Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mine første timer i min egen Model 3

Startet av E-golf-2014, lørdag 16. februar 2019, klokken 15:13

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: geircit2 på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:26
Helsvart eller svart og hvitt interiør?
Reservasjonsdato?
Bestillingsdato?

Spør du meg så er svaret helsvart, reservert 31.03.2016 og bestilt 05.12.2018
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GOS

Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:28
Sitat fra: GOS på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:19

Fant ikke ut en enkel måte å få bilen til å oppdatere hastigheten ved ACC til ny registrert fartsgrense uten å bruke +/- tastene så her må jeg vist lese bruksanvisningen

Om du trykker på fartsgrense skiltet på skjermen på din model 3, så vil den sette hastigheten til den nye hastigheten  ;D


Takk skal du ha. Skulle helst hatt dette på hendel.....men men....blir vel vant med det
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

RuneW

Sitat fra: najtrox på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:53
OG: Kan man nå kjøpe aero wheel cap kits på servicecentrene?

Ok, så det er 100% sikkert at dette ikke følger med bilen?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Vesel

Sitat fra: najtrox på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:53
Mottok min idag og må si den er utrolig god å kjøre. Fikk også prøvd ACC som virket upåklagelig. Gleder meg til å få testet resten når den er ferdig foliert.

Er det forøvrig flere enn meg som kun har "6 mnd" supercharging på teslaccount?
OG: Kan man nå kjøpe aero wheel cap kits på servicecentrene?
Gratulerer! Mener å ha lest at for de som får 9 måneder supercharging, så vil det på kontoen fornyes med 3 måneder etter at de første 6 månedene er utløpt. Kan sikkert være greit å få det bekreftet av Tesla hvor mange måneder du får likevel.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Larsebass

Sitat fra: GOS på torsdag 21. februar 2019, klokken 23:11
Sitat fra: Tesla Espen på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:28
Sitat fra: GOS på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:19

Fant ikke ut en enkel måte å få bilen til å oppdatere hastigheten ved ACC til ny registrert fartsgrense uten å bruke +/- tastene så her må jeg vist lese bruksanvisningen

Om du trykker på fartsgrense skiltet på skjermen på din model 3, så vil den sette hastigheten til den nye hastigheten  ;D


Takk skal du ha. Skulle helst hatt dette på hendel.....men men....blir vel vant med det

På ferie, så får ikke testet, men kan man ikke gjøre dette ved å dra hendelen mot seg og holde den der litt? (Mener dette går på min X)
Tesla X75D.

Counterpointer

Sitat fra: P85D på torsdag 21. februar 2019, klokken 16:55

Jeg føler på ingen måte noe savn fra S'en. Perfekt bil i perfekt størrelse.
Kult, det er jo en anerkjennelse jeg likte.

Har/hadde du P85D med sportsunderstell?

najtrox

Sitat fra: RuneW på torsdag 21. februar 2019, klokken 23:17
Sitat fra: najtrox på torsdag 21. februar 2019, klokken 20:53
OG: Kan man nå kjøpe aero wheel cap kits på servicecentrene?

Ok, så det er 100% sikkert at dette ikke følger med bilen?

Jeg måtte rett til Ensjø for å levere bilen til foliering, og har ikke finkjemmet bilen for de, men de var ihvertfall ikke montert på hjulene(fikk levert med vinterdekk). Utover dette så fikk jeg forøvrig en TMPS(?) sensor feil som sa jeg måtte ta kontakt med Tesla. Var en annen her inne som hadde fått samme så jeg, så stresser ikke med det.

GOS

Sitat fra: Larsebass på torsdag 21. februar 2019, klokken 23:44
På ferie, så får ikke testet, men kan man ikke gjøre dette ved å dra hendelen mot seg og holde den der litt? (Mener dette går på min X)


Går ikke på 3'ern. Det er ingen bevegelse i den retningen på den hendelen
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

NilsG

Førsteinntrykket meget bra, og sitter med mye samme opplevelse som GOS. Trenger litt mer tid bak rattet før jeg konkluderer ;-) Var dessverre litt lite strøm på batteriet ved henting så fikk ikke kjørte veldig mye ut over de 5 milene hjem. Tok en liten tur etter at det ble mørkt for å teste litt kjøring i mørket og bakkestart i bratt/glatt bakke. Smilet er fortsatt på plass selv om jeg ikke fant noe om innkobling av automatiske langlys...

@ikerrm. I føle "abetterrouteplanner" som mange bruker så vil du med 90% batteri ved oppstart i Olso fortsatt ha 22% ved adkomst Kjevik (var det som kom opp som første alternativ og gadd ikke bytte til sentrum i Kristiansand...) Skulle du ha behov for en pissepause i løpet av de 32 milene så er det 6 lokasjoner med Superchargere på veien, men alle er kanskje ikke klargjort for TM3 enda - i hvert fall ikke Lier...

@najtrox: Hjulkapslene lå/ligger i bagasjerommet, jeg ble spurt om de skulle sette de på for meg, men tok det selv hjemme i garasjen, de er litt tighte å få på plass, syns de ser helt ok ut.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

RuneW

Sitat fra: NilsG på fredag 22. februar 2019, klokken 08:32
@najtrox: Hjulkapslene lå/ligger i bagasjerommet, jeg ble spurt om de skulle sette de på for meg, men tok det selv hjemme i garasjen, de er litt tighte å få på plass, syns de ser helt ok ut.

Når du kaller det "hjulkapsler" blir jeg litt usikker på om vi snakker om det samme. Er det disse du mener?

https://shop.tesla.com/ca/en/product/vehicle-accessories/model-3-aero-wheel-cap-kit.html
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Starscream

Hentet min i går - M3 med absolutt alle tilvalg. Nydelig bil! Kvikk og fin og mye, mye lekrere i sort enn i rød slik som utstillingsbilene har vært. Bare å glede seg.

Ingenting å utsette på bilen i det hele tatt (noe helt annet enn når jeg fikk Model X levert i september). Bare å glemme tanken på å være bekymret for panel gaps eller annet rask, for bilen var helt feilfri. Ladet opp til 60% omtrent, for dere som har gammel Leaf eller noe sånt så må det være forferdelig lavt, men en ny m3 så betyr det 300 km. Altså mer enn max rekkevidde på en MX75D.


Eneste mikroskopiske-first-world-problem med denne er at det ikke er keyfob. Men da har jeg gått langt inn i pirkingen.

mrslovvo

Er vel ikke alle tilvalg hvis du ikke har metallic lakk?
Er det hvitt interiør?

Med mindre du hadde bestilt keyfob av Tesla, så følger den jo ikke med bilen.. Kun nøkkelkortet..

GRS

Sitat fra: mrslovvo på fredag 22. februar 2019, klokken 08:54
Er vel ikke alle tilvalg hvis du ikke har metallic lakk?
Er det hvitt interiør?

Med mindre du hadde bestilt keyfob av Tesla, så følger den jo ikke med bilen.. Kun nøkkelkortet..

Vet ikke helt hva han tenkte, men tolker det som at han mente det burde fulgt med. Er forsåvidt enig i såfall...ville heller hatt det enn de kortene. :) Men det er jo som han sier pirk, og koster ikke noe formue om man vil ha de i ettertid.
TM3P sort/sort

P85D

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 21. februar 2019, klokken 23:57
Sitat fra: P85D på torsdag 21. februar 2019, klokken 16:55

Jeg føler på ingen måte noe savn fra S'en. Perfekt bil i perfekt størrelse.
Kult, det er jo en anerkjennelse jeg likte.

Har/hadde du P85D med sportsunderstell?
Ja, hadde 2015 modellen, den første P85D med stivere understell.
Enkelt forklart føles Model S som en stor tung bil, limmo.
Model 3 føles mer som en Porsche 911/BMW M3. Kompakt, rask og veldig god styrerespons.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA