Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-on sverige, noen som vet hvordan man betaler?

Startet av Panduck, fredag 15. februar 2019, klokken 23:15

« forrige - neste »

Panduck

E-on danmark er easypark, men Svenske ladere er tydligvis ikke med. Noen som vet hvordan man betaler? Sist jeg prøvde var de gratis, men slik jeg har forstått er de ikke det lengre. Det var kortleser på de (!), så det går muligens ann å betale med visa. Noen som vet?

Orbit

Lag deg konto her: https://eondrive.eon.se/

Du kan starte lading fra app, eller bestille RFID fra dem. Du må fylle på 200kr på konto før du kan lade. (Samme konto kan også brukes hos hos Circle K i Norge)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Panduck

Oh, jeg trodde det systemet var "under utvikling", sist jeg sjekket gikk det ikke ann å registrere seg.

Artig at Ionityladerene ligger inne med minuttpris. Riktignok en stiv minuttpris, så det er nok bedre å bruke plugsurfing-kortet dersom man skal lade litt. Jeg håper å unngå Clever / Bee på tur til Stockholm, og da blir e-on viktig. Dumt at ikke Ionityladerene er på plass :P

hanche

Sitat fra: Orbit på fredag 15. februar 2019, klokken 23:35
Lag deg konto her: https://eondrive.eon.se/
Hmm, mrsmt. Jeg finner hverken skjema for å registrere seg eller noen form for kontaktinformasjon på nettsidene. Eksisterende kunder kan logge seg inn eller starte lading, og alle kan finne ladere i kartet, men det er alt, så langt jeg kan se. De ønsker kanskje ikke nye kunder?
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Panduck

Sitat fra: hanche på lørdag 16. februar 2019, klokken 11:12
Hmm, mrsmt. Jeg finner hverken skjema for å registrere seg eller noen form for kontaktinformasjon på nettsidene. Eksisterende kunder kan logge seg inn eller starte lading, og alle kan finne ladere i kartet, men det
er alt, så langt jeg kan se. De ønsker kanskje ikke nye kunder?

Det var det jeg tenkte forrige gang jeg så, men nå hadde det dukket opp en "Registrera dig" knapp, og nå er jeg registrert. Kanskje jeg kan lade på CircleK nå uten å måtte gå inn å låne ladebrikke? Dette må prøves snart.. :)


Panduck

Ok, knappen for å registrere seg er tydligvis ikke alltid der. Jeg har lastet inn siden noen ganger, enkelte ganger er den der, andre ganger ikke. Det er mulig at de vil at den kun skal være synlige for kunder i Sverige, da den dukket opp når kartet viste et område i Sverige...

Uansett, prøv

https://register.eondrive.eon.se/register

Orbit

Sitat fra: Panduck på lørdag 16. februar 2019, klokken 11:45
Kanskje jeg kan lade på CircleK nå uten å måtte gå inn å låne ladebrikke? Dette må prøves snart.. :)
Prøvd, og fungerer fint så lenge du har positiv saldo på kontoen. Du får ikke startet lading med saldo på null, selv nå i prøveperioden når laderen er gratis  ::)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Panduck

Sitat fra: Orbit på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:42
Sitat fra: Panduck på lørdag 16. februar 2019, klokken 11:45
Kanskje jeg kan lade på CircleK nå uten å måtte gå inn å låne ladebrikke? Dette må prøves snart.. :)
Prøvd, og fungerer fint så lenge du har positiv saldo på kontoen. Du får ikke startet lading med saldo på null, selv nå i prøveperioden når laderen er gratis  ::)

Vet ikke helt hvordan jeg kan få saldo på 0. Før ting ble "ferdig registrert" måtte jeg oppgi kredittkort, og 200kr ble tatt over til "saldo", og det vil bli fylt på når det er under 100kr. Jeg antar dette systemet er for å forhindre kostbare "småtransaksjoner" fra kredittkort, og det gir jo mening.

Panduck

Sitat fra: Orbit på lørdag 16. februar 2019, klokken 15:42
Prøvd, og fungerer fint så lenge du har positiv saldo på kontoen. Du får ikke startet lading med saldo på null, selv nå i prøveperioden når laderen er gratis  ::)

Var innom CircleK Minnesund og skulle prøve, men de har ikke satt IDnummer på laderene, så jeg visste ikke helt hvilken jeg skulle starte. Om 8 dager kjøres det til Stockholm, så da får jeg iallefall testet e-on laderene :P Tør ikke kjøre om Arvika, nå som Fortum sin lader er nede.

Rio

Hei,

Du betaler 50 kr per hurtiglading, ved å holde et kredit/debit-kort opp foran laderen på alle de E.ON-snabbladerne jeg har sett i Sverige.

Kjørte nesten til Stockholm i desember - ikke noe problem.

Husk at for Fortum så må du ha registrert et kredittkort på brikken (gjøres i appen) (slik at de trekker på kortet); faktura funker ikke i Sverige (bare i Norge).
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Panduck

Sitat fra: Rio på søndag 17. februar 2019, klokken 23:15
Kjørte nesten til Stockholm i desember - ikke noe problem.

Husk at for Fortum så må du ha registrert et kredittkort på brikken (gjøres i appen) (slik at de trekker på kortet); faktura funker ikke i Sverige (bare i Norge).

Takk for tips, har allerede kjørt flere turer til Stockholm, men liker å ha alle muligheter for lading på plass, forrige gang jeg kjørte dit var E-on gratis, så betaling var ingen problem. Nå tør vi ikke kjøre via Arvika da en Fortumlader er nede, og da blir E-on i Grums viktig. Vi benytter ikke fortum-brikka lengre, bruker plugsurfing på fortumstasjoner, det er enten like billig eller billigere :P

Krokan

Noen som har klart å laste ned appen til E.On Sverige? Ikke mye hjelp å få hos kundeservice. Klarer heller ikke å finne riktig APK på alternative plasser heller.

Panduck

Sitat fra: Krokan på tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:51
Noen som har klart å laste ned appen til E.On Sverige? Ikke mye hjelp å få hos kundeservice. Klarer heller ikke å finne riktig APK på alternative plasser heller.

Trenger man app, når websiden er veldig mobilvennlig? eoncharge fungerer flott i chrome på min mobil

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

Sitat fra: Orbit på fredag 15. februar 2019, klokken 23:35
Lag deg konto her: https://eondrive.eon.se/

Du kan starte lading fra app, eller bestille RFID fra dem. Du må fylle på 200kr på konto før du kan lade. (Samme konto kan også brukes hos hos Circle K i Norge)

Samme konto på Virta.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA