Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel Ampera-E -Hvor lang leveringstid?

Startet av Biltesteren.no, lørdag 16. februar 2019, klokken 13:36

« forrige - neste »

Biltesteren.no

Hvor lang leveringstid er det på Opel Ampera-E om man bestiller i dag? Er det noen her inne som har bestilt bilen da dem åpnet for dette igjen og fått vite ca leveringstid på bilen?
Elbilblogger og fulltime YouTuber

trykkertor

#1
Ikke akkurat svar på ditt spørsmål. Men jeg bestilte februar 2017, og har fortsatt produksjonsdato Q4 2019.
Bilen har også gått en del opp i pris mens jeg venter.
Først gikk den opp 15.000,-
Så gikk den opp ytterligere 45.000,-
Nå står den vel til 397.000,- sist jeg fikk epost fra Opel. Men er usikker på om den faktisk skal gå ytterligere litt opp etter som BOS har overtatt, og de er kjent får å legge på og legge på. I hvertfall ta ut utstyr fra bilen, og selge det tilbake som ekstrautstyr.

Dimsen

#2
Fikk denne mailen fra selger på MOBILE:
Under et pressemøte avholdt denne uken hos Opel Norge meddeles det at Opel Ampera-e gjenlanseres i Norge. De første produksjonene har allerede gått og de siste som enda har stått ved sin kontrakt vil få levert sin bil innen juni/ juli i år.
Nye kontrakter som inngås fra i dag vil bli produsert fra juni/ juli og levering vil være august/september. Slik at her vil det være første mann til mølla i forhold til å få bil tidligst mulig.
Siden sist har Opel valgt å kun bestille fullutstyrte biler. Slik at prisen i dag er kr 419 700,- med alt utstyr som kan leveres, inkl. 2 sett hjul. Rekkevidden er som før, 520km NEDC og 423 WLTP. Sistnevnte den siste og mest realistiske målemetoden.
Impulsiv bilkjøper

Daniel_0007

Sitat fra: Dimsen på onsdag 20. februar 2019, klokken 23:47
Fikk denne mailen fra selger på MOBILE:
Under et pressemøte avholdt denne uken hos Opel Norge meddeles det at Opel Ampera-e gjenlanseres i Norge. De første produksjonene har allerede gått og de siste som enda har stått ved sin kontrakt vil få levert sin bil innen juni/ juli i år.
Nye kontrakter som inngås fra i dag vil bli produsert fra juni/ juli og levering vil være august/september. Slik at her vil det være første mann til mølla i forhold til å få bil tidligst mulig.
Siden sist har Opel valgt å kun bestille fullutstyrte biler. Slik at prisen i dag er kr 419 700,- med alt utstyr som kan leveres, inkl. 2 sett hjul. Rekkevidden er som før, 520km NEDC og 423 WLTP. Sistnevnte den siste og mest realistiske målemetoden.

Dæven nærmer seg jo model 3 for hver uke som går  :o Selv med full utstyrt så har vel ikke denne fortsatt aktiv cruisekontroll samt at 50kw er vel fortsatt maks lade hastighet, begynner å lure på hva de røyker hos opel og mobile.
Model 3 2019 LR Rwd

Tellus

Tror de gjør en feil ved kun å selge mest påkostet modell. For at Ampera skal selge fremover må den være et rimelig alternativer til sine konkurrenter som alle går litt lengre.

Entry pris på rundt 350.000 kunne nok være passe. 420.000 + vinterhjul kommer neppe til å selge noe særlig.

Arha

Sitat fra: Tellus på torsdag 21. februar 2019, klokken 12:54
420.000 + vinterhjul kommer neppe til å selge noe særlig.
For ordens skyld, prisen på 420.000 er med vinterhjul.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Tom E.

Som en fornøyd AE eier er jeg alltid klar til å forsvare bilens fortreffelighet, men nå er prisen såpass drøy at jeg nok hadde gått for en TM3 med firehjulsdrift, 120 kw lading, 560 km rekkevidde  for 460K heller. Den går jo litt bedre også?

Jeg tror at de har lagt seg 50K for høyt i pris nå. Det kommer jo snart et skred av nye elbiler som koster mindre, går lengre og lader raskere.

Bybil entusiast

Mobile i Oslo selger biler fra lager til kunder som ikke har bestilt.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA