Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Finansiering gjennom tesla

Startet av thorerik, fredag 15. februar 2019, klokken 23:42

« forrige - neste »

thorerik

Vurderer billån gjennom Tesla, noen som vet hvilket alternativ som er best? Får opp dnb og santander.

Ser de har kjørt rentekampanjer tidligere, tror dere dette er noe som dukker opp igjen snart?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


GCmannen

Følger. Snakket med Santander tidligere i dag og de samarbeider med Tesla på litt annen måte enn egen bank. Reg nr som garanti for finans er en utfordring på grunn av innbetaling 7 dager før levering. Jeg har hente dato 25 februar så det haster litt om den fristen skal overholdes.
Betingelser ser relativt like ut for DNB og Santander.
Tesla Model 3 2019
Leaf Tekna 2018

Balrog

Fungerer veldig greit, Tesla fikset, superrask godkjenning og jeg signerte med bankid med dnb straks regnr var klart
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

frosken

Jeg lurte på det samme og spurte Tesla direkte. Fikk følgende svar:

Takk for at du tok kontakt med oss. Vi har et samarbeid med DNB og Santander, de tilbyr disse rentene:

DNB 2,9% Santander 2,94% med egenkapital på 35%. Har du mindre egenkapital enn dette vil du få en rente på 3,5% hos DNB og 3,94% hos Santander.

Vi kommer ikke til å ha noen rentekampanjer på Model 3.

GL1

Jeg sjekket DnB, Santander, NAF, Sbanken, Sparebank1. Valget falt på DnB via Tesla, som ga meg best betingelser ved bilpris 533' ink vinterdekk, og 200' ek


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Autowinder

Sitat fra: GL1 på lørdag 16. februar 2019, klokken 12:06
Jeg sjekket DnB, Santander, NAF, Sbanken, Sparebank1. Valget falt på DnB via Tesla, som ga meg best betingelser ved bilpris 533' ink vinterdekk, og 200' ek

Noen som har erfaring med hvor lang tid etter lånestart det tar før den gunstige startrenten hos DnB eller Santander øker?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

GL1

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. februar 2019, klokken 13:42
Sitat fra: GL1 på lørdag 16. februar 2019, klokken 12:06
Jeg sjekket DnB, Santander, NAF, Sbanken, Sparebank1. Valget falt på DnB via Tesla, som ga meg best betingelser ved bilpris 533' ink vinterdekk, og 200' ek

Noen som har erfaring med hvor lang tid etter lånestart det tar før den gunstige startrenten hos DnB eller Santander øker?

Har ikke erfaring, men vil tro renten følger markedet forøvrig. Det er ikke noe fastrenteavtale. Og nivået(3,73) ligger bare litt lavere enn andre, så ser ikke på det som noe kampanjerente.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Vesel

Har ikke noe imot gode historier, men det eneste SoftwareGeek ser ut til å gjøre på dette forumet er å uttale seg foraktfullt om andre. Skaper ingen trivelig atmosfære.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Øyvind.h

Sitat fra: Vesel på lørdag 16. februar 2019, klokken 16:39
Har ikke noe imot gode historier, men det eneste SoftwareGeek ser ut til å gjøre på dette forumet er å uttale seg foraktfullt om andre. Skaper ingen trivelig atmosfære.
Skjemmer ut merket....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Bmwi3

#9
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 16. februar 2019, klokken 17:17
Sitat fra: Vesel på lørdag 16. februar 2019, klokken 16:39
Har ikke noe imot gode historier, men det eneste SoftwareGeek ser ut til å gjøre på dette forumet er å uttale seg foraktfullt om andre. Skaper ingen trivelig atmosfære.
Skjemmer ut merket....

Akkurat det samme som Teslafanboys gjør.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Wibla

Jeg hadde allerede lånesøknad/finansieringsbevis til bil på 500+k hos DNB da jeg skulle ordne finansiering til ny S med kampanjerente gjennom Tesla, da ble det nye lånet blokkert helt til jeg sletta lånesøknaden som allerede lå inne. Var 5 litt kleine minutter da vi styra med dette lørdagen før nyttårsaften :laugh:

Added bonus: vi måtte ringe DNB for å fikse forsikring også da forsikringsdelen i nettbanken tryna, men det endte positivt for meg da jeg fikk endret hovedforfall noen uker senere og i praksis fikk 4000 km ekstra kjørelengde på forsikringa for noen hundrelapper.

Sitat fra: Vesel på lørdag 16. februar 2019, klokken 16:39
Har ikke noe imot gode historier, men det eneste SoftwareGeek ser ut til å gjøre på dette forumet er å uttale seg foraktfullt om andre. Skaper ingen trivelig atmosfære.
Gå hit og legg han til på ignore-lista.
Sitat fra: Bmwi3 på lørdag 16. februar 2019, klokken 17:47
Akkurat det samme som Teslafanboys gjør.
Passende brukernavn/post-kombo? :D
2018 Tesla Model S 75D

thorerik

Da har de begynt med kampanjerente på S / X. Blir spennende å se om det blir mulig å få til på 3'ern også.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


moderator 2

Div poster slettet.

Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så ikke kom med det!

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

kråkebolle

Hvor lang tid har dere erfart at lånesøknaden tar før man får et svar? Sto innen 48 timer da jeg søkte hos DNB gjennom bestilling av Model 3, men har ikke hørt noe på en uke.

Larss

La inn bestilling og søknad 25.juli, e-post fra DNB kom 12.august. Samtidig som vin ble tilgjengelig i kildekode.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA