Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mine første timer i min egen Model 3

Startet av E-golf-2014, lørdag 16. februar 2019, klokken 15:13

« forrige - neste »

HermanGatevold

Kan man evt bytte ut demperne selv for å oppnå bedre comfort, eller vil det kunne gå utover garanti og sånne ting?

bno

"Det er en soleklar under-30-bil" Den satt tenker jeg?
Er 66 år kjører Kawa ZX6R banesykkel så hva du mener vites ikke  >:( ;D (ja skal over på elektisk når den nye Zero kommer)vi er to godt voksne og tror nok den vil passe oss bra. S/X hadde vært fint for oss for 25 år siden så den er kanskje en soleklar (stor) familiebil :D Alt sagt med et glimt i øyet...

Roy Aasen

Akkurat som bno her...under 30-bil.. :D :D..har passert 60 for ett par år siden kona +70. Vi kjøre også Moto Guzzi LM og BMW K1 med sidevogn, men vi er sikkert for gamle for slikt  ;) ;).

Time vill sjåv heter det vel

JorEl

Mine første timer i min egen Model 3. Den tittelen svir litt :-\
Jeg har sett for meg at denne må være veldig gøy å bruke. Kjøremaskin. ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Roy Aasen


Counterpointer

Hvor er utleveringen i Drammen? Er det i Tesla sine vanlige lokaler?

OlaM

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 18. februar 2019, klokken 21:57
Kan man evt bytte ut demperne selv for å oppnå bedre comfort, eller vil det kunne gå utover garanti og sånne ting?

Jepp. Du mister ikke garanti på skjermen eller batteriet, men all skade som de uoriginale demperne kan ha forårsaket er utenfor garanti. Det er to amerikanske ettermarkedsprodusenter nå tror jeg, en hadde både sport- og komfortdempere med innmat fra Öhlins. Blir nok ingen duvende Rolls-Royce, men med justerbar returdemping kan man i alle fall finne fram til det beste kompromisset for en selv.
'21 3LR

Balrog

Noen flere km på baken og til de av dere som forventer at TM3 er en real head turner blir dere nok skuffa. Med Model S i sin tid fikk man jo ikke gå i fred inn og ut av bilen. TM3 er en ganske diskret bil og er ikke i nærheten av å pådra seg like mye oppmerksomhet som Terje Søviknes i barnebassenget.

Så har du tenkt å stå lett henslengt og "vente på noen" ved bilen i håp om å få oppmerksomhet, kommer nok Mr. Bean-assosiasjonene ganske kjapt.

Kjøpesenterparkering blir også helt jævlig med klissny bil.. Hmm - den husmortanksen har barnesete, jeg parkerer i en annen luke... Toyota? antagelig en pensjonist som ikke merker at døra smeller i bilen ved siden av... gammel bil, skummelt, sikkert en uvøren ungdom eller en som ikke bryr seg om de sneier borti ved utkjøring... aah en Tesla der kan jeg parkere!... Faen så liten TM3 er ved siden av en "skikkelig Tesla" da.. jaja sånn kan man kaste bort 3 minutter på å finne parkeringsplass
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

RuneW

#23
Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:47
Noen flere km på baken og til de av dere som forventer at TM3 er en real head turner blir dere nok skuffa. Med Model S i sin tid fikk man jo ikke gå i fred inn og ut av bilen. TM3 er en ganske diskret bil og er ikke i nærheten av å pådra seg like mye oppmerksomhet som Terje Søviknes i barnebassenget.

Heldigvis kjøper jeg bil til meg selv og ikke for naboen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

leifarneb

Da hentet jeg min TM3P idag. Like stor opplevelse som første gang jeg hentet TMS i 2013. Kort oppsummert;

-kjører utrolig bra, fantastiske ytelser. Er som Tusenfryd hele tiden. Bedre enn TMS da TM3 oppleves som mindre og tightere. Minner om BMW M3
- mye bedre byggkvalitet enn på min TMS og TMX. Ingen skrangling - finishen er bra. Interiøret er det stiligste jeg noen gang har sett.
- skjermen og spedo venner man seg til på 30 mins. Mye mer responsivt GuI og høyere oppløsning på skjerm. Like rask som iPad - like bra oppløsning som ipad. Savner litt HUD.
- plassen er bedre enn jeg trodde. Litt smalere enn TMS, ellers likt. Baksetet er ikke et godt sted for lange (som meg)

To mindre litt negative ting; litt mye støy i kupeen (20») og ganske hardt fjæringsoppsett. Ikke silkemyk/gyngende som TMX

Gled dere - bilen er bedre enn forventet!


elbil

Ser at vi har kjøpt en "soleklar under 30 bil". Det skal bli artig å gå i ungdommen igjen. Vi må jo fortsatt få det litt artig vi som er i 70-åra. ;)
Peugeot iOn

bno


bno

Sitat fra: elbil på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:41
Ser at vi har kjøpt en "soleklar under 30 bil". Det skal bli artig å gå i ungdommen igjen. Vi må jo fortsatt få det litt artig vi som er i 70-åra. ;)
Gleder meg til å kjøre fra disse fjortissene .... :D :D Det blir lett de finnes "overalt"

Bmwi3

Sitat fra: RuneW på tirsdag 19. februar 2019, klokken 20:23
Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:47
Noen flere km på baken og til de av dere som forventer at TM3 er en real head turner blir dere nok skuffa. Med Model S i sin tid fikk man jo ikke gå i fred inn og ut av bilen. TM3 er en ganske diskret bil og er ikke i nærheten av å pådra seg like mye oppmerksomhet som Terje Søviknes i barnebassenget.

Heldigvis kjøper bil til meg selv og ikke for naboen.
:+1:
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA