Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll: Hadde din Model 3 feil/mangler ved utlevering?

Startet av TimTom, torsdag 28. mars 2019, klokken 18:55

« forrige - neste »

TimTom

Hei venner!
Kjører en poll for å kartlegge andelen som hadde ulike grader av feil/mangler på sin Model 3 ved utlevering.
For oss som fortsatt venter på bilen er det svært nyttig at folk deler sin opplevelse i alle trådene her inne, både negative og positive.
Samtidig er jeg nysgjerrig på om overvekten av negative erfaringer gir et noe skjevt inntrykk av virkeligheten etter 5000 utleverte biler.
Vi får se om denne pollen kan nyansere bildet ;)

Mippen

#1
Burde være sticky denne. Selv oppdaget jeg vesentlige feil etter utlevering, så det er ikke gitt at man ser alt med en gang. Kanskje det burde være et punkt?
Fremtiden er elektrisk.

greebo

Hei! Kan jo dele min historie, jeg var og hentet en m3 på Lillestrøm og satt klar til å kjøre ut av hallen, men så var ikke software oppdatert. Jeg bestemte meg for å vente i hallen til den var ferdig å oppdatere. DET var en god avgjørelse, siden den gikk inn i en boot loop og aldri klarte å oppdatere seg. Etter noen timer viste det seg at hele computeren måtte byttes. Så det ble bomtur og nå venter jeg på å bli tildelt ny bil ::)

Upster!

#3
Ikkje dumt å laga ein oversikt. :-) For vår del fann me ei ripa i lakken som viste seg å måtte lakkerast på nytt. Vart notert ned og registrert. Når eg kom heim og parkerte i garasjen såg eg plutselig mange riper i frontruta på venstre sida som eg ikkje hadde sett på overtakelse pga litt dårlige lysforhold. Kjørte rett tilbake til Tesla Minde i Bergen og forklarte problemet og dei sendte meg rett videre til Hurtigruta Carglass for å få sett på eller fiksa ripene. Det viste seg etterkvart at heile frontruta måtte byttast, men dette var ikkje noko problem og ny frontrute er bestilt. Har i etterkant også funne nokre mindre feil som eg har fått beskjed om å rapportere inn og så skal dei fikse etterkvart.

Alt i alt synes eg, sjølv om det vart ein del småting å sette fingeren på, at Tesla har vore ryddige og prøvd å ordne opp i det som har vore feil. I mitt tilfelle er det ikkje feil som treng akutt utbetring eller som gjer at eg ikkje kan bruke bilen, og eg har ikkje fått inntrykk av at Tesla kjem til å prøve å lure seg vekk i fra å rydde opp i dette. Så sjølv om det har vore litt mas med å rapportere inn dette og få bekrefta frå Tesla at dei skal ordne opp, så er eg fortsatt happy med å ha fått ny bil og tviler ikkje på at dette blir ordna opp i.


Update: Har no fått time til skifte av frontrute på mandag 1.april (bil utlevert 20.mars).
InGolf, ca 65.000 km blå e-golf.
Venter på TM3, kvit, AP med 19" :-D

begiljen

#4
På min bil oppdaget jeg etter et par dager hjemme at venstre bakvindu slo intill glasset helt bakerst på bilen når døren lukkes. Når døren var helt lukket var det ingen kontakt, men avstanden mellom de to glassene var bare rundt 1-2mm. Når døren ble åpnet eller lukket endret vinkelen seg litt slik at de traff hverandre. Heldgivis hadde det ikke blitt noen skade på glasset som følge av dette.

Jeg meldte fra om dette til Tesla Rud på mandag, fikk time på onsdag. Kom til avtalt tid, ble fikset på 45 minutter. Virker som om lang tid på å vente på service-time er blitt betydelig bedre :)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA