Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model 3

Startet av E-golf-2014, lørdag 16. februar 2019, klokken 15:13

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: RBK på fredag 22. februar 2019, klokken 23:03
Ikke performance som er enda lavere.
Prøvde litt på skrå men hørte det begynte å skrape så gadd ikke mer.
Første gangen ble det ordentlig skrape med noen deksler som falt av.
Orket ikke mer da bilen var 25 min gammel (Drammen - Oslo)
Skal se på skadene i morgen når det er lyst.
Men ellers er bilen helt konge.
Må bare finne ut av auto beam. Har oppgrader autopilot så trodde dette var med. Noen som vet noe om dette?
Leit å høre dette. Håper det har gått bra...

GOS

Sitat fra: RBK på fredag 22. februar 2019, klokken 23:19
Automatisk dimming er mitt spørsmål. Og ja jeg har lest manualen og slik jeg forstår den så burde det være der. Noen av dere som har fått bil som vet?

Mitt inntrykk at både du, meg og andre som har fått bilen lurer på hvor den automatiske dimmingen er. Funker ikke hos meg, og finner ingen plass som skulle tilsi at det er slått av.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GOS

I tillegg til autodimming, så er det en anen ting jeg ikke har klart å få til å virke. Har satt på "Navigate on autopilot (Beta)" (eller hva det nå var den het), men det kommer ingen varsler opp når navigasjonen viser at jeg skal ta av....bilen bare susser rett forbi. Noen som har fått dette til å virke?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RBK

BNO; Takk for omtanken. Bekymrer meg ikke så mye, greit å få første skade med engang så er man ikke så redd mer for bilen  :)
GOS; Automatisk dimming fant jeg på FB at det ikke er godkjent ennå så da aventer jeg. Har gjort og prøvd alt som står i boka.
"Navigate on autopilot (Beta)" fant jeg ut at det var en "hake" jeg skulle huke av under innstillinger som var glemt av på vei hjem etter fadesen i Oslo.
Skal ut å teste mer på bilen senere i dag samt sjekke hvor stor skade jeg klarte å påføre i går.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

GOS

Sitat fra: Toalmar på lørdag 23. februar 2019, klokken 01:24
Har dere prøvd å følge instruks fra manualen?
Fjernlysene kan automatisk veksle over til
nærlys når det oppdages lys foran Model 3
(for eksempel fra et motgående kjøretøy). For
å slå denne funksjonen av eller på trykker du
på Controls > Lights > Auto High Beam.

Ett slikt valg finnes ikke i menyen på Model 3 på det nåværende tidspunkt. Idet minste ikke på min med Software versjon 2019.4.3 c63775a
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på lørdag 23. februar 2019, klokken 00:56
Sitat fra: knut.aulie på fredag 22. februar 2019, klokken 23:43
Sitat fra: Contango på fredag 22. februar 2019, klokken 23:05
Er det vampire drain på samme måte i 3 som i de andre to?
Det tyder alt på. Om det er større tviler jeg på, men tror ikke det er så mye mindre heller. Sentry mode kan bidra til mer drain f.eks. men kan jo skrus av.
Slik jeg har forstått det må Sentry mode aktiveres hver gang man vil bruke funksjonen, man trenger ikke skru den av.
Det stemmer, Sentry må settes på hver gang.

GOS

Sitat fra: RBK på lørdag 23. februar 2019, klokken 08:47

GOS;
"Navigate on autopilot (Beta)" fant jeg ut at det var en "hake" jeg skulle huke av under innstillinger som var glemt av på vei hjem etter fadesen i Oslo.
Skal ut å teste mer på bilen senere i dag samt sjekke hvor stor skade jeg klarte å påføre i går.

Jeg haket den av på dag 2, men funket ikke. (Har ikke prøvd på skikkelig motorvei)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Lynkjapp

Sitat fra: geircit2 på lørdag 23. februar 2019, klokken 00:53
Automatisk dimming av fjernlys ikke typegodkjent i EU?
Tullvås. Har hatt denne funksjonen i ett år nå i en Leaf 2.0.
Takk for den hyggelige tonen! ;) At noe er typegodkjent på eldre Teslaer eller Leaf er ikke det samme som at den funksjonen blir automatisk typegodkjent på alle andre biler og merker deretter. Altså, det kan være at denne funksjonen ikke er typegodkjent på Model 3 ennå, men den blir det sannsynligvis i løpet av en uke eller en måned og så popper funksjonen opp i menyen etter en OTA oppdatering.

TJV

Model 3 har jo rullet lenge på veiene i USA, og ikke fått på plass typegodkjenning for automatiske langlys i Europa når bilene leveres ut på vinteren her er litt svakt. Men men, det løser seg nok.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

GL1

2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Tunk

Var ikke automatisk fjernlys på bilen i starten i USA. Kom som en oppdatering, bruker kameraene på bilen.


mack_

Har hatt bilen i noen timer nå. Noe av det eneste jeg hadde å sette fingeren på var manglende auto high beam, så jeg er veldig glad for å lese her at det kommer.

Men herlighet for en deilig bil! Må bare smile når man kjører den. Rå lyd, deilige seter, godt veigrep og akselerasjon, god ladefart og mye mer!

Noen få minuset:
- Må slamre igjen førerdøren og bagasjeromsluke med altfor mye kraft.
- Litt mye veistøy og støy fra klimaanlegg (?).
- Litt hardt å sette på autopilot. Liker ikke at den er på girvelgeren. Kommer til å bli veldig uvant å skifte mellom x og 3 når måten å skru på autopilot er så ulik.

Balrog

Liker autopiloten langt bedre enn jeg trodde, digg å la bilen følge fartsgrensene og styre helt av seg selv... Ufattelig chill, samtidig som man får med seg langt mer av trafikkbildet når man slipper å måtte konse på å holde fartsgrensene.

Noe jeg ikke er blitt venn med er blinklyset. Synes det er flere situasjoner der det ikke skrur seg av etter å ha gjennomført svingen. Ganske ulikt TMS og alt annet jeg har kjørt. Noen med samme erfaring eller er det jeg som blinker feil?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Vesel

Man bør nok holde et øye med fartsgrensene selv om det ligger fartsgrenser inne. Med posisjonsbasert fartsgrenseinformasjon er fartsgrensa ikke alltid oppdatert. Viser ofte feil, er min erfaring.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA