Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: AJ82 på fredag 23. august 2019, klokken 14:22
Sitat fra: daktari på fredag 23. august 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Slarre40 på fredag 23. august 2019, klokken 10:28
Er det noe teknisk i veien for at man kunne hatt "trinnløs" regenerering? Med hjul/spake der man justerte nedoverbakkefarten til ønsket fart?
Det finnes!
bruk gasspedal invertert. (Slipp for å bremse mye, trykk inn for å bremse litt, trykk i bånn får å gå fort fremover).

Jeg har trinnløs regulering med bremsen  :P
Kjører alltid med seiling og justerer regen med brems.

A.J.
på gamlemåten ja, funker jo det også. men nye måten er bedre syns jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

AJ82

Sitat fra: daktari på fredag 23. august 2019, klokken 16:24
Sitat fra: AJ82 på fredag 23. august 2019, klokken 14:22
Sitat fra: daktari på fredag 23. august 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Slarre40 på fredag 23. august 2019, klokken 10:28
Er det noe teknisk i veien for at man kunne hatt "trinnløs" regenerering? Med hjul/spake der man justerte nedoverbakkefarten til ønsket fart?
Det finnes!
bruk gasspedal invertert. (Slipp for å bremse mye, trykk inn for å bremse litt, trykk i bånn får å gå fort fremover).

Jeg har trinnløs regulering med bremsen  :P
Kjører alltid med seiling og justerer regen med brems.

A.J.
på gamlemåten ja, funker jo det også. men nye måten er bedre syns jeg.

Ikke enig... Irriterende å ha benet på pedalen hele tiden. Seiler mer enn jeg bremser. Men skjønt det slik at det skal være at poeng at en elbil både skal se annerledes ut og være annerledes å kjøre  :P

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf


sds

Bilen i artikkelen er ikke Q4 E-tron.

el-sprell

Sitat fra: AJ82 på fredag 23. august 2019, klokken 17:05
Sitat fra: daktari på fredag 23. august 2019, klokken 16:24
Sitat fra: AJ82 på fredag 23. august 2019, klokken 14:22
Sitat fra: daktari på fredag 23. august 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Slarre40 på fredag 23. august 2019, klokken 10:28
Er det noe teknisk i veien for at man kunne hatt "trinnløs" regenerering? Med hjul/spake der man justerte nedoverbakkefarten til ønsket fart?
Det finnes!
bruk gasspedal invertert. (Slipp for å bremse mye, trykk inn for å bremse litt, trykk i bånn får å gå fort fremover).

Jeg har trinnløs regulering med bremsen  :P
Kjører alltid med seiling og justerer regen med brems.

A.J.
på gamlemåten ja, funker jo det også. men nye måten er bedre syns jeg.

Ikke enig... Irriterende å ha benet på pedalen hele tiden. Seiler mer enn jeg bremser. Men skjønt det slik at det skal være at poeng at en elbil både skal se annerledes ut og være annerledes å kjøre  :P

A.J.
Helt enig. Enpedalskjøring er oppskrytt, synes jeg. Mye mer behagelig å seile så mye som mulig med foten av gasspedalen:)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

terskaar

Med tanke på Etron 50 som begynner på 499 000, blir det spennede å se hvordan di priser Q4 etron.
Kan den komme under 400 000,-?

Renzir

Sitat fra: terskaar på fredag 30. august 2019, klokken 10:12
Med tanke på Etron 50 som begynner på 499 000, blir det spennede å se hvordan di priser Q4 etron.
Kan den komme under 400 000,-?

Er jo ikke sikkert at e-tron 50 vil selges når Q4 kommer på markedet. Har lite tro på at Q4 blir særlig rimeligere en e-tron 50. En ribbet utgave til 470.000?

Kåre Knatten

Q4 kommer helt sikkert uten luftfjæring, night visjon og annet avanserte assistentsystemer kommer nok til å være fraværende på utstyrslista.

daktari

Med lengre rekkevidde på Q4 kan man forsvare høyere eller lik pris.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Renzir

Sitat fra: Kåre Knatten på fredag 30. august 2019, klokken 12:31
Q4 kommer helt sikkert uten luftfjæring, night visjon og annet avanserte assistentsystemer kommer nok til å være fraværende på utstyrslista.

Er ikke så sikker på dette. Denne er vel ment å ta en del av Q5 salget? Er vel bare Nightvision du ikke får på Q5?

e-Stig

Sitat fra: daktari på fredag 30. august 2019, klokken 12:58
Med lengre rekkevidde på Q4 kan man forsvare høyere eller lik pris.

Spørs om Q4 kommer så sent på markedet (Q4 2020) at den må under fire hundre tusen for å selge. Nå har jo Volkswagen dumpet prisen på e-Golf under tre hundre tusen for å skvise maksimalt ut av markedet før ID.3 kommer til kr 330 000. Q5 starter på kr 499 000 (eks mva) og det er en litt større bil.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Chimp

Hvis bilen kommer allerede om 1 år er det vel snart tid for en reservasjonsliste her? :)

Kåre Knatten

Med den tullete listen med reservasjoner for E-tron i minne og tilgangen på intromodeller, tror jeg at det ikke blir noen liste for Q4.

Machina

Q4 kommer tidligst sommer 2021. Når det gjelder gjetning på pris ser jeg at noen tipper 470 000,- for ribbet utgave og tror ikke det er forferdelig galt. Uansett tror jeg at versjonen flest vil gå for vil ligge rundt 550'

batterimannen

Har inntrykk av at Skoda Vision iV og Crozz (ID.4) kommer først (4 kvartal 2020), så kommer Q4 og Tavascan i 2021.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA