Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Anlegg og Lyd kvalitet

Startet av rocker2, lørdag 16. februar 2019, klokken 11:09

« forrige - neste »

rocker2

Vurderer en Fast track versjon som desverre ikke leveres med B&O anlegg...
Er viktig for meg med god lyd - noen som har hørt på standard versjon vs B&O anlegg - er det stor forskjell ? Er standard anlegg for kjiipt eller er det bra, feks i forhold til tidligere A6 standard anlegg ?

Gitzern

Lyd er viktig for meg, valgte derfor akustikkglass og B&O anlegget. Har ikke erfaring med Audi sound system. Kan nok være kurant, men i en så stillegående bil som e-tron blir det en veldig god følelse å kjøre med fine lyddetajler fra et mer sofistikert anlegg.

tuono

#2
Uten at dette skal oppfattes som et forsøk på kverulering, heller som et spørsmål fra en uten så mye kunnskap: Hva er musikkildene deres? Hvor mye betyr kvaliteten på anlegget i bilen når de aller fleste av oss bruker avspillere der musikken ligger som (forholdsmessig) dårlige høykomprimerte digitale formater/filer? Eller hører på DAB....?
Vil tro de aller færreste av oss har investert i Pono (24 bits studiokvalitet) eller lignende avspillere?

Gitzern

Hjemme bruker jeg Thorens lp spiller og TagMclaren Riaa, i bilen blir det for det meste Iphone koblet til med lightening ledning, og Dab radio av praktiske årsaker. Vurderer å lagre alle cd´ ene digitalt på en boks som kan brukes i bilen. Noen som har forslag til spillere her?

Merker ihvertall veldig stor forskjell på lyden fra Iphone i et par bra kontra et par dårlige headset. Skal vel bety at anlegget også vil ha noe å si på lyden.


Pippus

Sitat fra: tuono på lørdag 16. februar 2019, klokken 16:07
Uten at dette skal oppfattes som et forsøk på kverulering, heller som et spørsmål fra en uten så mye kunnskap: Hva er musikkildene deres? Hvor mye betyr kvaliteten på anlegget i bilen når de aller fleste av oss bruker avspillere der musikken ligger som (forholdsmessig) dårlige høykomprimerte digitale formater/filer? Eller hører på DAB....?
Vil tro de aller færreste av oss har investert i Pono (24 bits studiokvalitet) eller lignende avspillere?

Det er vel ellers et poeng at et «godt anlegg» har muligheten for bedre gjengivelse enn «et dårligere anlegg» med utgangspunkt i samme gode eller dårlige kilde i bilen. Slik at uansett hva som er kilde til lyden, så er forutsetningene forbedret 8)

trd-73

Den støtter flac, for de som mener de hører forskjell, og du trenger bare å legge de på en minnepinne eller lignende, eller en SSD usb om du har veldig mange CDer, du trenger ikke en egen spiller. Du kan legge til album arts på opp til 800x800 pixler, vet ilke om det er støttet på flav, men iallfall på MP3.

Gitzern

Da skal det ikke være noe problem å få god lyd på BO anlegget i bilen

Meldola

Fikk lekt litt med B&O anlegget i går. Ble i alle fall helt knall i mine ører
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Bonden

Kan man skifte ut Audi anlegget med et annet anlegg senere?

samotholt

Jeg prioriterte ikke å høre på anlegget, men tok ett minutt på tur inn til Møller med DAB (og en bra sang). Jeg ble langt fra imponert.

Dette kan selvsagt være instillinger, men jeg er ihvertfall sikker på at slik anlegget vårt er satt opp i A8'en (Bose) så hadde det overgått dette anlegget ganske så suverent.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

kodax

DAB-kanalene i Norge sendes svært komprimert, så kvaliteten på musikk fra dem er definitivt ikke en målestokk på kvaliteten på anlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Gitzern

Lyd er også smak og behag til en viss og henger også sammen med musikkvalg. Har til gode å høre et bra Bose anlegg, BO derimot har jeg hørt mange forskjellige bra anlegg.

Imagine

Synes Bose hørtes bra ut i Panamera. Har du hørt på det?

Gitzern

Nei, har ikke hørt Bose i Panamera, men har et generelt inntrykk av at Bose er et anlegg for moderne digital musikk hvor bass og diskant fremheves, mens mellomtonen forsvinner. Det er mellomtonen som er krevende ift god lyd. Jeg hører mer på musikk som har mer tone og liker ren klar lyd. Her faller Bose ofte igjennom i mine ører.

Gitzern

Prøvekjørte e-tron i dag, se egen tråd, og kan si at jeg likte det lille jeg fikk høre av B&O anlegget. Spilte bare over bluetooth fra iPhone, men det funket greit. Kanskje noe hard i diskanten, men fikk ikke stilt noe og det bruker å gå seg til når anlegget spiller seg inn. Ellers var det ren nytelse å kjøre en så stille bil med et slikt anlegg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA