Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jack pad for Tesla model 3

Startet av Toalmar, søndag 17. februar 2019, klokken 09:30

« forrige - neste »

Toalmar

Vedrørende bakkeklaringen ser jeg ikke at Tesla sier det er forskjell mellom Performance eller LR. Står i den norske manualen på side 149


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021


HCO

Er det noen her som har mottatt bil OG som har jackpad'en fra Reverse Logic, og som vil ta seg bryet med å måle bakkeklaring fra pad til bakke, når pad'en er plugget inn i et av jekkfestene?

Såvidt jeg kan bedømme fra bilder er jackpad'en 3-4cm tykk. Med bakkeklaring på 14 cm og litt ujevn gårdsplass kan det bli vrient å rulle under en jekk som bygger 10cm. Jeg ser det er ganske stor forskjell på "utgangshøyden" på jekkene det er linket til ovenfor - fra 8,5cm til 13cm.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bno


bno

#49
Sitat fra: HCO på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:29
Er det noen her som har mottatt bil OG som har jackpad'en fra Reverse Logic, og som vil ta seg bryet med å måle bakkeklaring fra pad til bakke, når pad'en er plugget inn i et av jekkfestene?

Såvidt jeg kan bedømme fra bilder er jackpad'en 3-4cm tykk. Med bakkeklaring på 14 cm og litt ujevn gårdsplass kan det bli vrient å rulle under en jekk som bygger 10cm. Jeg ser det er ganske stor forskjell på "utgangshøyden" på jekkene det er linket til ovenfor - fra 8,5cm til 13cm.

Det er den 85- 455 mm (jula jekken)  jeg primært fokuserer på da jeg har et lite fall i garasjegulvet for vannavrenning og som "stjeler" plass lengst ved forhulene (rygger ikke inn)..

Men også denne vil jeg ta en kikk på
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/garasjejekk-lavprofil-25-tonn-2000022809

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/racing-jekk-aluminium-2-tonn-2000034360 
Høyde: 87–440

Løftehøyde: 85–455 mm
Men også vekt og vekkstubarhet...

Andres erfaring og anbefalinger
https://bimmers.no/forums/topic/758948-lavprofil-jekk-anbefalinger/

NAF
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/jekktest-store-forskjeller-pa-garasjejekker/

Kritikk av Biltema jekk
https://www.detailersclub.no/forums/topic/28486-forslag-til-god-garasjejekk/

HCO

Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:32
Har en omtrent tilsvarende. Man fraråder kombinasjonen av en slik og jack pad fra RL.

Denne skjønte jeg ikke - hva er det som frarådes, og hvorfor? Så lenge garasjejekkens "dish" har større diameter enn pad'en, og garasjejekken er lav nok til å skyves under med pad'en på plass, må vel dette være greit?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Lynkjapp

Fordelen med at det er dårlig plass er at når man har tatt av hjulet, snur seg for å ta en kopp kaffe og jekken begynner å sige grunnet dårlige pakninger så ender ikke bremseskiven i gulvet før jekken er helt i bunn. :)

Og motsatt er det selvfølgelig noe dritt å prøve å få inn jekken under bilen hvis man har punktert...

jkirkebo

Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:32
Har en omtrent tilsvarende. Man fraråder kombinasjonen av en slik og jack pad fra RL.

https://forums.tesla.com/forum/forums/low-profile-floor-jacks-work

Jeg bruker alltid en slik jekk + en trebit. Har fungert fint på TMS og TMX ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bno

#53
Sitat fra: HCO på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:42
Sitat fra: bno på torsdag 21. februar 2019, klokken 10:32
Har en omtrent tilsvarende. Man fraråder kombinasjonen av en slik og jack pad fra RL.

Denne skjønte jeg ikke - hva er det som frarådes, og hvorfor? Så lenge garasjejekkens "dish" har større diameter enn pad'en, og garasjejekken er lav nok til å skyves under med pad'en på plass, må vel dette være greit?
Keitet formulering, som jeg beklager med en gang.

Korrigert forklaring:
RL har satt et rødt kryss over denne https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/garasjejekk-601060/
type jekk i kombinasjon med jackpad de leverer til TM3. En grønn "V" godkjent til bruk av den type jekk med "større diameter samt flatt hode" slik som denne er OK https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/jekker/racing-jekk-aluminium-2-tonn-2000034360


ElbilJohn

Det er sikkert praktisk med jack pad i god kvalitet som kan henges i hullet, men jeg tror ikke at det er så mye magi inne i bildet.
Kan man ikke bare ha en vanlig gummibeskyttelse på jekken og sette den under løftepunktet? Ser ikke helt poenget med å kjøpe hockeypucker og div annet hvis man ønsker en billig løsning.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/loftebeskyttelse-329011/

Eller er så marginalt at det står om millimeter på løftepunktet? Noen som vet hvordan det ser ut under plasten?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

OlaM

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på torsdag 21. februar 2019, klokken 13:03
Det er sikkert praktisk med jack pad i god kvalitet som kan henges i hullet, men jeg tror ikke at det er så mye magi inne i bildet.
Kan man ikke bare ha en vanlig gummibeskyttelse på jekken og sette den under løftepunktet? Ser ikke helt poenget med å kjøpe hockeypucker og div annet hvis man ønsker en billig løsning.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/loftebeskyttelse-329011/

Eller er så marginalt at det står om millimeter på løftepunktet? Noen som vet hvordan det ser ut under plasten?

Vet ikke hvordan det ser ut under, men du har nok rett at det ikke er kritisk. Noen fine bilder av løftepunktet her: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/jack-points.102793/

Det stikker jo litt ned, så en helt flat dings vil kun ligge an mot løftepunktet. Hvis du har litt for tjukk gummikloss kan den vel kanskje deformere seg og legge press mot plasten ytterst.
'21 3LR

bno

Sitat fra: Mulig elbilkjøper på torsdag 21. februar 2019, klokken 13:03
Det er sikkert praktisk med jack pad i god kvalitet som kan henges i hullet, men jeg tror ikke at det er så mye magi inne i bildet.
Kan man ikke bare ha en vanlig gummibeskyttelse på jekken og sette den under løftepunktet? Ser ikke helt poenget med å kjøpe hockeypucker og div annet hvis man ønsker en billig løsning.

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/lofteinnretning/jekker/loftebeskyttelse-329011/

Eller er så marginalt at det står om millimeter på løftepunktet? Noen som vet hvordan det ser ut under plasten?
Enig i det primært. Men med en bil til 5-600 tusen kroner blir vel en purpose buildt jackpad lite å lure på og som gir pease of mind eller?

bno

#57
kanskje en grei melding jeg fikk fra PayPal til de som har kjøpt jack pad fra RL.

"Reverse Logic Limited har refundert 1,46 USD for kjøpet ditt 20. februar 2019."
Dvs. 39.95 - 1,46 US $ betyr klart under 350NOK så da er det trygghet for at den går klart unna 350 grensen. Jeg tipset dem i går (uten å bli tatt for å være pompøs) så kanskje derfor og at de da har det sett potensialet for salg av denne på bjerget.

NB! Jeg kjenner ikke dette firma fra før så ingen bindinger, men synes da at denne paden var bra.

HCO

@bno, da må jeg vel bare takke for det initiativet, for jeg fikk samme refusjon her i dag.  :laugh:
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bno


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA