alt for mye, greit hvis du har et garasjegulv du aldri trenger å løfte den opp fra, men hvis du lagrer jekken en annen plass er de alt for tunge og uhåndterbare i mine øyne.

jackpad fra jula passer bra, den har masse knotter slik at man kan skjære bort alle utenom den i senter slik at den ikke kan flytte seg under løfting. til den nette sum av 60 kr eller noe, tar 5 minutter å skjære bort gummien
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

HCO

Sitat fra: Trønderleaf på onsdag 17. april 2019, klokken 09:58
Den 2 tonns jekken du refererer til fra jula passer bra, også med jackpad. Den er forøvrig langt innenfor vektbegrensning, det er langt i fra hele bilvekten du løfter når du jekker opp på en side, den ville heller ikke hatt noe problem med å løfte hele bilvekten, det skal være god margin lagt inn i vektbegrensningen på jekken.

De større jekkene er jo noen beist som veier alt for mye, greit hvis du har et garasjegulv du aldri trenger å løfte den opp fra, men hvis du lagrer jekken en annen plass er de alt for tunge og uhåndterbare i mine øyne.

jackpad fra jula passer bra, den har masse knotter slik at man kan skjære bort alle utenom den i senter slik at den ikke kan flytte seg under løfting. til den nette sum av 60 kr eller noe, tar 5 minutter å skjære bort gummien

Godt tips om jackpad fra Jula. Men om man velger Reverse Logic-pad eller tilsvarende, bør man velge en jekk med stor nok skål til at pad-en ligger nede i skåla (ikke oppå). Ellers er man omtrent like langt mtp. sikkerhet mot at jekken skal skli. Jeg tok med Reverse Logic-pad-en til Jula for å kjøpe jekk, og endte opp med 2,5-tonns varianten (varenr 2094). 2-tonneren (varenr 2087) har for liten skål.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Autowinder

#73
Jeg gikk for selvprodusert ishockeypuck med 1-toms dørstopper skrudd på.
Fordelen med det er at du bare lokaliserer hullet under bilen og skyver den inn i festet, og da sitter pucken godt fast i hullet og det er mye enklere å skyve jekken på riktig plass under festet. Jeg gikk for aluminiumsjekken (2093) fra Jula som løfter 1.5t og har stor skål med gummi som kan vippes ut. Tre tak med håndtaket og hjulet er fri fra bakken. Kunne sikkert tatt to aksler under ett, men bedre å jobbe trygt. Bachojekken på tilbud kommer ikke under bilen med pad'en.


Edit: Jackpad'ene fra jula er ofte av sprø kinakvalitet og to har sprukket opp under bruk for meg.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

bjornskj

Sitat fra: Autowinder på onsdag 17. april 2019, klokken 11:43
Jeg gikk for selvprodusert ishockeypuck med 1-toms dørstopper skrudd på.
Fordelen med det er at du bare lokaliserer hullet under bilen og skyver den inn i festet, og da sitter pucken godt fast i hullet og det er mye enklere å skyve jekken på riktig plass under festet. Jeg gikk for aluminiumsjekken (2093) fra Jula som løfter 1.5t og har stor skål med gummi som kan vippes ut. Tre tak med håndtaket og hjulet er fri fra bakken. Kunne sikkert tatt to aksler under ett, men bedre å jobbe trygt. Bachojekken på tilbud kommer ikke under bilen med pad'en.


Edit: Jackpad'ene fra jula er ofte av sprø kinakvalitet og to har sprukket opp under bruk for meg.
Måtte du dele pucken for å kunne benytte denne jekken? Og var løftehøyden god nok?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA